PS3 bundlas med MGS IV och Dual Shock 3

Medlem

Japp. Då är det bara till att vänta. Här är min start in i PS3 världen. Äntligen!

Inaktiv
Skrivet av MB?:

vet någon nåt om Home tjänsten? undrar om den finns ute än eller när den kommer släppas....

Nån gång nu i vår, troligen mars eller april.

Medlem
Skrivet av Tommy Rydling:

DS3 ersätter väl för övrigt helt enkelt Sixaxis, så det borde ju inte betyda nån egentlig prisökning. Det blir den nya standardkontrollen. Jag tror inte Sony vill att någon ska spela PS3 i framtiden utan skak.

Inget svar från Nordisk Film än. =(

Lite komiskt detta. Innan ps3an kom så sa Sony att rumble va förra generationen.
Och nu kommer dom ändå med en kontroll med rumble.

Allt för att få oss att betala mer.

Inaktiv
Skrivet av ZereCool:

Allt för att ge oss det vi whineade om i flera månader

fixed

rumble?
nej tack

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av viktorelius:

Ska bli kul att se hur MS kontrar

Halo bundle!......nej..vänta

Gears of War bundle!.....nej...vänta, har oxå gjorts..hmmm

erm..vad mer har vi o spela på xbox......forza?

JA!

Forza bundle!!!! must buys a xbocks now!!!
*springing till teh affär*

Microsoft kontrade för längesen med ett överlägset spelutbud. Gears, Halo, Bioshock, Devil may Cry 4 för att nämna några, sen också att de portade spelen som R6:Vegas och CoD4 fungerar bättre på XBOX 360 än PS3, samt att GTAIV utvecklades först med XBOX 360 i tanken (PS3 va en av anledningarna till att spelet försenades ytterliggare).

Jag erkänner PS3 som en kraftig konsoll, men det spelutbud som XBOX 360 har just nu kan PS3'an inte mäta sig med, och jag skiter fullständigt i Final Fantasy XIII, jag har tröttnat på tråkigt menysurfande. Jag bryr mig inte heller om PS3an har Blu-Ray spelare eller "Crossbar" meny grejen, jag vill bara ha en spelkonsoll jag trivs med. Jag tycker också att detta konsoll krig är barnsligt och ignorant, erkänn varandras styrkor och lev med det, om ni har problem att se dem, här är några.

Wii: Störst antal sålda konsoller, har flera starka serier bakom sig såsom Zelda, Mario och Metroid, men just nu saknar alla de supertstora spelen som fansen vill ha.

XBOX 360: Bästa spelutbudet just nu, utmärkt online service, men konsollerna går sönder i ett störra antal än vad borde vara tillåtet, som tur är lägger Microsoft pengar på att faktiskt ersätta allt.

PS3: Kraftigaste maskinen på marknaden, bra mediakonsoll, gratis onlineservice, däremot, inte lika bra onlineservice som XBOX Live, saknar just nu alla super titlar som krävs för att PS3 ska sälja ordentligt, PS3an är just nu mer en mediakonsoll än spelkonsoll.

Det är vad jag tycker just nu, det stämmer nog inte med allas synsätt, men en sak är klar, alla konsoller har bra och dåliga sidor och just nu så ligger "konsollkriget" i en stillastående frontstrid.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Phobos:

Kommer denna bundle till Suecia och OM denna 80-gigs modell är 100% bakåtkompatibel (dvs har en PS2 kärna) så är detta paketet som gäller för mig

Skrivet av Phobos:

FZ om ni ringer distributören så för helskotta glöm inte fråga om denna 80-gigare kommer vara bakåt-kompatibel som den som numera är ur produktion!

Mjukvarukompabilitet hos 80gigarna.

Skrivet av bf07:

Någon som hört något om när 45nm Cell hamnar i PS3:an?

Osäkert om den gör det överhuvudtaget.

Skrivet av Luminal:

Nu är jag inte så insatt i PS3, men har hört att man kan byta ut hårddisken i PS3 mot en 2,5" "PC hårddisk". Stämmer det ?

Ja, det är bara skruva lite(Nej, man bryter inte garantin). Sen kostar ju hårddisken också. Det ska va med S-ATA kontakt. Finns i upp till 320GB eller som flashdisk upp till 32GB.

Medlem
Skrivet av Keasar:

Wii: Störst antal sålda konsoller, har flera starka serier bakom sig såsom Zelda, Mario och Metroid, men just nu saknar alla de supertstora spelen som fansen vill ha.

XBOX 360: Bästa spelutbudet just nu, utmärkt online service, men konsollerna går sönder i ett störra antal än vad borde vara tillåtet, som tur är lägger Microsoft pengar på att faktiskt ersätta allt.

PS3: Kraftigaste maskinen på marknaden, bra mediakonsoll, gratis onlineservice, däremot, inte lika bra onlineservice som XBOX Live, saknar just nu alla super titlar som krävs för att PS3 ska sälja ordentligt, PS3an är just nu mer en mediakonsoll än spelkonsoll.

Det är vad jag tycker just nu, det stämmer nog inte med allas synsätt, men en sak är klar, alla konsoller har bra och dåliga sidor och just nu så ligger "konsollkriget" i en stillastående frontstrid.

stämmer nog ganska bra, men om man ska se ur PS3ans perspektiv så är den ganska ung i jämnförelse med 360, imot är att den är svår att göra spel till precis som tidigare playstations

Inaktiv
Skrivet av Keasar:
Skrivet av F3D:
Skrivet av viktorelius:

Ska bli kul att se hur MS kontrar

Halo bundle!......nej..vänta

Gears of War bundle!.....nej...vänta, har oxå gjorts..hmmm

erm..vad mer har vi o spela på xbox......forza?

JA!

Forza bundle!!!! must buys a xbocks now!!!
*springing till teh affär*

Microsoft kontrade för längesen med ett överlägset spelutbud. Gears, Halo, Bioshock, Devil may Cry 4 för att nämna några, sen också att de portade spelen som R6:Vegas och CoD4 fungerar bättre på XBOX 360 än PS3, samt att GTAIV utvecklades först med XBOX 360 i tanken (PS3 va en av anledningarna till att spelet försenades ytterliggare).

Jag erkänner PS3 som en kraftig konsoll, men det spelutbud som XBOX 360 har just nu kan PS3'an inte mäta sig med, och jag skiter fullständigt i Final Fantasy XIII, jag har tröttnat på tråkigt menysurfande. Jag bryr mig inte heller om PS3an har Blu-Ray spelare eller "Crossbar" meny grejen, jag vill bara ha en spelkonsoll jag trivs med. Jag tycker också att detta konsoll krig är barnsligt och ignorant, erkänn varandras styrkor och lev med det, om ni har problem att se dem, här är några.

Wii: Störst antal sålda konsoller, har flera starka serier bakom sig såsom Zelda, Mario och Metroid, men just nu saknar alla de supertstora spelen som fansen vill ha.

XBOX 360: Bästa spelutbudet just nu, utmärkt online service, men konsollerna går sönder i ett störra antal än vad borde vara tillåtet, som tur är lägger Microsoft pengar på att faktiskt ersätta allt.

PS3: Kraftigaste maskinen på marknaden, bra mediakonsoll, gratis onlineservice, däremot, inte lika bra onlineservice som XBOX Live, saknar just nu alla super titlar som krävs för att PS3 ska sälja ordentligt, PS3an är just nu mer en mediakonsoll än spelkonsoll.

Det är vad jag tycker just nu, det stämmer nog inte med allas synsätt, men en sak är klar, alla konsoller har bra och dåliga sidor och just nu så ligger "konsollkriget" i en stillastående frontstrid.

360 är en gammal konsoll, 2 år äldre än ps3, så det är inte konstigt att 360 har mer spel.

Och även om 360 funnits ute i 2 år, så har den inte det bästa spelutbudet för alla smaker.

Jag hade 360 i nästan 2 år, och det bara drällde in krigspel eller fps nonstop, och ytterst få äventyrsspel eller spel som kameo och alldeles för få bra bilspel.

Så när ps3 släpptes så skaffade man det, för just bredare utbud.

360 har ju inte ens enkla party spel som singstar eller frågetävlings spelet Buzz,
inte under dom 2 år jag hade 360 iaf.

Och vadå Wii saknar alla de stora superstarspelen fansen vill ha ?
Zelda , Mario Galaxy och Metroid prime finns redan ute och är inte det superstarspel ?

Medlem
Skrivet av Strax Dax:

360 är en gammal konsoll, 2 år äldre än ps3, så det är inte konstigt att 360 har mer spel.

Vet inte riktigt hur du räknar dina år men 360 har bara funnits 1 år mer än ps3an.

Inaktiv
Skrivet av kabex:

Osäkert om den gör det överhuvudtaget.

Vilket du baserar på...

Medlem
Skrivet av ZereCool:
Skrivet av Strax Dax:

360 är en gammal konsoll, 2 år äldre än ps3, så det är inte konstigt att 360 har mer spel.

Vet inte riktigt hur du räknar dina år men 360 har bara funnits 1 år mer än ps3an.

15 månaders skillnad i europa om man ska tro på wikipedia, räcker gott och väl om det inte finns någon annan next-gen konsol på marknaden.

Tror personligen stenhårt på PS3ans framtid, har alltid gjort den sega starten till trots, är ju trots allt den dominerande konsolen i Japan bortsett från Wii men den känns lite som om den kör sitt eget race.

Anyway, nästan alla spel jag kommer vara intresserad utav lär komma därifrån och jag tror inte jag är ensam om att tycka så, kalla mig fanboy om ni vill men det är vad jag helt ärligt tror och alltid har trott vad gäller konsolkriget.

360 intresserar inte mig det minsta då det mesta jag är intresserad utav till den konsolen oftast kommer till PC förr eller senare.

Inaktiv

Jag vet inte om det har sagts här förut men vad jag förstått så kommer 80GB versionen bundlad med MGS4 ha full bakåt-kompabilitetet med ps1-ps2 spel


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Inaktiv

har redan 2 sixaxis men hade ändå vart kul med en dualshock eller kanske 2

Medlem

Oooh låter najs

Medlem

jahupp då komer snart tiden då man köper en ps3


signatur

The cake is a lie.

Medlem
Skrivet av Strax Dax:

Och vadå Wii saknar alla de stora superstarspelen fansen vill ha ?
Zelda , Mario Galaxy och Metroid prime finns redan ute och är inte det superstarspel ?

Mario Galaxy, Zelda och Metroid Prime finns ute ja, men däremot saknar Wii konsollen i allmänhet massor av bra spel, just nu så är det bara de stora flaggskepps spelen som har varit otroligt bra och resten en kavalkad av mediokra spel. Och jag vet inte riktigt om Zelda räknas, det är ju egentligen en portning ifrån Gamecube, så när det släpps en helt och hållet nytt Zelda spel för Wii så skulle det nog kanske bli nått.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

[http://spel.feber.se/art/41904/nya_ps3paket_till_europa/#comm...]

Om detta stämmer så fattar jag inte hur Sony tänker riktigt. Eller snarare varför de pissar på europa. Men hoppas att MGS4-paketet kommer ändå.


signatur

I fart in your general direction

Inaktiv
Skrivet av Keasar:
Skrivet av Strax Dax:

Och vadå Wii saknar alla de stora superstarspelen fansen vill ha ?
Zelda , Mario Galaxy och Metroid prime finns redan ute och är inte det superstarspel ?

Mario Galaxy, Zelda och Metroid Prime finns ute ja, men däremot saknar Wii konsollen i allmänhet massor av bra spel, just nu så är det bara de stora flaggskepps spelen som har varit otroligt bra och resten en kavalkad av mediokra spel. Och jag vet inte riktigt om Zelda räknas, det är ju egentligen en portning ifrån Gamecube, så när det släpps en helt och hållet nytt Zelda spel för Wii så skulle det nog kanske bli nått.

Nen nej nu har du allt lite fel,

så du anser att Medal of honor heroes 2, splinter cell double agent, Need for speed carbon,
resident evil umbrella chronicles och många fler spel som inte ingår i superstar spel är dåliga på Wii ?

Hur många Wii spel har du överhuvudtaget lirat ?

Medlem

någon som har något online spel till ps3? some RB6,CoD 4, warhawk? hör av er då spelar vi

12
Skriv svar