Intel har köpt Offset Software

Robot
Medlem
Intel har köpt Offset Software

Detta är nog precis vad dessa utvecklare behövde, nu lär de inte dröja för länge innan vi ser publisering av spelet och tillslut en release inom säg 1-2 år.

Medlem

kan bli kul se:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Ett uppköp var väntat, Intel var dock en lågoddsare.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Flakmonkey
Skrivet av Svartsmurfen:

Ett uppköp var väntat, Intel var dock en lågoddsare.

Lågoddsare? Du menar inte högoddsare? Lågt odds innebär ju att det var ett väntat resultat

Medlem
Avstängd

Intressant. Det var lite smått oväntat. Undrar var framtiden har i sitt sköte för den här affären.

Inaktiv
Medlem

frågan är ju bara hur lång tid det ska ta för offset, har ju pratats om det rätt länge nu...

Medlem

Oväntat att Intel köper spelföretag.
Undrar vad de nu har för planer.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av aeqvist:

frågan är ju bara hur lång tid det ska ta för offset, har ju pratats om det rätt länge nu...

True de ser snyggt som fan ut , jag tror att de saknade en publisher så nu lär det hända saker.

Men de får nog ta o släppa spelet inom 1-2 års tid så de inte blir nån utåldrad teknologi lr så, just nu ser de ju ut som fantasyns Crysis :).

Inaktiv

dom vill väl med dethär spelet få folk att se "ljuset" med quad-core och liknande cpu'er genom att ge utvecklarna support och samtidigt få en väldans massa reklam.

win-win.

Inaktiv

vilket spel sysslar dom med då? känner mig helt borta i den här nyheten

Medlem
Skrivet av EliasN:

Intressant. Det var lite smått oväntat. Undrar var framtiden har i sitt sköte för den här affären.

Only runs with Intel inside...

Nä, men säkert så kommer vi i alla fall att få se en liten sticker med "Optimized for Intel CPU" på lådan till Project Offset.

Medlem
Skrivet av Aresz:

vilket spel sysslar dom med då? känner mig helt borta i den här nyheten

"Project Offset", ett fantasy FPS (som jag tror även blir TPS) som verkar riktigt jävla tufft. Googla - det finns några fina filmer på nätet!


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Spelföretag blir uppköpta oftare än man ser bra spel nu för tiden..

Medlem

Bättre än EA.

Hmm, kommer nog som ett försök i fysiksatsningen, det där med att nVidia och Intel tjafsar om GPU eller CPU ska räkna ut fysiken i framtiden. Ska bli intressant.


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Medlem

Jävla Intel! Jag hatar verkligen företag som försöker tjäna pengar!!! AAARGH!! Nu kommer det säkert komma massa uppföljare och smygreklam för Intel i spelet... fy bubblan.

Medlem
Skrivet av Perequin:

Jävla Intel! Jag hatar verkligen företag som försöker tjäna pengar!!! AAARGH!! Nu kommer det säkert komma massa uppföljare och smygreklam för Intel i spelet... fy bubblan.

Om du hatar företag som försöker tjäna pengar så måste du ju hata ALLA företag... För alla företag vill tjäna pengar! Tror du annat så bör du "wake up and smell the coffe" liksom.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Inaktiv
Skrivet av Perequin:

Jävla Intel! Jag hatar verkligen företag som försöker tjäna pengar!!! AAARGH!! Nu kommer det säkert komma massa uppföljare och smygreklam för Intel i spelet... fy bubblan.

Föredrar du hellre att Offset går i kk eller?

Medlem

Vilket företag försöker inte tjäna pengar?

Detta är bra, då kanske Offset-teamet får tummen ur arslet och börjar jobba lite.

Medlem
Skrivet av Perequin:

Jävla Intel! Jag hatar verkligen företag som försöker tjäna pengar!!! AAARGH!! Nu kommer det säkert komma massa uppföljare och smygreklam för Intel i spelet... fy bubblan.

Du... vilket företag i världen vill inte tjäna pengar...?

Medlem

Jag tror Perequin var ironisk.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Svartsmurfen:

Ett uppköp var väntat, Intel var dock en lågoddsare.

Lågoddsare? Du menar inte högoddsare? Lågt odds innebär ju att det var ett väntat resultat

Tvärt om är det väl? Du tänker då bara på pengar!

Odds = chans.
Låg chans/förväntning = lågoddsare.
Däremot ger det många gånger pengarna tillbaka så hade det varit en häst så skulle det nog ha varit en högoddsare. Så menade jag.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Intel satsar mer och mer på spel och grafik - bara en tidsfråga innan dom ger sig in i kampen mot nVidia, de har redan slagit ett slag mot dem på chipsetmarknaden med "SLI-attacken". Sanna mina ord.


signatur

http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.

1
Skriv svar