Första detaljerna om Aliens: Colonial Marines

Inaktiv
Skrivet av Punchbag Polly:

Så länge det inte blir som AVP2 som hade en helt förskräckligt stel känsla och massivt dåligt ljud i jämförelse med 1:an och mycket ensamt springandes i gångarna så blir jag skitlycklig.

En liten parantes är att Monolith som gjorde AVP2 senare gjorde F.E.A.R. Så man kan väl säja att de skärpte sig och senare lyckades göra ett bra och skrämmande spel.

Inaktiv
Skrivet av Buio:

En liten parantes är att Monolith som gjorde AVP2 senare gjorde F.E.A.R. Så man kan väl säja att de skärpte sig och senare lyckades göra ett bra och skrämmande spel.

Skillnaden är att det som är skrämmande i AvP är hela spelets (som en marine) beskaffenhet. I FEAR är de skrämmande sekvenserna skriptade och är mest med obehagliga ljud och "chockbilder".

Det finns inget som slår AvP när ens motion sensor går igång och man tittar sig febrilt omkring utan att se något och så rätt var det är hoppar en alien på en. Eller de förbannade ansiktskramarna tittar fram. Att höra det där prasslandet och sedan avlida omedelbart ger en helvetes massa merjobb i form av tvätt. Jag vet ingen så lättdödad fiende som fått mig att tokbränna ammunition från ett mycket bra vapen (flamethrower).

Inaktiv

Problemet är att det är svårt att få sådant skrämmande under en lång tid. Har man sett det en gång så är det inte lika skrämmande nästa gång.

Medlem
Skrivet av Buio:

Problemet är att det är svårt att få sådant skrämmande under en lång tid. Har man sett det en gång så är det inte lika skrämmande nästa gång.

Ännu svårare är det om de ska trycka in COOP...

Skrivet av Kattspya:

Jag vet ingen så lättdödad fiende som fått mig att tokbränna ammunition från ett mycket bra vapen (flamethrower).

Hahaha så sant!
Jag har nog aldrig slösat så mycket kulor på väggar istället för monster som i AvP1. När man väl väntat i en minut på att nånting ska hända då ens motion tracker piper och sen helt plötsligt hoppar en alien fram, man röjer geväret bara utan att tänka.

Medlem

Ja!

Galet vilken tid det tog men äntligen. Visst det har funnits bra skräckspel där ute som man skitigt knäck av men inget slår AVP-serien. Om de men den nya fina motorn blandar en balanserad mängd av action och skräck så kommer jag bli galet fängslad. Det fina med AVP-serien var ju inte bara den direkt skräcken utan alla väsande ljud och man hörde dem krypa runt.

Det som många skräckspel gör sina msistag på är att ofta så är verkligen "less is more". Man ska höra dem, veta att de är där men inte anfallen en allt för ofta för då går man runt med nerverna på helspänn hela tiden... Ungefär som Black plague


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Detta spelet ser lovande ut. Snygg grafik, och det är Alien också, hoppas det blir ett bra spel.


signatur

cags

12
Skriv svar