Medlem
Panik

Satt just och sket.
Brukar vara trevligt, tills jag kollade ner...
En fästingjävel sitter och suger mitt blod på låret.
Centimeter från pungen!!!

Jag blev fan livrädd, har inte haft ett sånt as på mig på minst tio år och viste inte vad jag skulle göra.
Fick bilder i huvudet på borelia, TBC och Alien.
Satt bara och stirrade på den i minuter tills jag gjorde min första,naturliga, reaktion.
Jag ropade på mamma.
Men när man för en gång skull behöver någon så är såklart hela huset tomt.

Hade hört att man ska snurra dom tills dom spyr och släpper.
Testade en minut.
Askorkad ide.
Hade hört att man skulle sätta sprit på den.
Hittade en av morsans parfymflaskor i badrumms skåpet(hade inte skitit klart och det var det ända jag nåde till).
Sprutade på.
Askorkad ide.
Skiten var kvar och jag luktar för jävligt.
Hade läst i Fantomen att om man blev biten av en orm så ska man skära bort huden runt bettet och sedan suga bort giftet.
Hittade en sax.
Tänkte att det nog skulle vara bäst att avakta ett tag.
Det hella började likna ett peka-klicka spel och mitt inventory bestod av:

En sax.
En parfymflaska.
Skit i röven.
Lite toapapper.
En gammal Kalle Anka tidning
Och en pincett.

Så jag sammlade mod, satte pincetten vid låret, tittade bort, drog och sen snabbt som fan mera parfym för att ta död på eventuella sjukdomar.

Nu kliar det som fan, jag har snurrat runt en rulle tejp ifallatt(hittade inget plåster) och sitter och väntar på att jag skall dö.

Såhär skulle det aldrig ha gått för Sam&Max.

#blogg


signatur

8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Och du som ville bli något.

Medlem
Panik

Men är du retarded eller?
Man ska ha en såndär cepepincett el. dylikt så att du greppar tag framför huvudet, om du tar död på den medan den sitter fast spyr den ju i såret och chansen för sjukdomar ökar.
Inte för att det är så stor chans, men ändå.

Inaktiv

En bekant hade fått en fästing på ollonet. Han är död nu. Du klarade dig nog precis!


signatur

Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag

Inaktiv

"...snurra dom tills dom spyr och släpper"
Även om den skulle bli yr, spy och släppa, så vill du inte att en fästing spyr i ditt sår.

Du hade gjort bäst i att torkat dig i arslet och låtit någon annan fixa det där.

Inaktiv

jag har lärt mig nåt nytt för jag hade ingen aning om att fästingar faktiskt kunde spy.
och för att fästingen typ ska dö måste man separera huvudet från kroppen har jag för mig.

Medlem

Kelet: Nej faktist inte, jag drog bort den med huve och allt men nästa gång så kontaktar jag dej så får du göra det eftersom du verkar vara expert.
Angående sjukdomar så fick en kompis till mig både TBC och borelia, tror hon var enda fallet i Finland. Fata att jag var skraj.

Charlie: Om du försöker trösta mig så misslyckades du.

Vox: Jag hade som dom säger "Häcken full"


signatur

8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Och du som ville bli något.

1
Skriv svar