Australien växer upp?

Robot
Inaktiv
Australien växer upp?

LOL


signatur

The only one: DutyEA

Medlem

Phew, jag trodde fan att de var värre än tyskarna!


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv

Hehe! Jag gillar rubriken på artikeln.

Inaktiv

haha, lite udda lag dom har där nere.

"Spelen graderas av deras Office of Film and Literature Classification, vars skala slutar på "MA15+". Rent praktiskt betyder det att om ett innehåll bedöms som olämpligt för en femtonåring så finns det inget annat att göra än att förbjuda produkten. "

Inaktiv

Rent vansinnigt system. Som om en elev som t.om förtjänar bättre betyg än MVG får IG eftersom han faller utanför betygsskalan...

Medlem

Grymt illa juh, finns många spel som bör stämplas med en 18+ stämpel, på tiden att dom töjer ut skalan från 15+ till 18+. \o/

Medlem

Hmja. Personligen tycker jag att dom bör låta det vara som det är. Under den tiden jag bodde där så fick man verkligen se att de flesta ungdomarna är.. well. Inte som ungdomarna i andra länder. Det var inga svordomar, ingen mobbning etc. Barn trodde till och med på tomten tills dom blev 10. Ett sådant oskyldigt land bör stanna så.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Hmja. Personligen tycker jag att dom bör låta det vara som det är. Under den tiden jag bodde där så fick man verkligen se att de flesta ungdomarna är.. well. Inte som ungdomarna i andra länder. Det var inga svordomar, ingen mobbning etc. Barn trodde till och med på tomten tills dom blev 10. Ett sådant oskyldigt land bör stanna så.

så du menar att tv-spel/datorspel medmera är grunden till att barn svär och mobba ?

tror ju inte jag direkt

men det är offtopic angående åldergränsen tycker jag givetvis att en +18 borde införas då när man är 18år är vuxen och borde ha rätt till att spela våldsamma spel om man vill . man ska kunna ha möjligheten iaf tycker jag .. för just nu har man inte ens det


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

hehe på tiden lol @ australien.

Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Boomer:

Hmja. Personligen tycker jag att dom bör låta det vara som det är. Under den tiden jag bodde där så fick man verkligen se att de flesta ungdomarna är.. well. Inte som ungdomarna i andra länder. Det var inga svordomar, ingen mobbning etc. Barn trodde till och med på tomten tills dom blev 10. Ett sådant oskyldigt land bör stanna så.

så du menar att tv-spel/datorspel medmera är grunden till att barn svär och mobba ?

tror ju inte jag direkt

Skön tolkning! Jag tror snarare det är inställningen emot våld som bidrar till en lugnare miljö. Har man som jag själv besökt länder med stränga regler emot saker som dessa så förstår man vad Boomer menar.

Medlem

Kanske var dags..

Medlem

GTA finns ju visst här! Tycker jag ser det hela tiden iaf? osse gör de ju massa reklam för att GTA IV ska snart komma ut i affärerna..
Dock kan jag inte påstå att jag någonsin sett Manhunt eller Postal, inte direkt spel man går å letar efter. Men när jag tänker på det så hade en polare Manhunt till sin playstation ju.
Så stämmer inte riktigt de där! Kan dock va olika i olika stater..

Medlem

Bättre sent än aldrig...

Inaktiv
Skrivet av UOme:

Dock kan jag inte påstå att jag någonsin sett Manhunt eller Postal, inte direkt spel man går å letar efter. Men när jag tänker på det så hade en polare Manhunt till sin playstation ju.
Så stämmer inte riktigt de där! Kan dock va olika i olika stater..

Minns för ett par år sen när postal 2 nyss kommit ut. Då såg jag faktiskt ett fåtal exemplar av det på en spelhylla i en lokal butik här i trakten.
Dem såg dock till att få bort dom exemplaren så fort som möjligt för att sedan inte köpa inn flera.
Så det verkade som om det hela var ett misstag eller att butiken i fråga hade fått sig en anmärkning.

Ontopic:
Inte mycket att säga mer än att det verkligen är på tiden att Australien följer med resten av världen!


signatur

"We are the knights who say NI!"

Inaktiv

Är bilden från SoF 3?


signatur
Skrivet av save:

Är bilden från SoF 3?

Japp, det gör sig bra på bild!

1
Skriv svar