Portal-låten "Still Alive" på väg till Rock Band

Robot
Avstängd
Portal-låten "Still Alive" på väg till Rock Band

Haha så coolt, tyvärr har man inte Rock band, så dyrt ju
Btw så tycker jag att portal-låten är grym och "gullig"

Inaktiv

riktigt nice, dock synd att dom själva sög på att lira den ^^


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

Inaktiv

fyyfannnnn :D:D måste haaaa

Medlem

^^fick ett stort leende av att bara höra publikens glädjerop

Medlem

Shit va coolt, Portal-låten är så jävla bra Man får ju nästan köpa Rock Band bara för det här xD

Medlem

Åhhh så bra! Robot verionen är härlig.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Haha! Fan va bra!

Inaktiv

låten är överallt... den var bra en period...


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

Vad körde dom på för svårighetsgrad? Är sugen på Rockband men det ser för lätt ut :\

Medlem

Är det bara jag eller missar dem en hel del?

"Mayby Black Mesa... That was a joke haha fat chance":up:


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Lowaim: Kanske är en lätt låt. Det här ser väldigt mycket svårare ut: http://www.mtv.com/overdrive/?id=1574104&vid=189609

Medlem

Han/Hon som spelade basen var ju RIKTIGT kass. Kunde inte ens ta en normal enstaka not ffs.

WizKid: Nice video.

Medlem
Skrivet av WizKid:

Lowaim: Kanske är en lätt låt. Det här ser väldigt mycket svårare ut: http://www.mtv.com/overdrive/?id=1574104&vid=189609

Nu kanske jag gör fel som jämför gitarr/bas med Guitar Hero, men det ser fortfarande väldigt enkelt ut. Men men, får väll prova innan man säger för mycket

Medlem

tycker det såg roligt ut
och denna låt dom spelade älskar den också<3:D


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Internetplåga? Still Alive är en av de mest hysteriska låtar skrivna på länge, perfekt exempel på hur spel borde sluta.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Best song ever! Den slår lätt alla "data-låtar" på radio. Vore fint om dom kunde ersätta denna mot basshunter och köra den lika ofta ist.

Medlem

kanske inte så konstigt att de inte kunde spela den. Det var inte direkt några utvecklare av spelet som spelade. Han som sjöng var ju Jonathan Coulton, han på basen var Leo Laporte, tjejen tror jag var en reporter för engadget, och trummisen vet jag inte vem det var

Medlem
Skrivet av Wartex:

kanske inte så konstigt att de inte kunde spela den. Det var inte direkt några utvecklare av spelet som spelade. Han som sjöng var ju Jonathan Coulton, han på basen var Leo Laporte, tjejen tror jag var en reporter för engadget, och trummisen vet jag inte vem det var

Det är Veronica Belmont och Merlin Mann. Hela gänget är med i senaste TWiT.

Medlem

Portal må vara ett bra spel, men folk som står på en scen med publik och spelar små plastinstrument är nog bland det löjligaste som finns. Det blir ju inte mindre komiskt av att de inte ens kan spela DET heller. Folk som sitter hemma och spelar Guitar Hero kan jag acceptera, men med Rock Band har man gått på tok för långt.

Medlem
Skrivet av Lowaim:

Vad körde dom på för svårighetsgrad? Är sugen på Rockband men det ser för lätt ut :\

Testade Rockband för ett par månader sen, det kändes som att det var samma svårighetsgrad som Guitar Hero II.

Antikvitet
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av Lowaim:

Vad körde dom på för svårighetsgrad? Är sugen på Rockband men det ser för lätt ut :\

Testade Rockband för ett par månader sen, det kändes som att det var samma svårighetsgrad som Guitar Hero II.

Svårigheten på expert i Rock Band motsvarar ett tamt "hard" (dvs första låtgrupperna) i Guitar Hero III. Det är avsevärt lättare.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Portal må vara ett bra spel, men folk som står på en scen med publik och spelar små plastinstrument är nog bland det löjligaste som finns. Det blir ju inte mindre komiskt av att de inte ens kan spela DET heller. Folk som sitter hemma och spelar Guitar Hero kan jag acceptera, men med Rock Band har man gått på tok för långt.

Löjligare än att demonstrera något annat spel som på E3 ex? Det är ju samma sak, fast med annorlunda kontroller och spelsätt. Tycker det var lite roligt faktiskt, även om de som visade upp det inte var speciellt bra.

Inaktiv
Skrivet av Karlen som skrev nyheten:

Trots att något exakt lanseringsdatum är ännu inte känt verkar av ett blogginlägg på RockBand.com att döma den vemodiga låten dock ut att vara i det närmaste färdigställd...

Shiat, snubblade på tangentbordet? Gav det tre försök - it's still beyond me. Menar inget illa, men det är lite jobbigt att läsa text från Picasso när man vill ha lite snabba nyheter.


signatur

http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.

Inaktiv
Skrivet av WizKid:

Lowaim: Kanske är en lätt låt. Det här ser väldigt mycket svårare ut: http://www.mtv.com/overdrive/?id=1574104&vid=189609

åh herregud vad tragiskt...


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

1
Skriv svar