Första detaljerna om Aliens: Colonial Marines

Robot
Medlem
Första detaljerna om Aliens: Colonial Marines

Mums.

Medlem

fillibabba


signatur

Jäh!

Medlem

Vafan, finns det inte ett nerlagt Alien spel som ehtte Aliens Colonial marines? O_O

http://www.webhallen.com/prod.php?id=5380


signatur

Videomupp

Medlem

Smaskens, nu ska dom där jävlarna få smaka på arbetarkängor och pulsvapen.

Medlem

Får hoppas dom skippar hela det där med att ens soldater endast blir skadade och är tillbaka efter en spruta. Jag vill se mina mariner bli slaktade av aliens och kroppsdelar flygandes över ens huvud.

Medlem

coolt


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Vafan, finns det inte ett nerlagt Alien spel som ehtte Aliens Colonial marines? O_O

http://www.webhallen.com/prod.php?id=5380

But yeees, men som jag förstår det så är det EA som äger namnet, dom la över det till gearbox istället. Hursomhelst så ser jag fram emot spelet, gearbox vet förhoppningsvis bättre hur det skall göras denna gång

Medlem

Jaja, vi får hoppas att det blir najs anyways ^_^ Tyckte det var lite småmysko bara


signatur

Videomupp

Inaktiv

Att döpa ett spel till exakt samma namn som ett tidigare spel är lite lurt, helt klart.

Inaktiv

Efersom att det även kommer till konsoll så håller jag inte tummarna men jag hoppas att det håller samma kvalité som Avp1 & Avp2 liren.

Bilderna som circulerar på internet ser dock rätt så bra ut.

Medlem

http://games.tiscali.cz/news/news.asp?id=26192&r=top

looking really good -smaskens-

ser ut som aliens filmen mitt i prick!


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Alltså fan vad härligt, blir så jävla glad är ett stor fan av alien filmerna iaf filmerna som skräckfilmer , skulle föredra om spelet blir mer åt Skräck hållet med blinkande lampor , mörka korridoorer och inte alltför mycket action.

Gött iaf gearbox gör ett bra jobb är helt övertygad om detta.
Nice bilder btw

Tror inte namnet är något att oroa sig över , dem heter ju Colonial Marines i filmen så behöver inte ha något med det att göra och i vilket fall som helst så kan ni ju glömma att dem skulle plockat upp gammal kod.

Detta lär bli intressant gott folke

Medlem

omg, good news \o/

Kolla bilden där han håller i sin motion tracker..

*beep*... *beep* beep* *beep*

Medlem

"Tyvärr nämns ingenting om när det utspelar jämfört med filmerna"

enligt bilderna så är det väldigt mycket från tvåan "aliens". antar att det är spelbara miljöer dom visar, känns dumt att göra en massa enbart för promotion.

känns väldigt spännande, har gått och längtat efter AvP3 ett tag nu. tänk er taksmygande aliens med crysis motorn, eller unreal 3 motorn *ryys".

hoppas det inte blir så mycket ensamsmygande, bättre stämning med lite kanonmat vid sidan som kan avlägga lite munhuggeri á la Vasques (eller vad bruden nu hette i tvåan som var så hård)

Medlem
Skrivet av mullins:

omg, good news \o/

Kolla bilden där han håller i sin motion tracker..

*beep*... *beep* beep* *beep*

Den bilden är riktigt najs! Kan nog bli bra om dom bygger storyn efter 2:a filmen.

Ps omg plz!!!11!1!1OneOne vill ha nu! Ds

Medlem
Skrivet av MackZ:

"Tyvärr nämns ingenting om när det utspelar jämfört med filmerna"

enligt bilderna så är det väldigt mycket från tvåan "aliens". antar att det är spelbara miljöer dom visar, känns dumt att göra en massa enbart för promotion.

känns väldigt spännande, har gått och längtat efter AvP3 ett tag nu. tänk er taksmygande aliens med crysis motorn, eller unreal 3 motorn *ryys".

hoppas det inte blir så mycket ensamsmygande, bättre stämning med lite kanonmat vid sidan som kan avlägga lite munhuggeri á la Vasques (eller vad bruden nu hette i tvåan som var så hård)

Ser hellre skräck element än action som i avp serien.
Iofs var väl kanske marine kampanjen lite skrämmande ändå dock men de vart lite för mycket ett tag.

Det vore ju iaf grymt tänk er BEEP BEEP BEEP men man ser inget sen pang från ingenstans kommer en jävel :D. CooP också :D:D , gissar starkt på att det är unreal engine 3, dessutom är nog bilderna om inte gameplay CGI från någon cutscene.

Medlem

Vars hittar ni bilder?

Edit: Ahhh där... :$


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

fan va sweet med coop, de börjar fatta nu att PC spelarna vill ha det också

Medlem

Äntligen!
Blev lite missnöjd av AVP2 och det är ju Aliens och badass marines som är "Alien" enligt mig

Medlem

Jag hoppas det här blir så bra som det kan. Det är otroligt att inte nån har lyckats göra ett "bra" alien spel hittills? Men bilderna på länken såg najs ut, men jag tvivlar grafiken in-game blir så bra. Men jag hoppas atmosfären blir typ som i Aliens2 filmen. Bästa filmen i serien, förtjänar bli bästa spelet också.... Hoppas hoppas...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

naw, ge mig AVP3


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Jag hoppas det här blir så bra som det kan. Det är otroligt att inte nån har lyckats göra ett "bra" alien spel hittills? Men bilderna på länken såg najs ut, men jag tvivlar grafiken in-game blir så bra. Men jag hoppas atmosfären blir typ som i Aliens2 filmen. Bästa filmen i serien, förtjänar bli bästa spelet också.... Hoppas hoppas...

Aldrig hört talas om AvP eller? Större delen av marine kampanjen i ettan har ingenting med predators att göra utan är väldigt Aliens 2 inspirerad då man springer runt i en koloni och blir misshandlad av aliens vart man än går.

Kan detta få bara lite av känslan Marine kampanjen i ettan hade så kommer det bli riktigt grymt. Hade ju dock varit kul med alien kampanj med, men man kan ju hoppas multiplayer erbjuder sådant utöver coop. T.ex. Last man standing i AvP är ju riktigt kul. Dvs alla utom en börjar som marines och varje gång en alien dödar en marine så blir han också alien.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Yes! Sjukt värt! Så underbart att de börjar göra COOP spel nu!!!
Längtat efter ett nytt avp hur länge som helst nu, och detta verkar lovande (inte som avp3 men ett spel med aliens i alla fall)

Medlem

"...som kan avnjutas med upp till tre vänner. "

Slår vad om att det inte gäller PC.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

naw, ge mig AVP3

Hell no,

AVP var bra men det var inget skräckspel, som alien filmerna mer eller mindre var iaf 1an, 2an var väl lite mer action men man fick endå ett horror intryck.

Spelet ska inte ha någon Alien feature enligt mig visst det vore kul men eftersom det är så otroligt knepigt att få till det snyggt tycker jag dem ska skippa det och göra en riktigt skrämmande marine kampanj och det verkar dem juh göra :D.

Sen i Multiplayer mja mjo , COOP alltså jag älskar coop men det kan innebära sacrifices för en bra storyline likväl scriptade events och cutscenes. Hoppas på gudars inte coop i detta spel sätter stop för sådant som skapar stämning isf är jag hellre utan coop.

Viktigt:
Bra animationer
Bra känsla
Snygg grafik
Rått som faan
Välgjort multiplayer (gör mig inget om det bara är marines)

Inaktiv

Co-op kan nog bli extremt kul, förutsatt att spelet inte är skräp.

Så länge det inte blir som AVP2 som hade en helt förskräckligt stel känsla och massivt dåligt ljud i jämförelse med 1:an och mycket ensamt springandes i gångarna så blir jag skitlycklig.

Första grejen i Avp1.. när man är ensam, kommer gåendes och helt plötsligt börjar ens motion tracker ljuta.. jag har aldrig suttit på spänn som just då.

Det är så det ska vara, man ska känna sig övermannad, inte som nåt jäkla Arnold-troll som går loss med minigun och skit.

30% machine gun action, 70% ren skräck med motion tracker som din ende vän.

Kan även tillägga att MP i Avp2 luktade lika mycket skit som ens toalett efter en släktmiddag med mexikanskt tema. Avp1 dock.. oj oj. Där kunde man faktiskt smyga sig på folk som alien.
I tvåan ljussatte dom allt så det blev ett stort röj bara.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Så länge det inte blir som AVP2 som hade en helt förskräckligt stel känsla och massivt dåligt ljud i jämförelse med 1:an och mycket ensamt springandes i gångarna så blir jag skitlycklig.

Första grejen i Avp1.. när man är ensam, kommer gåendes och helt plötsligt börjar ens motion tracker ljuta.. jag har aldrig suttit på spänn som just då.

Det är så det ska vara, man ska känna sig övermannad, inte som nåt jäkla Arnold-troll som går loss med minigun och skit.

30% machine gun action, 70% ren skräck med motion tracker som din ende vän.

Kan även tillägga att MP i Avp2 luktade lika mycket skit som ens toalett efter en släktmiddag med mexikanskt tema. Avp1 dock.. oj oj. Där kunde man faktiskt smyga sig på folk som alien.
I tvåan ljussatte dom allt så det blev ett stort röj bara.

True

12
Skriv svar