FZ.tv - Vi prövar att videorecensera

Robot
Medlem
FZ.tv - Vi prövar att videorecensera

Jag tycker det är en bra idé. Har inte orkat läsa nånting om Penumbra men denna videorecension gjorde det helt klart intressantare. Bra gjort!


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Önskar jag kunde säga jag är positivt inställt till detta, men det går inte.

Under åren så har allt fler sajter använda videoartiklar (allt från Gamespot till Aftonbladet) och varje gång tycker jag att de gått till det sämre.

Gillar för övrigt inte ljudintervjuver och liknande heller. Verkar som om text alltid kommer vara det ultimata sättet för mig att få information på nätet.

Medlem

En milstolpe helt klart! Ska bli spännande att se hur det kommer fungera. Tummen upp!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Bra, fortsätt med sånt här. Mycket roligare att se rörligt material och höra nån recensera nåt än att behöva läsa en artikel själv

Antikvitet
Skrivet av Kazutoyo:

Önskar jag kunde säga jag är positivt inställt till detta, men det går inte.

Under åren så har allt fler sajter använda videoartiklar (allt från Gamespot till Aftonbladet) och varje gång tycker jag att de gått till det sämre.

Gillar för övrigt inte ljudintervjuver och liknande heller. Verkar som om text alltid kommer vara det ultimata sättet för mig att få information på nätet.

Som jag skrev i nyheten, det här förändras inte på något sätt det tillvägagångssätt som vi skriver textrecensioner på. Samma person kommer göra video- och textrecension, båda två kommer innehålla samma betyg och samma omdöme.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av SuperTank:

En milstolpe helt klart! Ska bli spännande att se hur det kommer fungera. Tummen upp!

Jag håller med till fullo!

Det finns säkert spel osv som gör sig mindre bra som videoresensioner. Men en bra blandning av vanliga och detta kommer nog göra succé


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Riktigt bra faktiskt, kort och konsist. Lagom lång och med en bra sammanfattning på slutet. Kanske kan vara intressant att dela upp recensionen lite mer, ta lite inspiration från GameTrailers recension (vilket ni säkert redan gjort ).
Bra jobbat iaf! Keep 'em coming!

Medlem

Kan bli bra...snegla lite på IGN's Video recensioner så kan ni bli bättre!

Lycka till!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Jag ger det ett "Hell Yeah" 2 tummar upp:)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

nice, men drick lite kaffe nästa gång du som pratade ; ) lät lite sömnig då och då

Medlem

Bra initiativ ... fortsätt med video recensioner !!

Medlem

Bra jobbat Fz-crew! Det finns inget bättre än video-recensioner, alltså ta inte fel jag älskar läsa recensioner på papper & digitalt men video-recensioner är ett bra komplement. Mer video-recensioner. Och du Kazutoyo, det kostar dig inget att se på recensionen så du behöver inte se den om det besvärar dig så.

Medlem
Medlem

Jorå, det var inte helt fel. Men gillade inte rösten på "fz tv, din kompass i speljungeln" eller vad han sa. Det lät så oseriöst

Medlem

Otroligt bra initiativ! OJ OJ OJ! Och dessutom kvaliten på sändningarna!
Ja, nu blir det till att tabort IGN.com från favoriterna, nu behöver man ingen annan spelsida än FZ.se!

Kanon!

nj
Medlem

Riktigt bra gjort måste jag säga, även om jag inte alltid orkar med hela videorecensioner pga deras längd så tyckte jag den här hade en bra avvägning mellan längd och vad som togs upp.
Dock så skulle jag gärna se både text+videorecension, för jag föredrar helt klart att kunna få skumma genom texten och läsa de delar jag finner intressant mer detaljerat, däremot så ger en videorecension helt klart mer information om det visuella och hur man verkligen spelar spelet (för även om screenshots kan visa hur vacker grafiken kan se ut så ger det inte riktigt samma beskrivning som en filmsnutt).

Några saker jag reagerade på var att tempot i berättandet förändrades lite titt som tätt, från ett lugnt och jämnt tempo till ett lite mer stressat (vilket kunde ge lite sluddrigt uttal på vissa ord, eller att enstaka ord blev uttalade med en helt annan volym/röststyrka än de andra).
Givetvis en vanesak, men kan vara värt att tänka på.

På det stora hela ett ruskigt trevligt initiativ, jag har saknat filmsnuttar från spel sedan JAM slutade göra dem för några år sedan.

Inaktiv
Skrivet av Fr0gg0.:

Jorå, det var inte helt fel. Men gillade inte rösten på "fz tv, din kompass i speljungeln" eller vad han sa. Det lät så oseriöst

Medlem

coolt bra jobbat! kanske man slipper att sitta på gametrailers hela tiden

fan va skojj, lite ovant med svenska bara hehe

Medlem

Nice, är ju alltid fördel att man faktiskt ser/hör hur spelet är. Kvittar ju hur bra det beskrivs en bild säger ju mer än tusen ord och i detta fallet är det 25 per sekund.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Tycker det var riktigt bra. Bra att det var riktig gameplayvideo också, inte någon teaser-liknande variant som man ser på reklamer. Och super att man slipper ladda ner en fil för att få bra kvalité på videon, schysst som attans !

Medlem

Skit bra FZ !

Medlem

Mycket bra kvalitét på uppspelningen. Helt klart intressant!! Tumme upp.

Medlem

Lite snabb kritik:

För lite inlevese, låter som ett reportage från Kalla Fakta. Jag vet inte om talaren var spänd eller så, men slappna av och ha inte allt så formellt.
I början säger någon röst "FZ Tv, din kompass..." skippa det, tillför ingenting och låter löjligt.

Positiva: Video, alltid bättre att se en ingame video från ett spel där någon berättar vad som händer och så vidare, än att bara se den via en text.
Överlag var det positivt.

Inaktiv

bra men kolla på gametrailers hur ljudet när de pratar är mycket bättre

Medlem
Inaktiv

Intressant, verkligen. Dock så lät "FZ.tv-rösten" halvt smålöjlig.


signatur

O'rly? Ya'rly!

Inaktiv
Skrivet av Fr0gg0.:

Jorå, det var inte helt fel. Men gillade inte rösten på "fz tv, din kompass i speljungeln" eller vad han sa. Det lät så oseriöst

Håller med, det hade varit bättre om ni skippat rösten och ".tv" och på så sätt fått ett stilrent intro.
För ett första försök var det väldigt bra men försök att inte låta så sömnig nästa gång.
betyget borde visas efter att recensenten pratat klart och istället för det nuvarande utrot (samma som introt).
Det hade varit coolt om ni hade haft 5 stycken lite blekare FZ loggor och att ni sedan använt samma stil som introt med betygen. Att ni liksom Smashar in i det här fallet 4 FZ loggor och låter dem flyga på plats på de bleka varsionerna så att man klart och tydligt ser att det föreställer 4/5.
Sen så kan ni fade-a in "Betyg" ovanför loggorna.


signatur

Min åsikt är baserad på fakta, inte på företaget produkten i fråga görs av.

Inaktiv

påtvingad reklam...det gillar inte jag

bra idé med videorecensioner. dags att skaffa en bättre mic?

Medlem

Helskönt med videorecensioner! slipa på rösten och jag tror detta kommer bli en succé.

Och sen är ju faktiskt detta med rösten ren vanesak. Ni har allt perfekt, enda som behövs nu är fler videorecensioner!

Även att göra något åt den fåniga rösten som säger FZ.tv 8)

Skriv svar