Film: Rainbow Six: Vegas 2:s vapen

Medlem
Film: Rainbow Six: Vegas 2:s vapen

Såg jag fel eller kan man skjuta genom tunna väggar/tunnahörn? (senaste snutten där han sköt igenom(?) apparaten.

Medlem
Medlem

Inte så värst många nya vapen.. Men det är väl ett par.
Tycker dock att alla ljuden lät likadana förutom Aug Para som hade fräsigare ljudeffekt.

Medlem

Jävla arkadspel R6 har blivit

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Jävla arkadspel R6 har blivit

Håller fullständigt med, var har realismen tagit vägen? Märks de dummat ner skiten så alla xbox kids ska köpa skiten.

Medlem

Idd, saknar det tidigare r6, men iaf vegas är ju inte dåligt bara det att det är ett helt annat spel jämnfört tidigare rainbow six spelen.

Inaktiv
Skrivet av MrMadMan:

Jävla arkadspel R6 har blivit

tyvärr
man får ta det som en ny grej lixom...
inte det gamla goda R6 man spelade förr

Medlem
Skrivet av Petah:

Såg jag fel eller kan man skjuta genom tunna väggar/tunnahörn? (senaste snutten där han sköt igenom(?) apparaten.

Du såg rätt. Man kommer kunna skjuta genom tunna väggar i V2.

Skrivet av n0llk0ll0:

Tycker dock att alla ljuden lät likadana förutom Aug Para som hade fräsigare ljudeffekt.

Tycker det är så irriterande att Ubisoft fortsätter att använda vapenljudeffekterna från Raven Shield.

Dom har använts i Far Cry spelen till konsol, GRAW spelen till konsol, jag hörde vissa av ljuden i en Far Cry 2 video och det finns säkert något till spel som jag inte kommer på där ljuden har använts.

Ljuden är inte dåliga, jag älskade dom verkligen i Raven Shield. Men man blir ju rätt trött på ljuden när dom fortsätter att återanvända dom på detta vis.

För övrigt så har Augen i videon samma ljud som TMP:n och det där Type 05 vapnet har samma ljud som MP5:an i det första Vegas.

Slappt av Ubisoft tycker jag.

Inaktiv
Skrivet av Petah:

Såg jag fel eller kan man skjuta genom tunna väggar/tunnahörn? (senaste snutten där han sköt igenom(?) apparaten.

Japp så vare. Mer sånt till spel!

cod4 var hur skönt som helst med det, drog iväg ett skott lite random och man fick höra världens plågade dödsljud, njut! Sen att man inte kan skjuta genom hur tjocka väggar som helst är ju bara rätt.

Men som sagt, mer sånt till spel blir en till dimension i spelandet!

Medlem

Sen att hälften av alla vapnen inte är "korrekta" gör inte heller saken bättre, pinsamt dåligt även om det säkert ändå kan vara kul att spela.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Idd, saknar det tidigare r6, men iaf vegas är ju inte dåligt bara det att det är ett helt annat spel jämnfört tidigare rainbow six spelen.

Nej visst, Vegas var ju riktigt bra, men vad ersätter nu de gamla R6?
Ingenting

Medlem

Nej R6:vegas är inte så strategiskt och taktiskt längre men det är långt ifrån tråkigt för det. Riktigt bra actionrökare, speciellt i coop.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

ingen rainbow six känsla alls fick man av videon vilket är riktigt tråkigt, fast det lär bli ett bra spel iaf. Fast med rainbow six känsla så skulle det dominera

Medlem

Alla vapen känns som ett å samma nästan. Ljudet skiljer sig inte mycket.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

BME
Medlem

FNC! Lumpar-dags!


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

Inte ett vapen såg ju ut att ha unika egenskaper. Bara en varsin modell, och med samma sprej och röj som i Gears of War. R6:Vegas var ju ett rätt okej spel, men av den här trailern att döma går de ännu mer i "tjäna pengar på kidsens föräldrar eftersom hälften av de som spelar spelet inte har pengar nog sjävla"-stilen.

Okej att man gör spel arkadigare, men måste ALLA spel mainstreamas?

Och för de som gillar att änvända hjärnan när de spelar rekomendarar jag att ta en titt på Ground Branch!

En taktisk soldat-sim där man kommer få ta rollen som CIAs BlackOps-gren Ground Branch i en konflikthärd i Sumatras jungler.

Bl.a. är det folk med och gör spelet som varit med i Rainbow Six-teamet sedan första spelet, före detta yrkeselitsoldater och mer där till.

Det enda som kan stoppa Ground Branch från att bli ett fantastiskt spel är giriga utgivare som inte vill se ett spel som inte är main stream eftersom det inte "kan klå CoD4 på säljlistorna" och som skiter fullkomligt i att det inte ens FINNS ett spel för folk som gillar taktiska shooters.

Inte sedan OGR, RvS eller SWAT4 iaf, och det var ju några år sedan sist, så att säga...

Medlem

F*n vad jag avskyr direkta sakfel i spel. En AKS-74U har kaliber 5,45 x 39 och inget annat, i filmen står det 7,62mm.

Nära slutet så skjuter de automateld med en SR25 vilket kan bli "lite" svårt då vapnet endast finns i semiautomat.

Medlem

Rainbow six ska inte vara ett en-man-mot-en-miljon fps det ska vara 3-10 terrorister i ett hus med gisslan. planeringen ska ta 15 minuter och genomförandet 2-10 minuter. punkt slut.

Nu är spelet precis som Gears of War. Jag förstår inte ens varför de har kvar Tom Clancys namn på det hela...

Medlem

Gillar inte att dom marknadsför Hagelbössan som "ultimata skjut igenom vägg vapnet". känns inte realistiskt att hagel har mer penetration än 5+ kalibriga kulor.

jag kan gå med på att en hagelbössa kan äta upp "Cover" men kommer knappast att ha en särskilt stor "killforce" när den kommer ut på andra sidan.


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Medlem
Skrivet av Solidus:

FNC! Lumpar-dags!

Typiskt!! Minns när jag spelade Raven Shield, ofta när det var nån svensk spelare så sprang han runt med FNC "bara för att".

Notera även nu L96 (psg 90) finns med

Inaktiv

Hade hoppats på bättre

Inaktiv
Skrivet av Wartex:

Rainbow six ska inte vara ett en-man-mot-en-miljon fps det ska vara 3-10 terrorister i ett hus med gisslan. planeringen ska ta 15 minuter och genomförandet 2-10 minuter. punkt slut.

jag tror jag e kär i dig nu
:|:$

Medlem
Skrivet av Wartex:

Rainbow six ska inte vara ett en-man-mot-en-miljon fps det ska vara 3-10 terrorister i ett hus med gisslan. planeringen ska ta 15 minuter och genomförandet 2-10 minuter. punkt slut.

Ja, the r6 of old, var lite frustrerande ibland bara, det fanns lixom inget bra sätt att röra sig, ofta blev man skjuten så fort en liten del av kroppen stack fram bakom ett hörn...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

mmm...mysiga puffror

Medlem

Skulle vilja se ett till spel som R6:Ravenshield. är enligt mig det bästa i R6 serien.

Medlem
Skrivet av MB?:

Skulle vilja se ett till spel som R6:Ravenshield. är enligt mig det bästa i R6 serien.

Exakt - kör Vegas grafiken och så fast med samma känsla som Ravenshield (eller blackthorn) och jag blir nöjd.

Dock finner jag endå Vegas också underhållande (till skillnad från Lockdown som var...tja..)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av PiGGeZ:

Gillar inte att dom marknadsför Hagelbössan som "ultimata skjut igenom vägg vapnet". känns inte realistiskt att hagel har mer penetration än 5+ kalibriga kulor.

jag kan gå med på att en hagelbössa kan äta upp "Cover" men kommer knappast att ha en särskilt stor "killforce" när den kommer ut på andra sidan.

Om inte första salvan dödar lär väl den andra göra det när skyddet är bortblåst. Fast nu så är väl inte omgivningen så förstörbar som man kunde önska.

Men men, ser fram emot detta. 1an var skitkul tycker jag. Kan dock hålla med om att gamla Rainbow Six var roligare, speciellt i mp när man körde ett gäng mot datorstyrda terrorister

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av MrMadMan:

Jävla arkadspel R6 har blivit

Håller fullständigt med, var har realismen tagit vägen? Märks de dummat ner skiten så alla xbox kids ska köpa skiten.

Spelet är inte neddummat det har bara ändrat inriktning och jag själv gillade R6 vegas och jag spelar XB360 men jag är ingen kid.

BTW så är senaste rainbow six som var bra från Rainbow six rogue spear tiden, sen gick det utför hela serien och därför det är ändrat inriktning.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]Spelet är inte neddummat det har bara ändrat inriktning och jag själv gillade R6 vegas och jag spelar XB360 men jag är ingen kid.

BTW så är senaste rainbow six som var bra från Rainbow six rogue spear tiden, sen gick det utför hela serien och därför det är ändrat inriktning.

Nja, R6: Letdown var ju ett skitspel, så inte så konstigt att det inte sålde bra.

Sen är ju konsolmarknaden mycket större än PC-marknaden och de kan ta mer betalt för samma produkt, alltså tar de stora utgivarna och siktar på där det finns mest kosing och sedan skiter de i vad det egentligen är de betalar för att det tillverkas, så länge det ger cash.

Alltså gör de bara Vegas (mycket pengar, vettigt på konsol, skitspel på PC) och struntar i att fortsätta den "riktiga" serien som är kass på konsol, super på PC men inte ger lika mycket pengar. Att de fortfarande går plus ger de fan i, för de går inte tillräckligt mycket plus.

Det tänkandet skyller jag på aktiemarknaden eftersom börsregistrerade företag inte har råd att göra lite vad de vill. De måste göra det som ger aktieägarna mest pengar, annars blir de giriga sattygen arga och aktien sjunker i värde.

12
Skriv svar