Steam versus Itunes?

Robot
Medlem
Steam versus Itunes?

En sak som störde mig på att de stavade hans namn fel genom hela intervjun.
Står "Doug Lombari" istället för "Doug Lombardi"..

Medlem

Jahaja, räcker det inte med spel längre asså, nu ska de börja med film o musik.... Mycket vill ha mer.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv

Så länge dom inte "förstör" musiken/filmerna med någon form av DRM så har jag inget emot Steam.

Medlem

de måste göra så det går snabbare att tanka ifrån steam. Ja kan inte kommea över 100kb/s fast det kanske bara är jag det


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

de måste göra så det går snabbare att tanka ifrån steam. Ja kan inte kommea över 100kb/s fast det kanske bara är jag det

Det där beror säkert inte på Steam... Ligger alltid över 300 kb/s, för det mesta runt 500-700.

Medlem
Skrivet av Hymer:

de måste göra så det går snabbare att tanka ifrån steam. Ja kan inte kommea över 100kb/s fast det kanske bara är jag det

Hum, vad har du för lina? Jag kör med comhems 24 mbit och brukar ligga runt 1-1.5 mb/s.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av Hymer:

de måste göra så det går snabbare att tanka ifrån steam. Ja kan inte kommea över 100kb/s fast det kanske bara är jag det

Hum, vad har du för lina? Jag kör med comhems 24 mbit och brukar ligga runt 1-1.5 mb/s.

Jag med, kan till och med komma upp i 2mb/s ibland.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

jag brukar ligga på minst 1 MB/s när jag tankar spel på steam

Medlem

och jag brukar ligga på 40-100 kb/s, kan komma upp i 300 kb/s ibland. Min lina 24/1 funkar perfekt mot allt annat så nej, det är inte min lina... Enda jag kan komma på är väl om jag behövde öppna upp portar i routern(?)


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Jag maxar alltid min lina på Steam. Och jag ser fram emot att kunna tanka HD filmer på Steam.

Medlem

Steam är helt klart ett av dom bäst inovationerna på internet.
att inte behöva gå ut och köpa spel är kung, med dagens internet hastigheter borde alla spel komma ut på det här sättet.

Medlem

jag har legat på 14mb/s när ja tanka cs till skolan ^^

Inaktiv

Ni ljuger


signatur

Jag är ett PS3 fan. Jag hatar Xobx 360, inte för att det är dåligt, utan för att det är helt jävla värdelöst.

Medlem

Dem som inte kan tanka snabt på STEAM måste ha dåliga inställningar mellan steam och er brandvägg/roughter .. Port foward FTW !!


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

NEEEEEEEJ! Inte det, snälla inte det.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

m1
Medlem

Det finns flera guider att följa om man har dålig hastighet genom Steam. Här finns till exempel några lösningar som kan funka.

Tror musik och film genom Steam kan bli bra. Valve brukar ju inte ta sig vatten över huvudet och det här är en tjänst som iallafall jag kan tänka mig att använda

Medlem

Visst, Valve har en helt underbar idé med att slippa skivor och så, men dem kan fan inte göra program rätt. Steam har alldeles för många buggar och är alldeles för långsamt....


signatur

Jag äger.

Inaktiv
Skrivet av thorsten:

jag har legat på 14mb/s när ja tanka cs till skolan ^^

Ouu


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv

Både Steam och iTunes är skräp.

Medlem
Skrivet av HavoX:

Både Steam och iTunes är skräp.

lite mer konstruktiv kan du nog vara.

Inaktiv
Skrivet av TruB:
Skrivet av HavoX:

Både Steam och iTunes är skräp.

lite mer konstruktiv kan du nog vara.

Steam suger torr hästpung därför att det bara segar ner spelen. Testade en crackad version av CSS där man inte har igång Steam. Slapp hacket när jag spelade mot botar samt slapp jag "lag-spikes" när jag lirar på någon random server.

iTunes är bara onödigt skit som man inte vill använda för att man kan föra över sin musik till en iPod manuellt (vilket är lättare och går snabbare, imo). foobar2k, ftw!

Medlem

Skulle vara intressant att se musik och film på steam, har absolut inget emot det. Jag har använt steam väldigt länge nu och har aldrig haft riktiga problem, enstaka gånger får man allt tåla. Ärligtalat älskar jag att slippa handskas med de jobbiga skivorna, de har allt skapat en nice sak där valve asså


signatur

Besök gärna min blogg: http:/mwindmark.blogspot.com

Inaktiv

Om något så får det bli Steam. Gillar inte Apple och deras produkter.

EDIT: Misstolka mig inte nu, men jag har testat Itunes såklart. Men som alltid är det segt och fungerar inte. Samma sak med QuickTime och så vidare.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Det vore ju intressant. Steam är enligt mig bästa sättet att ha sina spel tillgängliga. Bara ladda ner igenom man är på en annan dator, steam är dessutom i princip aldrig segt för mig.


signatur

- (y) tack för ditt stöd!

Medlem

Steam är mindre skräp än itunes iaf. Steam är rätt bra faktiskt, än vad det brukade vara.

Medlem

Enda anledningen att jag skulle köpa spel genom steam än i butik är om det va mycke billigare. Men tyvärr så är det inte det.

Medlem
Skrivet av ZereCool:

Enda anledningen att jag skulle köpa spel genom steam än i butik är om det va mycke billigare. Men tyvärr så är det inte det.

Orange box kostade under 400:- om man förhandsbokade via steam.

Orange Box kostar bara 250 kronor nu.

Go Steam! Die Apple!


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Medlem
Skrivet av Splinter Snake:

Orange Box kostar bara 250 kronor nu.

Go Steam! Die Apple!

Vart ser du att det kostar 250?

50 USD + 12.50 USD VAT = ~ 390 SEK

12
Skriv svar