Quake Live söker betatestare

Robot
Inaktiv
Quake Live söker betatestare

NAJS


signatur

The only one: DutyEA

Medlem

Fy fan vad fint

Inaktiv

suggestion:

bort med baseq3 gameplay, tvinga folk att spela CA (exkl. promode) altenativt Ra3 (bättre altenativ!)

suggestion:

need less graphics!
want moar /r_picmip 6

Medlem
Skrivet av F3D:

suggestion:

bort med baseq3 gameplay, tvinga folk att spela CA (exkl. promode) altenativt Ra3 (bättre altenativ!)

suggestion:

need less graphics!
want moar /r_picmip 6

Jag förstod inte mycket av det du skrev där du, förutom picmip, o det gör ju bara att spelet ser ut som hej grafik 80´s


signatur

Retro.

Medlem

Jag håller med. Clan Arena eller Ra3 är det som gäller. Sen blir Q3 snyggare med picmic pga. den låga upplösningen på texturerna.

Medlem

Det dom borde göra är att anställa arQon som ligger bakom CPMA/OSP. Sen ge samtliga "pro's" i Q3 tillgång till betan och ta hjälp av dom med att betatesta.

Medlem

Såg mer ut som UT, måste vara de glada färgerna

Ska bli intressant att se vad som händer med detta, rent spontant så blir man ju lite skeptisk mot snabba spel i en browser


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

hehe....låter nice

Medlem

kommer bli asnice!

Medlem

Trevligt om man får testa redan nu.

Medlem

oooh.. signed!


signatur

Bara gör det.

Medlem
QRT
Medlem
Medlem
Skrivet av F3D:

suggestion:

bort med baseq3 gameplay, tvinga folk att spela CA (exkl. promode) altenativt Ra3 (bättre altenativ!)

suggestion:

need less graphics!
want moar /r_picmip 6

Såvitt jag förstod från deras quakecon keynote så skulle de i princip fixa ett spel som var helt inställt på att man kan köra turneringar utan något speciellt installerad, eller så är det bara önsketänkande i mitt huvud och minnen.
Med det menar jag då att det skulle i princip vara som OSP/CPMA/whatev som kan klassas som turneringsspel.

Medlem

Varför inte bara spela Q3?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

För att det är... Gammalt?
Nä, quake 3 är troligen det bästa av dem, men det är inte så jäkla troligt att folk kommer att köpa det och börja spela det helt plötsligt, detta kan vara ett sätt för folk att komma in i spelserien igen.
För övrigt så känns det som om de enda som spelar q3 fortfarande borde vara såpass bra överlag att nya spelare eller de som inte hållt på så länge, har svårt att komma in i det. Speciellt om det krävs vissa mods för att börja spela osv.

Medlem

Hade varit bättre om dom gjort Quake-Live i Quake 1 eller Quake 2 anda...Eftersom rankingen på hur bra spelen i serien är,

#1 Quake 2
#2 Quake
#3 Quake 4
#4 Quake 3

Quake var skoj, Quake 2 var skoj och balanserat, Quake 3 var ett stort mistag, skämt även och Quake 4 hade lite för mycket Quake 3 i sig men ändå relativt ok Quake nostalgi....sen Q3 kom så har man lirat UT hyffsat frekvent istället eftersom alla fjortisar och kretin gick från tidernas bästa FPS Q1/2 till ID's stora skämt sattsning Q3. Dålig fortsättning på en bra början helt enkelt...
Q2 FTW!

Medlem

Äh, jag väntar fortfarande på att de skall släppa Quake som ett gammalt hederligt textadventure. Fast det kanske det här är?

>Go east
You go east.
You are at a T-junction, leading north, south and west. There is a box of shotgun shells here.
N00bKiLLa is here. He has a railgun.

>Shoot N00bKiLLa
You shoot at N00bKiLLa. You hit for 35 points of damage.

N00bKiLLa shoots you. You take 100 points of damage. You are dead.

>Respawn
You respawn. You're standing in an large open area. To the northwest you can see a nailgun slowly revolving in mid-air. What do you want to do?

osv...

Medlem

när kmr man kunna lira betan då

Inaktiv
Skrivet av RazorShard:

Äh, jag väntar fortfarande på att de skall släppa Quake som ett gammalt hederligt textadventure. Fast det kanske det här är?

Finns nästan redan...

Medlem

Kul :),
Ack o ve var länge sedan man körde något i quake serien , prövade q4 tyckte inte det var något att ha men måste säga att quake2 helt klart var bäst

Medlem

kommer bli najs tror jag. då kan man lira på skolan oxå :p. med polarna.

Inaktiv
Skrivet av ToRcH:

Eftersom rankingen på hur bra spelen i serien är,

#1 Quake 2
#2 Quake
#3 Quake 4
#4 Quake 3

oj! är det så 'rankingen' är?!
det viste jag inte!
trode den var:

#1 Quake 3
#2 Quake 3
#3 Quake 3
#4 Quake

Medlem

Tror nog min ranking är:
#1 Q3
#2 Q4
#3 Q2
#4 Q

Även om jag började med att spela Q2 så känns både q3 och q4 mer arbetade på, synd att grapplern från Q2CTF inte har återkommit i varken Q3 eller Q4.

Medlem

Äh, ni snackar skit.

#1 QW
#2 Q3
#3 Q2
#4 Q4

Inaktiv

Quake2 var ju bäst överlag om man ignorerar tekniken. fan glömt mapen nu men den cirkulära banan man körde konstant förr. var ju gudomlig.

Medlem

ActionQ2.. ett gudomligt spel

Medlem

Folk som påstår att Quake2 är de bästa spelet borde skämmas, självklart är Quake de bästa av dom alla sen Quake3 Q2/Q4 är bara stora skämt

1
Skriv svar