Troll i trappen

Skägg.
10 Chambers
Troll i trappen

Först blev jag förvånad över att vi verkar ha troll i trappen, jag trodde att det var en forumföreteelse, men sen insåg att folk faktiskt beter sig märkligt även utan skyddet av internets "anonymitet".

Varje sommar har vi haft äckligt mycket myror i trappuppgången, precis vid porten har de härjat och glasrutorna ut mot gatan har stundtals varit täckta av nykläckta kryp med vingar. Skitäckligt med andra ord, speciellt när man ska baxa ut barnvagnen via en knepig ramp. När då en av grannarna tröttnade på värdens seghet och tog saken i egna händer dök följande lapp upp på den allmänna anslagstavlan. Jag kunde knappt sluta garva.

#blogg


signatur
Inaktiv
Troll i trappen

Wow! Fantastiskt! Det är de här små sakerna som skiljer oss människor från övriga livsformer. Vackert.

Extra plus för utförandet med multipla-Post Its.

Medlem

Nu måste du sätta upp en egen lapp och besvara h*n.

Skägg.
10 Chambers

Mänskligheten upphör aldrig att förvåna mig. Jag var inne på ett svar i stil med "Hej, tyvärr är månen inte redo att bosättas ännu så informationen du fått Sci-Fi Channel är tyvärr felaktig. Jag har också kallat ihop till ett krismöte mellan alla boende och myrorna så att vi kan reda ut det här en gång för alla. Ett spontant förslag är ju att de flyttar hos dig istället?". En annan linje vore att skriva ut lite grammatiktips, bara syftningsfelen är ju comedy gold.


signatur
nj
Medlem
Medlem

Skrattar högt här, jädrar i mig vilken fullständig tok!
Sätt upp ditt svar i trappen, folk kommer att vika sig dubbla av garv.
Grannen måste ha gjort en Obelix men istället för att ramla i en balja Miraculixmedicin måste han/hon/de simmat runt i en dunk med dumpiller...håhåjaja

Medlem

Schysst att det är sådana lappar som den som kommer att bevaras i flera hundra år för att sedan hittas av framtida forskare, ännu ett lyft för mänskligheten


signatur
Medlem

Ja, där ser man. Troll finns då överallt. Jag antar att det samma gäller trapptroll som för andra troll; att man inte ska mata dem. Fast just detta troll kanske äter myror och därför är sur för att du tar död på dem.

Mina föräldrar, som bor i villa, hade samma problem för några år sedan (med myror, inte troll). Myrorna byggde sitt bo under huset och vid vissa tillfällen kunde det dyka upp hundratals myror inomhus, speciellt runt en viss dörrkarm. Vi fick bukt med problemet med hjälp av ett gift som ligger förpackat i små plastdosor. Myrorna går in i dessa och ser giftet som mat och tar med det ner i boet där de sedan sprider ond bråd död. Det har inte varit några problem sedan dess.

Skägg.
10 Chambers

"Ond bråd död" precis det jag vill önska alla småkryp, ekosystemet är översskattat i alla fall.


signatur
Skribent

Salt är bra mot myror.

KoP
Medlem
Skrivet av bastard:

Salt är bra mot myror.

Är det inte sniglar du tänker på?

Skribent
Skrivet av KoP:
Skrivet av bastard:

Salt är bra mot myror.

Är det inte sniglar du tänker på?

Funkar säkert mot sniglar också. Vi hade problem med myror i sommarstugan men salt fixade biffen.

Medlem
Skrivet av bastard:
Skrivet av KoP:
Skrivet av bastard:

Salt är bra mot myror.

Är det inte sniglar du tänker på?

Funkar säkert mot sniglar också. Vi hade problem med myror i sommarstugan men salt fixade biffen.

Inge peppar när du saltar biffen?
Bah, vilde!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Denna måste ju upp på Arga Lappen!

1
Skriv svar