Triggerheart Exelica på Live Arcade imorgon

Robot
Medlem
Triggerheart Exelica på Live Arcade imorgon

Är det bara jag som tycker att det är en Ikaruga ripoff?

Medlem

Tror det är ENBART du som tycker det är en Ikaruga ripoff. Jag har inte en blekaste aning vad det här spelet har med Ikaruga att göra. Förutom att båda är Shootemup's/Bullethell spel.

Men det är oxo alla likheter.

Medlem

Tittade bara på anime-tjejerna... resten var ointressant.

Medlem

awesome \o/ blir till att köpa imorn

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tror det är ENBART du som tycker det är en Ikaruga ripoff. Jag har inte en blekaste aning vad det här spelet har med Ikaruga att göra. Förutom att båda är Shootemup's/Bullethell spel.

Men det är oxo alla likheter.

Ungefär som att alla spel som har ett coversystem skulle vara en ripoff på killswitch ungefär ;p

Medlem

Förstår inte hur ett sånt här spel kan ha oändliga continues. Särskilt inte när man får börja på EXAKT samma ställe som man var på, till och med bossens liv stannar där det var när man dog. Det gör ju att en treåring kan klara hela spelet genom att stå helt stilla och hålla inne skjutknappen. Förr eller senare kommer ungen ha klarat det.

I övrigt är ju spelet kul! Men blir ju helt meningslöst när man kan fortsätta spela hur mycket man än dör. Blä. Inge multiplayer heller, inte ens lokalt.

Medlem

Shotters handlar om att samla poäng, hamna på highscore listan, visa andra hur bra du är o.s.v.

Varge gång du dör till Continues så förlorar du alla dina poäng.

1
Skriv svar