FZ.tv - Vi prövar att videorecensera

Medlem

Riktigt kul att ni prövar på videorecension hoppas att ni fortsätter med det.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Hmm... nja, jag ser gärna klipp ur spelet men isåfall gärna till text och inte på det här sättet. Det var inga fel på videorecensionen i sig, men jag föredrar verkligen "vanliga" recensioner.

Medlem

Två tummar upp från mig!

Diggar helt klart hur FZ loggan far fram och knäcker glaset, riktigt snyggt. Bra innehåll i recensionen som fick mig att bli riktigt sugen på detta lir.

Bra jobbat!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Videon får en 4:a av 5 möjliga av mig.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Äntligen kan man väl säga, borde ha varit standard sen länge.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem
Skrivet av saru:

Jag tycker det är en bra idé. Har inte orkat läsa nånting om Penumbra men denna videorecension gjorde det helt klart intressantare. Bra gjort!

håller helt med!

fortsätt med detta gärna

tips bara o fixa en bättre mic kanske?
känns som man lyssna på radio eller ja, kanske jag som e petig


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Medlem

Riktigt bra faktiskt. Tummen upp!

Medlem
Skrivet av John:

Vad har vi lärt oss till nästa fredag, då avsnitt 02 publiceras?

* Rösten från vinjetten kommer vara borta, eller åtminstone omgjord. Det kan hända att vi gör en ny voiceover med bara "FZ.tv" utan någon punchline, vi får se.

* Vi kommer lägga mer tid på bearbetningen av voiceovern. Vi har en bra mikrofon (en Röde M3 för den som undrar) men eventuellt får vi skaffa ett bättre puffskydd. Vi ser till att öva stämma, röstmelodi och uttal och ordnar så ljudvolymen på voiceovern är jämnare.

Kvinnliga röster i vinjetter uppfattas oftast som mindre töntiga.

Sen tänk på uppbyggnaden, börja med action, dra ned på tempot sen ös på igen i slutet, man ska inte sova igenom recensionen.

Uppläsaren måste öva öva öva, det ska låta naturligt och spännande inte som en uppsats man drar rakt av. Att vara en bra speaker är inget man lär sig på 5 minuter, lyssna mycket på radio och andra recensenter, variera tonfall och betoningar.

Detta är gratisråd från ett mediaproffs

Medlem

FZ tv, mot oändligheten och vidare! 2008 here we come. Ser fram emot mer

Medlem

Riktigt, riktigt bra insats!
Mera videorecensioner!

En klar 10-poängare!:)


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Oerhört tråkig "berättar röst", personen som talade var oerhörd tråkig att lyssna på. Lät som han läste ur en bok, en sagostund med barnen. Eller någon tråkig dokumentär på svenskan om olika saker i naturen när man gick i högstadiet.

Bättra på rösten och låt mer intressantare så kan det här nog bli bra.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

mycket fin recension, förtsätt så!

Medlem

Skall kolla ikväll - killen som gjorde rösten alla hatar mår nog bra nu efter alla verbala piskrapp.

Jag tycker rösten skall vara kvar så folk lär sig att man inte alltid får som man vill.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Mer av sånt här


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

SJU TUMMAR UPP!

Nu börjar det likna något.
STOR eloge för ert initiativ!

Går förstås jobba på saker som bättre mic/ljudinspelning och intro, men det är bagateller i sammanhanget.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Jag är inte direkt förtjust i konceptet med videorecensioner, för då det finns videomaterial från spel så säger videon allt jag behöver veta, vad nån annan sitter och tycker är ju helt ointressant.

Recensioner är endast av intresse då bolagen håller på informationen och låter pressen få tjuvkika på materialet och kan återberätta delar av det.

Medlem

Håller med Remus[Swe]. Bra idé dock, fortsätt gärna med detta, men like roligare berättar röst skulle vara trevligt...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

haha, väldigt trevligt, men jag skulle föredra att Dolph Lundgren berättade. komigen FZ, fram med kassan.

Inaktiv

Tummen upp!


signatur

War never changes.

Inaktiv

Bra idé, sånt här vill vi se mer av

Inaktiv

Video recensioner äger! Fortsätt.


signatur

/A.K.A seerzack

Inaktiv

Jävligt bra med video, Stort +! Gillade rösten förstår inte vad alla klagar på, informativt och bra. Fortsätt så!

Medlem

Äntligen börjar en av sveriges bästa spel-sajter att visa videorecensioner!

Medlem

påminner om någon biologifilm man såg i 8an. en aning stelt i pratet, men som första video var det helt jävla strålande. bara fortsätta träna och öka kvalitén.

MER MER!

Medlem

Mycket bra ide. Forstätt så :).

Medlem

det var riktigt bra fortsätt med fz tv

Medlem

Tycker dock video recentionen kunde varit något längre. Känns som det blir mer åsikter och djup på text-recenstionen. Här var det otroligt förkortat.

Medlem

Jag läser hellre en recension men om det finns både och så blir väl fler nöjda, så det är väl bara bra då

Medlem

Mycket bra, ändra inget, mkt väl genomfört FZ !!!
Glad man blir !!!!!

Medlem

Videorecensioner är mer intressant än textrecensioner,
för stillbilder ger ju ingen rättvisa av ett spel.

Skriv svar