Electronic Arts har lagt bud på Take Two

Medlem

Fast om EA köper upp dom, så kanske GTA spelen kommer snabbare till PC :P.. EA är dock Satan själv och borde spolas bort och aldrig mer komma tillbaka!

The sims3: Grand Theft Autowashers<-- that would be awesome

Medlem

EA börjar bli snuskigt stora. Även ifall take 2:s ledning tackat nej tror ni att take 2:s aktieägare inte vill casha in på ett så bra anbud 64% över kursen? Jag kan nästan framför mig se en electronic arts konsol om en +10 år.


signatur

Inte en chans att jag lägger 1 krona på ett SOE spel i framtiden.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av dosman:

Det har stått i nyheten sedan den publicerades i... satte det till och med i fetstil så att det inte skulle missas... men men....

Haha


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Stå på er Take2!
Bra gjort att tacka nej. EA kan väl ändå försöka satsa på kvalité i sina spel? (de har ju råd). Men antagligen inte, de tänker väl bara på pengar.. Det skulle vara hemskt om Take2 blev uppköpta. Kolla bara i den här tråden vilket rykte EA har, så gott som alla hatar EA, och det gör även jag!

Medlem

EA kan nog göra bra för företag som har ekonomiska problem med en bra vision som dice en gång i tiden, men EA funkar inte in the long run.

Medlem
Skrivet av moondragon:

EA är spelbranchens romerska imperiet, vem är då Carthage som kan stå emot denna aggression av uppköp?

Tja även Carthage vart spöade sååå det krävs barbarer från norr som sätter stopp för ea's expansioner och planer att ta över världen

Medlem

Men inte take 2 !! de borde väl klara sig själva :S ...

Kanse man skulle starta ett nytt spelbolag och lägga upp en massa fkade bilder på ett yyberspel så att EA köpte det från mig ...


signatur

Kan ej skriva åäö

Inaktiv

Electronic Arts har lagt bud på Take Two , det verkar väl som om EA planerar att take all.

Medlem

Allt EA gör är inte skam , dessutom tror jag de börjar inse lite, men som sagt det finns mycket lyckade titlar och ett eventuellt uppköp av de flesta företag är väl att vänta inom de kommande 10 åren.

Jag föredrar dock Activision , Ubisoft men äger en del EA titlar.

Medlem
Skrivet av savox:

EA börjar bli snuskigt stora. Även ifall take 2:s ledning tackat nej tror ni att take 2:s aktieägare inte vill casha in på ett så bra anbud 64% över kursen? Jag kan nästan framför mig se en electronic arts konsol om en +10 år.

Förhoppningsvis tänker inte alla med plånboken. Och hoppas att EA har like dåligt rykte i världen som dom har här. Så Take2 aldrig blir uppköpta.

Medlem

Bara GTA franchisen är väl värd alla pengar ea tänkt köpa upp, de ser gta som en stor kassa succe och vill suga åt sig den , haha de kan alltid försöka.

Medlem

Fasen vad synd att de sa nej, hade ju varit grymt nice annars, lite dumt av dem men de är väll säkra på att det de kommer ge ut härnäst blir en riktig hit, om inte annars lär ju budet ha sjunkit tills nästa gång.

Medlem

tack tack tack!!

skönt att dom sa nej, nu får det företage leva i fred

*glad*


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

helt rätt av teake two


signatur
12
Skriv svar