Bland larver och sås, bajs och blod

Medlem
Bland larver och sås, bajs och blod

Idag har jag varit och handlat på den eminenta specialaffären ExtremeFood, en lite annorlunda butik där man kan köpa allt från Dödssås till skorpionklubbor och lite till, kort sagt, en affär för mig. Min lillebror tipsade mig om affären förra veckan då han var där första gången och jag blev så sugen så att jag var tvungen att hänga med när han stack dit idag igen, givetvis med plånboken full med slantar ifall (im)pulsen skulle stiga. Jajamän, det blev resultat, förutom 10 grillspett med struts, krokodil och känguru (2x paket med 5 spett i varje, inte mycket mat men fräckt) så blev det en Jalapéno & Hickory BBQ-sås (jag älskar Hickory), schysst salsa och ett paket vardera av Mexican Spice Larver och Sourcream & Onion Gräshoppor. Bra grejer.

250 spänn blev det för spetten, men mor & far skicka med pengar för att dem vill fira sin semester, jag klagar inte, krokodil verkar smaskens! Mitt eget blev väl runt... 180 spänn, vilket jag tycker är okej, man är inte där ofta och man ska ju köpa på sig när man väl är i Rom, som man säger.

Affären ligger på Ingenjörsgatan här i Göteborg men man kan även handla via hemsidan har jag förstått, så det är bara att hugga in! Jag rekommenderar Blairs Death Queso som fick brorsan att lipa ett bra tag och det är väl när man tänker efter, själva meningen med stark mat? Ett gott lip förlänger livet säger vi och slänger in ännu ett Habanero-chips i käften, livet leker även fast gomen steker.

#blogg


signatur
Medlem
Bland larver och sås, bajs och blod

Mmm, nu blev jag sugen på färsk habanero igen
Nackdelen är dock att det bränner på vägen in samt på vägen ut

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Mmm, nu blev jag sugen på färsk habanero igen
Nackdelen är dock att det bränner på vägen in samt på vägen ut

Färsk?! Testa torkad så får vi se om det inte blir lite blod i avföringen också Drog i mig en halv skål Habanero-chips + obskyr salsa, det är fan gött att grina av glädje!


signatur
1
Skriv svar