Once again I must ask to much of you Harry

Inaktiv
Once again I must ask to much of you Harry

Innan jag börjar skriva ordentligt måste jag bara säga en sak. Jag läste en bloggkommentar häromdagen och for the record, jag är en tjej haha!

Anyway. Igår såg jag Harry Potter and the halfblood prince. Den var så bra så hela kvällen gick jag och log sådär dumt man gör när man är riktigt lycklig. Jag har ändå varit ett HP-fan sen jag var sex år, då jag läste första boken och har alltid gått på premiärerna, så det här var helt klart något jag sett fram emot sen jag läste boken.
Jag skrev i något inlägg att jag inte visste om jag skulle införskaffa mig The Sims 3 eller nya Harry Potter och igår under bio reklamen fick jag reda på att visade du upp din biobiljett så drog dom tydligen av 100kr från spelet och då blir det billigare och jag har en rätt låg inkomst varje månad då jag bara är femton...
Jag tycker alla, oavsett om du är ett fan eller inte ska gå och se nya Harry Potter filmen! Den var riktigt riktigt riktigt bra. Eller så ska man åtminstone läsa böckerna.

Nu till en nyhet! Min mamma har nyligen börjat plugga igen och tyckte att det var dags att införskaffa en till dator då vi är fem personer i min familj, och har en dator så nu kan jag äääääntligen spela spel utan att det stängs av. Det enda negativa med den här nya datorn är att det är ju en laptop och hon vill inte att vi ska koppla grejer till datorn så jag får använda mig utav musplattan och jag har lite svårigheter med sånt haha.

Sen skulle jag behöva lite hjälp. Häromdagen köpte jag Bioshock till PC och installerade det ordentligt och så, registrerade spelet och gjorde allt man skulle göra. När jag försöker starta spelet kommer det upp ett felmeddelande där det står att nåt har gått fel och spelet måste avslutas. Tänkte då att jag avinstallerar det och försöker installera det igen och då hittar jag inte Uninstall knappen! Så jag går in på program och klickar på 2K games eller vad dom nu heter och kollar där, och där finns det inget uninstall heller. Så nu är min fråga till er, hur fan gör jag? Spelet i sig var inte särskilt dyrt, 50kr, men jag vill ju gärna kunna spela det. Jag har provat allt som jag kan tänka på och jag har aldrig varit med om att du inte kan avinstallera ett spel.
Hmm.

#blogg

Inaktiv
Once again I must ask to much of you Harry

Gå in på Kontrollpanelen - "Lägg till eller ta bort program" så ska du hitta spelet i listan där.
Jag vågar knappt köpa datorspel p.g.a. allt oväntat strul som kan sätta stopp.

Medlem

Bioshock är väl för krävande för den nya laptopen. Om man inte lägger ut en bra slant så kan man inte förvänta sig mycket av den när det gäller spel.

Den nya HP-filmen verkar intressant, får ta och leta reda på någon som vill göra mig sällskap.

Inaktiv

Så du får inte ens koppla in en mus till datorn? o_O


signatur
1
Skriv svar