Microsoft släpper HD-DVD, spelaren ännu billigare

Robot
Microsoft släpper HD-DVD, spelaren ännu billigare
Medlem
Microsoft släpper HD-DVD, spelaren ännu billigare

tur man inte köpte en sån i julas då. hadde faktiskt tankarna på det men köpte begagnad data till dottern istället.

Nån som vet om kan köra spelskivorna på den enheten istället och om den e tystare en den vanliga då. Det enda som stör mig är just ljudet från dvd läsaren på x360.

Medlem

Jag ska faktiskt ta och köpa en. Vill ha fjärrkontrollen och så

Medlem

Man kanske skulle ta o skaffa en då det finns en del HD-DVD exklusiva titlar som jag skulle vilja ha, 500 spänn är ju ändå ingenting så, men samtidigt så låter ju 360n och HD-DVDn som en flygplats, så frågan är ju om man ska ha is i magen och vänta till att BD har blivit standard och dessa titlar släpps på BD.

Medlem

Nu ska jag ha en!
Det är ju billigare än de flesta DVD spelare


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Finns för 500 kr på webhallen för de som vill köpa.

Medlem

Men hmm.. får man fortf 5 filmer?

Medlem

Tror inte det, inte på Webhallen i alla fall =/

Men köper man den för att kunna kolla på HDDVD, hmm, nja, kanske.

Jag skulle nog köpt den för att få fjärrkontrollen samtidigt som man med den kan ha 2 skivor "i" Xboxen samtidigt så man slipper byta så ofta


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Tror inte det, inte på Webhallen i alla fall =/

Men köper man den för att kunna kolla på HDDVD, hmm, nja, kanske.

Jag skulle nog köpt den för att få fjärrkontrollen samtidigt som man med den kan ha 2 skivor "i" Xboxen samtidigt så man slipper byta så ofta

Bortsett från att du inte kan spela spel från den


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

inte värt


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

Snälla rara!! tänk dig för!!

Alla filmer som var HD-DVD exclusiva kommer så klart på bluray nu!! Tror inte det finns en studio som inte står bakom bluray nu efter att HDDVD la ner.
Finns inget som heter HD-DVD exclusivt längre!!!

Skrivet av Mahone:

Man kanske skulle ta o skaffa en då det finns en del HD-DVD exklusiva titlar som jag skulle vilja ha, 500 spänn är ju ändå ingenting så, men samtidigt så låter ju 360n och HD-DVDn som en flygplats, så frågan är ju om man ska ha is i magen och vänta till att BD har blivit standard och dessa titlar släpps på BD.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Hmm, trevlig strategi de har, bara dumpa priser på allt...

Medlem
Skrivet av Peete:

Snälla rara!! tänk dig för!!

Alla filmer som var HD-DVD exclusiva kommer så klart på bluray nu!! Tror inte det finns en studio som inte står bakom bluray nu efter att HDDVD la ner.
Finns inget som heter HD-DVD exclusivt längre!!!

Skrivet av Mahone:

Man kanske skulle ta o skaffa en då det finns en del HD-DVD exklusiva titlar som jag skulle vilja ha, 500 spänn är ju ändå ingenting så, men samtidigt så låter ju 360n och HD-DVDn som en flygplats, så frågan är ju om man ska ha is i magen och vänta till att BD har blivit standard och dessa titlar släpps på BD.

Det var ju det han skrev också. Att de skulle komma på Blu-Ray så småningom.

Avstängd

Kommer ändå inte köpa en för att jag har ingen hdtv =/

Medlem
Skrivet av 3degs:

tur man inte köpte en sån i julas då. hadde faktiskt tankarna på det men köpte begagnad data till dottern istället.

Nån som vet om kan köra spelskivorna på den enheten istället och om den e tystare en den vanliga då. Det enda som stör mig är just ljudet från dvd läsaren på x360.

Har precis för mig att den EJ KAN spela vanliga 360spel, Endast filmer.

Har också för mig att den funkar finfint att använda med PC.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Peete:

Snälla rara!! tänk dig för!!

Alla filmer som var HD-DVD exclusiva kommer så klart på bluray nu!! Tror inte det finns en studio som inte står bakom bluray nu efter att HDDVD la ner.
Finns inget som heter HD-DVD exclusivt längre!!!

Skrivet av Mahone:

Man kanske skulle ta o skaffa en då det finns en del HD-DVD exklusiva titlar som jag skulle vilja ha, 500 spänn är ju ändå ingenting så, men samtidigt så låter ju 360n och HD-DVDn som en flygplats, så frågan är ju om man ska ha is i magen och vänta till att BD har blivit standard och dessa titlar släpps på BD.

Soe?
Folk som vill köpa en HD-DVD kan ju göra de nu till ett bra pris.

Medlem

Fanns att köpa på "Game" för 500:- i Umeå i helgen

Medlem
Skrivet av 3degs:

...hadde faktiskt tankarna på det men köpte begagnad data till dottern istället.

Perfekt, då har hon ju något att jobba med om hon skaffar sig en dator i framtiden.

Köper man en HD-DVD nu så är det ju av rent nostalgiska skäl - kan säkert frambringa en penning om 20 år i gott skick. Eller också inte.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av 3degs:

...hadde faktiskt tankarna på det men köpte begagnad data till dottern istället.

Perfekt, då har hon ju något att jobba med om hon skaffar sig en dator i framtiden.

Haha. Fy fasen.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

LOOO-HOOO-ZUH-HER! MS

Medlem
Inaktiv
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Peete:

Snälla rara!! tänk dig för!!

Alla filmer som var HD-DVD exclusiva kommer så klart på bluray nu!! Tror inte det finns en studio som inte står bakom bluray nu efter att HDDVD la ner.
Finns inget som heter HD-DVD exclusivt längre!!!

Skrivet av Mahone:

Man kanske skulle ta o skaffa en då det finns en del HD-DVD exklusiva titlar som jag skulle vilja ha, 500 spänn är ju ändå ingenting så, men samtidigt så låter ju 360n och HD-DVDn som en flygplats, så frågan är ju om man ska ha is i magen och vänta till att BD har blivit standard och dessa titlar släpps på BD.

Soe?
Folk som vill köpa en HD-DVD kan ju göra de nu till ett bra pris.

Att överhuvudtaget lägga ut pengar på nått som ingen kommer ha nån användning av ?
Dom få filmer som det sista stödjande filmbolaget har på HD-DVD kommer ju till Blu-Ray också.

För det sista filmbolaget vilket det nu är, har ju inget val än att ge ut sina filmer till Blu-Ray nu när HD DVD är slaget.

Inaktiv

Varför gjorde dom inte så här från början, låt oss hoppas att dom slänger ett öga på blu-ray och upptäcker att dl-blu-ray skivor är på 50 gb, kan göra ganska maffiga spel på det...

Medlem

Synd att 360 är så högljudd samt har en tråkig benägenhet att ha det berömda "Red ring of death" + lite annat strul. Annars kanske man hade köpt en.

Nu lutar det mer åt en PS3'a, sen så får man ju en maskin med Blått Ray inbyggt från början liksom.


signatur

Jäh!

KoP
Medlem
Skrivet av CampKing:

Synd att 360 är så högljudd

Köp en nyare generation av 360'n så kommer du att märka att den inte är vidare högljudd av sig. Kopplade upp nyinköpta Eliten igår.. ganska stor skillnad gentemot den gamla 360'n (som förövrigt funkar fint och redan e såld). Och jo, tillhör en av dem som köpte en hd dvd spelare då det begav sig.. har hunnit skrapa ihop en del hd filmer.. men använder den mest annars till att spela vanliga dvd filmer istället för att slita på den interna spelaren i 360.

Medlem

Eliten låter fortfarande som en jetmotor, det är en viss skillnad, men det är fortfarande så man får använda dubbla hörselskydd.


signatur
Medlem

Hur är eliten jämfört med en ps3'a ang. ljudnivån?

Nån som vet?


signatur

Jäh!

Inaktiv
Skrivet av CampKing:

Hur är eliten jämfört med en ps3'a ang. ljudnivån?

Nån som vet?

Det beror på vad den elite du köper innehåller,
jag har haft 2 elite,
en var tyst eftersom den hade en Benq dvdspelare i,
men den stendog och så fick jag den utbytt,
men den nya som man fick hade en usel dvd spelare i sig, den lät nåt så fruktansvärt,
så jag gick tillbaks till EB games och tog en ps3 istället.

Du får helt enkelt försöka få reda på i butiken där du planerar att köpa din 360 vad för slags dvd spelare som sitter i.

Medlem
Skrivet av Strax Dax:
Skrivet av CampKing:

Hur är eliten jämfört med en ps3'a ang. ljudnivån?

Nån som vet?

Det beror på vad den elite du köper innehåller,
jag har haft 2 elite,
en var tyst eftersom den hade en Benq dvdspelare i,
men den stendog och så fick jag den utbytt,
men den nya som man fick hade en usel dvd spelare i sig, den lät nåt så fruktansvärt,
så jag gick tillbaks till EB games och tog en ps3 istället.

Du får helt enkelt försöka få reda på i butiken där du planerar att köpa din 360 vad för slags dvd spelare som sitter i.

Ok, tack för svaret


signatur

Jäh!

KoP
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Eliten låter fortfarande som en jetmotor, det är en viss skillnad, men det är fortfarande så man får använda dubbla hörselskydd.

Bull!

12
Skriv svar