Kämpar på linan

Medlem
Kämpar på linan

Skitdålig titel, så stäm mig.

Har suttit och tittat igneom en video för Champions Online. Jag har redan ett MMO som jag ska starta i höst igen, men efter den videon kan man inte annat än ta sig till deras hemsida och klicka sig in i beta-kön. Som gissningsvis är lång vid det här laget.

Anledningen till min lilla upphetsning är den bok jag fastnat i för tillfället. Den är sprängfylld med oberättade bakgrundshistorier, serietidningslogik och superhjältar av olika rang. Jag vet redan vem av hjältarna jag vill vara på lekplatsen och Champions Online ser ut att kunna ge mig de verktyg som krävs för att skapa exakt den personen. Delar av hjälten syns i videon och det är egentligen bara krafterna jag behöver mig en genomgång av innan jag förbokar det högtflygande spelet. Som inte bara ser bra ut utan även har en stabil grund att bygga vidare på.

Sen undrar jag vem som tar mitt internetnamn hela tiden? Ersättningsnamnet är snudd på lika grymt, även om det inte är lika internationellt.

#blogg


signatur

- Ät mig levande.

Medlem
Kämpar på linan

Stämningsansökan inlämnad i enlighet med § 14, kap 56.

Vilket kommer att bli T3h superior spel. Champions eller DC Universe? Har faktiskt kollat väldigt lite av Champions, men båda blir säkert bra. Båda dessa spel kommer ju också till konsoler, som får varsitt superhjälte/skurkspel.

DC = PS3
Champions = 360

Konsolversionerna kommer säkert diskuteras vilt av fanboys. Själv lutar jag mer åt DC om jag nu skulle bestämma mig för att testa något av dessa spel, men det är kanske för att jag inte har tagit reda på tillräckligt mycket om Champions. Sen är det väl också utvecklaren av City of Heroes som utvecklar Champions Online och CoH är väl ett helt okej spel såvitt jag har förstått.

Medlem

Jo just av den anledningen kommer jag sätta mig med Champions online hellre. Jag gillar inte tanken på att grinda ihop med Batman. Då gör jag hellre något annat, mycket tidigare.

Visste inte att de kom till konsol, men jag anar att PC-versionerna blir bäst. Har för mig att FFXI led av just det. Men vem är jag att dömma? Jag gillar min 360 men har stora tivivel på konsolMMO. Simplifierade kontroller designade utan tangentbord i åtanke? Nein danke.

Å andra sidan har jag bättre högtalare till TVn... Hmm... Dilemmat.

Ang stämningsansökan: Jag kontaktar mitt folk så kontaktar de ditt folk.


signatur

- Ät mig levande.

Inaktiv

Så varför heter du Aglet?


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

Om frågan är ställd för att du tycker att jag borde ta ett namn som är mindre upptaget: STFU! Jag var först =P

Om frågan är ställd för att du undrar vad det kommer ifrån: Terry Pratchett hade med det ordet i en bok. Den här om jag inte missminner mig.

Om frågan är ställd för att du inte tycker om det: *sadface*

Om frågan är ställd för att du undrar varför jag inte heter plastbitlängstutpåskosnöret: Många sidor accepterar inte nick över 16 tecken.


signatur

- Ät mig levande.

1
Skriv svar