Warhammer Online: Age of Reckoning fotat

Inaktiv
Warhammer Online: Age of Reckoning fotat

tycker det är strålande att age of conan och WAR kommer typ samtidigt.. Detta då de yngre kommer lira WAR, så man slipper dem i AOC

Men, bara för att WAR är mer barnvänligt så betyder inte det att det är ett dåligt spel, men jagkommer nog hålla mig till AOC då WAR nog kommer kännas som om man lirar wow 2.0

Medlem

Blä, cartoon grafik!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Rave:

tycker det är strålande att age of conan och WAR kommer typ samtidigt.. Detta då de yngre kommer lira WAR, så man slipper dem i AOC

Men, bara för att WAR är mer barnvänligt så betyder inte det att det är ett dåligt spel, men jagkommer nog hålla mig till AOC då det nog kommer kännas som om man lirar wow 2.0

^- Du har glömt bort en viktig detalj i ditt antagande.. AOC kommer innehålla synliga boobies, vad tror du detta kommer dra till sig? Och underskatta inte teh power of boobies.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Rave:

tycker det är strålande att age of conan och WAR kommer typ samtidigt.. Detta då de yngre kommer lira WAR, så man slipper dem i AOC

Men, bara för att WAR är mer barnvänligt så betyder inte det att det är ett dåligt spel, men jagkommer nog hålla mig till AOC då det nog kommer kännas som om man lirar wow 2.0

^- Du har glömt bort en viktig detalj i ditt antagande.. AOC kommer innehålla synliga boobies, vad tror du detta kommer dra till sig? Och underskatta inte teh power of boobies.

Advokaten Thompson?

Medlem

Grafiken! :evil:

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Grafiken! :evil:

Anledningen till att grafiken är "dålig" (wow är värre) är att de måste vara låga nog för de som nu spelar WoW att kunna byta utan att köpa ny dator. Sen att WoW går att spela på en brödrost med voodoo2 grafik kort är lite sorgligt.

Sen kan jag faktisk rekomendera att ni gå till spelets hemsida och tittar de videocasts som finna där. Det känns som de har tänkt lite mer på vad som är roligt att göra osv. Ett bra exempel är hur han i videocasten förklarar skillnaden mellan War och XxX. Om du är ute och går i skogen och stöter på en massa björnar och du ser att det står en NPC bland dom med ett ! på sig... vad gör du .. jo du slaktar björnar i 15 min och när du kommer fram till NPC med delar av björn inälvor och en björn skalle har fastnat på svärded kommer NPC säga:
NPC - Jag vill att du dödar björnar.
PC - Vad snackar du om såg du inte att jag massakrerade 30 st just här 20 m bort.
NPC - Och sammla 10 st björn levrar.
PC - Suck ok..
.
.
DU har precis dödat den 3 björnen och när du skall sammla in levern så hittar du ingen.. VA hur är det möjligt.. ?? Ja ni fattar vinken.

I War är det så att om du ser något "djur" monster what ever så finns det någon någonstans som vill att du har ihäl så många som möjligt!! Ingen "start" NPC ingen pickup att bry sig om bara hämningslöst slaktande.

Ja vilken lång post det blev ... titta på videocasten på hamsidan.. man kan bli upphetsad av mindre!

Medlem

Tycker det ser okey ut, det vikitga är om det är kul att spela.

Medlem

Som sagt, spelkänslan är viktigast. Vad jag har hört är det lite si och så med den i warhammer online, men man vet aldrig förrän man provat.

Medlem

hoppas spelet har lite djup och inte bara är wow med nya skins.. testade på gamla starwars galaxies igen för typ 2 veckor sedan, inte rört wow sedan dess..

Medlem

Ingen nyhet med dessa screenshots direkt då det finns nyare på Gamespot.
Förövrigt så ser WAR ut att bli kanonbra, läs på så slipper ni gissa.

Medlem

Tycker att grafiken passar spelet väldigt bra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Med tanken på den starka PVP fokusen i spelet så undrar jag hur det ska gå... det första filmen man såg med PVP kombat så var ägde mages melees, tog en mage 2 nukes för att ta kål på en melee.

Skiter totalt i hur spelet ser ut och flyter och vad man kan göra i det, men ett obalanserat PVP spel som det här... finns inga ord om det.

Vist de kanske har fixat det vid det här laget men visa upp det var en stor nit för dem.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Rave:

tycker det är strålande att age of conan och WAR kommer typ samtidigt.. Detta då de yngre kommer lira WAR, så man slipper dem i AOC

Men, bara för att WAR är mer barnvänligt så betyder inte det att det är ett dåligt spel, men jagkommer nog hålla mig till AOC då det nog kommer kännas som om man lirar wow 2.0

^- Du har glömt bort en viktig detalj i ditt antagande.. AOC kommer innehålla synliga boobies, vad tror du detta kommer dra till sig? Och underskatta inte teh power of boobies.

Dom som jag tror är jobbigast och hörs/syns mest i ett MMO är omkring 14-16 år, kanske lite äldre tom. Tror det kommer vara väldigt många i den åldern i AOC :/

Dom som är yngre tror jag inte syns så jäkla mycket, dom kör sitt race och bryr sig nog inte så mycket om allt annat folk.

Inaktiv
Skrivet av Heavy:
Skrivet av Mikaelh:

Grafiken! :evil:

Anledningen till att grafiken är "dålig" (wow är värre)

håller inte med att wow skulle ha sämre grafik än det här

det jag nästan började gråta av nyss var att leveldesignen såg ut som ett skämt!
typ terräng som dom trycker ner objekt i, man ser klaaaaaaart och tydligt att saker bara är helt äckligt och slarvigt utplacerade..

typ en helt tom terräng, 20x20meter grön mark, med en kannon i mitten..JA vad fint!

det här är typ det första jag ser från det här spelet..
oj vad jag inte är positivt inställd till det här spelet nu

http://www.fz.se/bilder/?id=59446
http://www.fz.se/bilder/?id=59443
^ lol

Medlem

Grafiken är bra mycket bättre än wow
/Betatestare


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

Ska man ha RvR strider med 200 pers på skärmen kan man inte dra på med allt för mycket grafik. Logiskt? ^^ Men jag gillar faktiskt grafiken.

Inaktiv

Enligt vad jag läste på shacknews igår så är det beta och med en del grafiska effekter avslagna,

Visst är det fula bilder men det borde nog nämnas.

Inaktiv

Ser väldigt WoW ut. Kommer säkerligen att sälja ändå för Warhammer-universumet är imo mer intressant än det Blizzard byggt upp kring sina spel.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Jag gillar "tecknad"-grafik i spel hellre än att man försöker göra det "verkligt". Dagens datorer har ändå inte kapaciteten att göra det ens i närheten av te.x Beowulf-filmen. Det ser bara halvbra ut (Crysis te.x).

LOTRO tycker jag är ett bra exempel, man försöker få det att se relativt verkligt ut, men egentligen blir det mest bara fult och dessutom ganska opersonligt/stelt. Ett screenshot från LOTRO skulle kunna vara från nästan vilket halvnytt spel som helst, WoW eller Warhammer tar man inte miste på..


signatur
Medlem

Ser ju inte snyggt ut alltså


signatur

Meep!

Inaktiv
Skrivet av Heavy:
Skrivet av Mikaelh:

Grafiken! :evil:

Anledningen till att grafiken är "dålig" (wow är värre) är att de måste vara låga nog för de som nu spelar WoW att kunna byta utan att köpa ny dator. Sen att WoW går att spela på en brödrost med voodoo2 grafik kort är lite sorgligt.

Sen kan jag faktisk rekomendera att ni gå till spelets hemsida och tittar de videocasts som finna där. Det känns som de har tänkt lite mer på vad som är roligt att göra osv. Ett bra exempel är hur han i videocasten förklarar skillnaden mellan War och XxX. Om du är ute och går i skogen och stöter på en massa björnar och du ser att det står en NPC bland dom med ett ! på sig... vad gör du .. jo du slaktar björnar i 15 min och när du kommer fram till NPC med delar av björn inälvor och en björn skalle har fastnat på svärded kommer NPC säga:
NPC - Jag vill att du dödar björnar.
PC - Vad snackar du om såg du inte att jag massakrerade 30 st just här 20 m bort.
NPC - Och sammla 10 st björn levrar.
PC - Suck ok..
.
.
DU har precis dödat den 3 björnen och när du skall sammla in levern så hittar du ingen.. VA hur är det möjligt.. ?? Ja ni fattar vinken.

I War är det så att om du ser något "djur" monster what ever så finns det någon någonstans som vill att du har ihäl så många som möjligt!! Ingen "start" NPC ingen pickup att bry sig om bara hämningslöst slaktande.

Ja vilken lång post det blev ... titta på videocasten på hamsidan.. man kan bli upphetsad av mindre!

Är en beta testare själv och jag kan dementera detta. I många fall är detta direkta motsaten. Quest i allmänhet är precis lika linjära som i wow, Med undantaget PQ-Public Quests där man helt enkelt dödar mer monster med mer spelare för att sedan få ett ökat inflytande hos staden.

Jag tycker också att level designen är oerhört tråkig och stel, Notera jag pratar inte grafik.

Grafiken är väll som man kunde väntat sig, Ungefär lika krävande som WoW. Nu är grafikmotern inte helt färdig och det saknas en massa vallmöjligheter.

Efter att ha beta testat ganska intensivt under tre månader ser det inte ut som att detta övertygar mig att släppa WoW, det är inte så bra helt enkelt, och om det ska bli färdiga iår så har de en jävla massa att slipa på och balancera, för just nu är det nästan ospelbart PvP/RvR.

Medlem

DAoC är enligt mig fortfarande det bästa mmorpg spelet - la ner 5000-6000 timmar på det. Kombinera det med Warhammer världen och det är bäddat till succee. Just nu är den ju i beta stadium - vilket man ska komma ihåg är just en beta - mycket kommer ju hända innan den går live (och även efter).
Läste en idiot på Youtube om WAR som hade spelat DAoC/L2 i en månad men tyckte WOW var bättre och att WOW även skulle vara bättre än WAR med tanke på att WOW hade så bra story/Värld. Tror inte denna personen överhuvudtaget vet om hur mycket bra Warhammer saker det finns att plocka från.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av FortranNewbie:

Grafiken är bra mycket bättre än wow
/Betatestare

vad går du på då?
stil eller polycount?

jag kan hålla med om att det här skämtet säkert använder fler polys på sina karaktärer och har högre texturer..

men utförandet håller inte samma klass som wow

Medlem
Skrivet av F3D:

jag kan hålla med om att det här skämtet säkert använder fler polys på sina karaktärer och har högre texturer.

På vilket sätt är det här ett "skämt"? Jag tycker personligen att deras något mognare grafik är bättre än sandlåde grafiken i World Of Warcraft.

Sen för övrigt tycker jag att folk är överdrivna vad det gäller jämförandet med WOW. Det finns faktiskt en hel del andra mmorpg och en del av dom är minst lika bra (om inte bättre) än WOW (enligt mig).
Har själv spelat WOW och tyckte det var underhållande - dock inte "moget" nog för min smak - men kan förstå att folk gillar spelet.
Att det är det mest spelade är enligt mig inte ett bevis på att det är det bästa.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Tänkte bara påpeka det faktum att de screenshots vi ser nu är tagna från betan. I nuvarande betan är grafiken inställd på absolut minimum av den enkla anledningen att om massa ögongodis skulle finnas tillgängligt så skulle hälften av feedbacken vara om hur olika grafikkort hanterar spelet. Nu fokuseras istället feedbacken på spelkänslan och balansen.

/Betatestare

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

På vilket sätt är det här ett "skämt"? Jag tycker personligen att deras något mognare grafik är bättre än sandlåde grafiken i World Of Warcraft.

det är ett skämt då jag anser att deras sätt att placera ut vissa stora och betydelsefulla föremål i nivån inte verkar vara helt seriöst utfört

slarvigt utfört dvs, av bilderna att dömma

men jag försöker inte göra en stor sak av det ..
dock tänker jag ju försvara min åsikt

/inte en betatestare

Inaktiv

Börjar känna mig tjatig men, snälla alla betatestare, tänk på NDA.

Medlem

Njut av dina fem minuters fame blafa.
Njuuuut.

Medlem

vill ni snyfta en skvät över förstörda drömmar om WAR kolla in denna video från gametrailers...
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/175538.html

klart det är beta men hallå ska de behöva se ut så här...


signatur

You're funny, and you're nicely shaped. It's ludicrous to have these interlocking bodies and not... interlock. Please remove your clothing now.

12
Skriv svar