Sim City Societies Destinations tillkännagivet

Robot
Medlem
Sim City Societies Destinations tillkännagivet

Nu börjas det igen...

"EA ANNOUNCES FIRST CITY PACK" och säkert inte det sista heller.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Inaktiv
Skrivet av Ghengis Khan:

Nu börjas det igen...

"EA ANNOUNCES FIRST CITY PACK" och säkert inte det sista heller.

jaha?

Gött med mera saker!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Nej, först och främst blev väl det här spelet en flopp. Och nu kommer expansionerna a la The Sims. "The first" ja, räkna med 2-3 till då. Synd när de gör spel med medvetet "kapat" innehåll vilket de säljer som expansioner sen. Känns som sagt som mjölkning, fast på ett redan misslyckat spel.. >_>

Synd på societies också, jag som hoppades på nåt i stil med SC-4, fast Sim City 4 är faktiskt fortfarande fullt spelbart så nån uppföljare behövs väl inte egentligen.

Medlem

Expansion till ett spel som floppa totalt?..Smart!

Inaktiv
Skrivet av Petah:

Expansion till ett spel som floppa totalt?..Smart!

Vilket det inte gjorde... annars skulle de nog inte lägga ner någon möda på expansioner.

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av Petah:

Expansion till ett spel som floppa totalt?..Smart!

Vilket det inte gjorde... annars skulle de nog inte lägga ner någon möda på expansioner.

Tycker då de flesta är rätt enade om att det sög.

Medlem

Finns de en möjlighet för ett företag att göra plånboken fetare så inte fan ignorerar dom den, men det verkar som att många har mycket att lära sig när de gäller företagsekonomi.

Sen är de ju lite idiotiskt att släppa en expansion till ett spel som floppade.

Medlem

I vanlig ordning, inget oväntat detta precis
Spelet kändes som en uppfölare till Sim Stad, det där gammla skitspelet som var avsett för 5 åringar. Societies va lika kasst dessutom med en grafikmotor som sög den fetaste av pungar.

Medlem

Jag föredrar City Life spelet.

Medlem

har inte spelat sim city societies än men vet inte om jag ska göra det i huvudtaget....

Medlem

Floppade inte det här spelet ganska rejält?

Medlem
Skrivet av Raid25:

Jag föredrar City Life spelet.

Det var helt okej, de kommer med ett nytt spel någon gång som heter Cities Unlimited. Det har potential då de verkar lyssna på deras community.

http://www.cuplanet.com/

Medlem

Men jävla mega-worst! Lägg pengar på att utveckla SimC5 i stället!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Men jävla mega-worst! Lägg pengar på att utveckla SimC5 i stället!

Får hoppas att det blir så efter att Spore är avklarat. Hoppas verkligen.

Medlem

en av dem få som tycker det skall bli intressant.

Medlem
Skrivet av Mang:
Skrivet av Raid25:

Jag föredrar City Life spelet.

Det var helt okej, de kommer med ett nytt spel någon gång som heter Cities Unlimited. Det har potential då de verkar lyssna på deras community.

http://www.cuplanet.com/

Dom har utvecklat det till ett onlinespel nu.

Inaktiv
Skrivet av Mang:

Synd på societies också, jag som hoppades på nåt i stil med SC-4, fast Sim City 4 är faktiskt fortfarande fullt spelbart så nån uppföljare behövs väl inte egentligen.

Nej du! Vista och Simcity4 går inte ihop alls. Kompatibilitetslägesändringen (puh puh långt ord) hjälper ej utan spelet craschar ideligen. Så en uppföljare är helt klart att önska. Tills dess har jag införskaffat ett billigt ex av societies för att ge det en chans, samt för att så många har sågat det:P

Medlem

EA är inte så dumma så att de slösar pengar på en total försäljarflopp... hoppas jag i alla fall.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar