Robot
Turok

Hallå du gamla indian säger vi till Turok, dinosaurieutrotaren från skogen. Saker och ting har tyvärr ändrats sen spelets storhetstid och det går inte längre lika bra att ha en huvudkaraktär som endast kan säga sitt namn. Turok har blivit lite töntigare men Propanda Games har trots det skapat ett spel som kan stå på sina egna ben, om än något ostadigt.


Medlem
Turok under luppen

Läste texten i handlingsrutan. Blir det mer katerogi-C film över det hela? När ska fler spel än något enstaka RPG få hyffsad story....

Medlem

Utan massförstörelsevapen i behändigt portabel storlek är det inte Turok.

Inaktiv

Jag testade demot för ett tag sedan, fyfan va det guppade. Det är som om man hoppar omkring på fjädrar eller nått, blev åksjuk och stängde av efter fem minuter... I övrigt verkade atmosfären och grafiken utmärkt bra.. Glöm inte att tjacka åksjukepiller först bara...

Medlem

Kul hur "läsarnas betyg" alltid är ett betyg mindre än recensentens.

Medlem

"Reptilerna ser otroligt läckra ut med hud som ur Jurassic Park och sättet de blöder och får skottsår på kan få även den mest fanatiska vapenvägraren att dregla"

visst ser de bra ut men sättet de får skottsår är inge vidare..det spelar ingen roll vart man skjuter dem utan såren blir alltid på samma ställen..som i quake 2 ungefär.


signatur

<3

Medlem

Dom saker som gjorde turok kul finns inte med längre :(. Frysvapnet och krympstrålen tex finns inte. Sen har jag kört fast på en väldigt dryg vatten boss... Ha rinte orkat spelat ut det på 2 veckor bara för att det inte går att döda han


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Turok var okej. Jag spelade det, kände "Meh" och bytte sen in mot DMC4. Fick båda upplevelserna, vilket var najs ^_^ Men turok höll knappt, inte dåligt, men inte så bra heller.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Dom saker som gjorde turok kul finns inte med längre :(. Frysvapnet och krympstrålen tex finns inte. Sen har jag kört fast på en väldigt dryg vatten boss... Ha rinte orkat spelat ut det på 2 veckor bara för att det inte går att döda han

Skriver hur man slås han uitfall du är intresserad För han är mysko.

Jag hade problem som fan, men du ska stå bakom gasutsläppen, sen när han attackerar så skjuta på gasen med flamern. Det är ENDA sättet att skada han, och bara en släpper ut gas varje gång. Sen får man undvika attackerna och hoppa fram och tillbacks som en hoppjerka.


signatur

Videomupp

Medlem

Demot var verkligen helt sjukt tråkigt. Har inte orken att ge ett sådant spel en chans till.

Medlem

Tycker spelet var helt ok. Jag hyrde det - så jag slapp slänga ut pengar.. för det var det inte värt. Och Wildthing, om du behöver hjälp så skicka ett PM.

För att göra det rättvist, demot var sämst, man får en bättre upplevelse av hela spelet än demot. Stängde av demot efter 5min, men jag hyrde spelet och gav det en chans.. och det var bättre. Men ändå, inget mer än ett spel man hyr

Medlem
Skrivet av Per Larsson:

Ett vanligt konverteringsfel (som exempelvis också kan ses i Assassin's Creed) är inte så farligt, men det går inte att skaka loss ångesten över att hela spelet känns grått på grund av en miss.

Nu har jag visserligen inte sett Xbox 360-versionen, men jag har spelat PS3-versionen. I meningen ovan nämner du att Turok "lider av samma problem" som Assassin's Creed, som inte alls har det problemet du antyder...

Eftersom du tycks tro att Assassin's Creed färgåtergivning på PS3 är sämre än på Xbox 360 får jag hänvisa dig till följande URL: http://www.youtube.com/watch?v=5HvdRfUmoqQ

Jag får också vänligen be dig kontrollera följande inställningar under skärminställningarna i XBM på din/er Sony PS3:
* "RGB Full Range" [Full]
* Y PB/Cb Pr/Cr Super-White (HDMI) [Yes]

Medlem

det jag skulle vilja se av turok är ett co-op likt left4dead där man kör med vänner kan ta sig genom en bana och man blir konstant attackerad av ödlor och måste sammarbeta för att överleva.

Medlem
Skrivet av TruB:

det jag skulle vilja se av turok är ett co-op likt left4dead där man kör med vänner kan ta sig genom en bana och man blir konstant attackerad av ödlor och måste sammarbeta för att överleva.

Kan inte annat än hålla med. Det är alldeles för få spel nu för tiden med vettiga Co-Op-lägen. #The Club har stöd för 4 pers i splitscreen, men spelet är inget vidare. #Army of Two verkar däremot få ett roligt Co-Op-läge... lite off-topic kanske. Hur som helst kanske utvecklarna av Turok kan producera en Co-Op-patch (iaf för PS3).

Medlem
Skrivet av TruB:

det jag skulle vilja se av turok är ett co-op likt left4dead där man kör med vänner kan ta sig genom en bana och man blir konstant attackerad av ödlor och måste sammarbeta för att överleva.

Det finns 4 coop banor, i alla fall när man kör online.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hmm , detta ska prövas till PC iaf.

Avstängd

Demon var väl ok, inte så jätteförtjust i såna spel.

Medlem
Skrivet av Philip:

Kul hur "läsarnas betyg" alltid är ett betyg mindre än recensentens.

men det är ju pga alla barn som inte har tålamod utan "Suger, 1/5"


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Philip:

Kul hur "läsarnas betyg" alltid är ett betyg mindre än recensentens.

men det är ju pga alla barn som inte har tålamod utan "Suger, 1/5"

Det där kan det alldeles säkert ligga något i


signatur

But ladies and gentlemen.. have you ever seen the sight of human butchery IN PERSON?! (The Wizard of Gore (1970))

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Philip:

Kul hur "läsarnas betyg" alltid är ett betyg mindre än recensentens.

men det är ju pga alla barn som inte har tålamod utan "Suger, 1/5"

Men tänk på alla fanbois: "Äger, 5/5".


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

In the end så jämnar det ut sig ;>


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Philip:

Kul hur "läsarnas betyg" alltid är ett betyg mindre än recensentens.

men det är ju pga alla barn som inte har tålamod utan "Suger, 1/5"

Men tänk på alla fanbois: "Äger, 5/5".

Eller helt enkelt att alla inte har samma åsikt?


signatur

O'rly? Ya'rly!

Inaktiv

Då var det som jag trodde då, tog hem demot och testade, och det var ingen höjdare direkt,
några skrev i nån tråd att demot ger ingen rättvisa,
men vad det verkar så är spelet inte bättre bara för att man har hela.

Medlem

som vanligt en bra recension

Till spelet ; Har bara spelat lite av demot, måste säga att dom "speciella" attackerna han gör med kniven är ganska grymma faktiskt, om än lite småbuggiga.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Gillade inte det alls (spelade på demot). Det enda som var roligt var att använda 2 hagelgevär samtidigt och vara Rambo i några minuter.

1
Skriv svar