Nintendo om sina planer för Wii:s onlinetjänst

Robot
Medlem
Nintendo om sina planer för Wii:s onlinetjänst

Riktigt nice

Medlem

Illa! Sånnt borde och ska vara gratis!
Bara girigt att ta betalt för sånnt!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Men det är ju bättre att det finns saker som man kan köpa där än att det inte finns någonting alls.

Jag skulle hellre se något som kan få igång online spelande på Wii, något XBox Live (eller vad det heter) liknande. På Mario kart kommer man i alla fall kunna chatta... Innan och efter racen -.- (Har man tangentbord så hinner man skriva under racet)...

Medlem

Usch, då får man ju hoppas att det inte blir 100kr/mån per spel, det kan bli rätt så dyrt för vissa människor sen ju.

Medlem

Gillar inte det här med att man ska hålla på och betala varje månad och så vidare. Jag köper spelet en gång och det är enda utgiften som ska vara där tycker jag.

Tyvärr har jag fått intrycket av at många utgivare vill stycka spelen i småbitar och sälja varje bit för sig. Vi kommer nog se mycket sådant i framtiden.

Medlem

Lycka till N med 512mb lagrings utrymme och ingen inbyggd hårdisk.. ring mig när Wii HD 1080P + >40 gig hårdisk släpps!

Medlem

Om dom ska börja ta betalt så borde dom göra sin tjänst lika bra som Live eller PSN...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det här gillar jag inte alls. Hoppades att dom skulle ändra lite med Wii points och göra några saker gratis, men nej.

Medlem

Då kommer problemet med det interna minnet på Wii som är bara på 512 meg,
vilket är otroligt lite,
jo jag vet att man kan smacka in ett extra sd minne på 1 eller 2 gig,
men det går inte att spela nåt direkt från det minnet,
det funkar enbart som ett lager och om huvudminnet är fullt då får man lägga över till lagret och tvärtom när man ska kunna lira allt man köpt.

Fattar inte varför nintendo var så supersnåla med interminnet på Wii, ett 512 megs sd ram minne får man nästan gratis,
och ett 2 gigs sd ram minne kostar bara typ 200 spänn.
Tycker iaf att man åtminstone kunnat ha möjligheten att byta ut 512 megs internminnet mot ett 2 gig sd ram minne.

Medlem
Skrivet av straxdax:

Då kommer problemet med det interna minnet på Wii som är bara på 512 meg,
vilket är otroligt lite,
jo jag vet att man kan smacka in ett extra sd minne på 1 eller 2 gig,
men det går inte att spela nåt direkt från det minnet,
det funkar enbart som ett lager och om huvudminnet är fullt då får man lägga över till lagret och tvärtom när man ska kunna lira allt man köpt.

Fattar inte varför nintendo var så supersnåla med interminnet på Wii, ett 512 megs sd ram minne får man nästan gratis,
och ett 2 gigs sd ram minne kostar bara typ 200 spänn.
Tycker iaf att man åtminstone kunnat ha möjligheten att byta ut 512 megs internminnet mot ett 2 gig sd ram minne.

Dom kanske kompressar allting helt sjukt mycket? :<

Medlem
Skrivet av Mooe:
Skrivet av straxdax:

Då kommer problemet med det interna minnet på Wii som är bara på 512 meg,
vilket är otroligt lite,
jo jag vet att man kan smacka in ett extra sd minne på 1 eller 2 gig,
men det går inte att spela nåt direkt från det minnet,
det funkar enbart som ett lager och om huvudminnet är fullt då får man lägga över till lagret och tvärtom när man ska kunna lira allt man köpt.

Fattar inte varför nintendo var så supersnåla med interminnet på Wii, ett 512 megs sd ram minne får man nästan gratis,
och ett 2 gigs sd ram minne kostar bara typ 200 spänn.
Tycker iaf att man åtminstone kunnat ha möjligheten att byta ut 512 megs internminnet mot ett 2 gig sd ram minne.

Dom kanske kompressar allting helt sjukt mycket? :<

Alternativt ändrar de på dessa begränsningar i en framtida firmware uppdatering.

straxdax: 2 gig kostar 89 kornor, om inte midre. Men jag hålelr med fett kefft.


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Medlem
Skrivet av Splinter Snake:

straxdax: 2 gig kostar 89 kornor, om inte midre. Men jag hålelr med fett kefft.

jo..
har läst i tror det var en Game Reactor tidning för några månader sen ett rykte om att nintendo ska släppa en 8 gigs hd som ansluts via usb.

Men har varken hört eller läst nåt mer om det sen,
men man kan ju alltid hoppas.

Inaktiv

Finns ju USB-portar så en extern hårddisk skulle nog funka fint till bonusmaterial.
Men om de ska börja ta betalt för online servicen MÅSTE vänkoderna bort.

Inaktiv

"avgiftsbelagda onlinelägen.", pinsamt.

ps jag är inte fattig alls det är bara det att det är så vimsigt med "avgiftsbelagda onlinelägen." när det är gratis till PC.

Inaktiv

alla ni som tror att nintendo kommer börja ta betalt för att vara online med sitt wii har fel, detta som dom annonserar är bara för att get utgivare möjlighet att kunna ta betalt för DLC (downloadable content) ungefär som på xbox live och playstation network..

men jag undrar dock när dom ska utannonsera hårddisken..?

Flakmonkey
Skrivet av Boomerang Python:

alla ni som tror att nintendo kommer börja ta betalt för att vara online med sitt wii har fel, detta som dom annonserar är bara för att get utgivare möjlighet att kunna ta betalt för DLC (downloadable content) ungefär som på xbox live och playstation network..

men jag undrar dock när dom ska utannonsera hårddisken..?

Som jag uppfattat det är Wii Pay & Play är inte samma sak som DLC. De ska ju ha en speciell logga för spel som använder Pay & Play och varför skulle det behövas om det enbart handlade om DLC?

Citat:

Today, during a GDC presentation, Nintendo's Takashi Aoyama announced a new expansion to Nintendo's Wi-Fi services called Wii Pay & Play. Aoyama explained that Nintendo will begin "collecting fees for some services [that] will allow us to adapt flexibly." In other words, by subsidizing additional, unnamed service and feature costs to consumers, Nintendo feels they can explore new concepts and channels.

Inaktiv

Wii är iaf den största försäljnings framgången sen Snes för nintendo ?
För inte ens nintendo 64 sålde väl så mycket.

Om man bortser fån nintendos bärbara maskiner då.

Medlem

Låter rätt så kasst.

Medlem

Wii:s internettjänst är ju sämst i världen.
Ville spela Guitar Hero 3 online i fredags vid 22. Hittade inte en kotte när jag sökte efter motståndare, fast jag tryckte "Any" på alla val. Så jävla sämst rätt ut sagt.
Samt friendscodes.. USCH!

Inaktiv
PaZ
Medlem
Skrivet av Strax Dax:

Wii är iaf den största försäljnings framgången sen Snes för nintendo ?
För inte ens nintendo 64 sålde väl så mycket.

Om man bortser fån nintendos bärbara maskiner då.

Enligt vgchartz.com såldes det inte ens 6 miljoner N64, men ca 16 miljoner SNES och 22 miljoner GameCube. Wii är redan uppe i GC:s siffror, däremot. Marknaden har växt sen SNES kom, man glömmer ofta det.

1
Skriv svar