Starbreeze gör "klassisk EA-franchise"

Robot
Medlem
Starbreeze gör "klassisk EA-franchise"

Hörde syndicate någonstans. kan nog vara en kvalificerad gissning. och det vore inte fel


signatur

"the schwartz is strong with this one"

Medlem

Starbreeze-aktien rusade uppåt (10 öre eller så)

Medlem

Rädda Lört


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Har nu också Starbreeze sålt sig till djävulen?

Medlem
Skrivet av pheanics:

Hörde syndicate någonstans. kan nog vara en kvalificerad gissning. och det vore inte fel

Med tanke på deras stil med mörka världar så är det inte helt omöjligt. Jag hoppas innerligt att de inte säljer sig till EA efter det här projektet....


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Akta er, Starbreeze, ni vet att man inte ska leka med EA när man är ett aktiebolag...

Medlem

Alla vet att djävulen heter Bill i förnamn

EA har gett oss så många roliga titlar genom åren så dem förlåter man det mesta. Och ska starbreeze göra ett nytt syndicate så blir det säkert en höjdare.

Inaktiv

sims : escape from butcher bay
<3

Medlem

Jag håller tummarna (troligen förväges) för Space hulk 3!


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

FML
Medlem
Skrivet av Clabbe:

Alla vet att djävulen heter Bill i förnamn

EA har gett oss så många roliga titlar genom åren så dem förlåter man det mesta. Och ska starbreeze göra ett nytt syndicate så blir det säkert en höjdare.

Dock sög ju The Darkness något brutalt. Köpte typ en Xbox360 för att spela det spelet. Fyfan vilken smörja. Och Riddick-spelet som blev så jävla bra!

Vad är en klassisk EA-franchise egentligen?
FIFA? NHL? NBA?

Det är det enda klassiska med EA är att de ger ut ett ruttet exemplar varje år av de spelen.

Medlem

Dungeon Keeper, snälla!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Ja! Dungeon keeper!!! Snälla!:)


signatur

---
Boo!

Inaktiv

Beror väll lite på vad som menas med klassiskt och franchise. Jg läser det som gammalt och många spel och då kommer jag bara på Wing Commander. Om dom inte ger sig på System Shock 3.

Ett nytt Dung Kicker kan jag leva utan.

Medlem

M.U.L.E.


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem

Theme Park


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Inaktiv

Nej, Space Marines!

Medlem

Syndicate, snälla!

Medlem

Syndicate och DK kan väl ändå inte kallas för klassiska EA-spel? Jag ser dom som klassiska Bullfrog spel.
Phosphors kommentar var lite misstänksam.

Medlem

Ojojoj. EA äger ju en hel del bra serier från 90-talet. Syndicate, Dungeon Keeper, System Shock, Wing Commander, Desert Strike osv osv.

System Shock är nog min absoluta favoritserie någonsin, men jag är ändån inte riktigt säker jag skulle vilja ha ett SS3. Känns som om det inte finns några som kan göra det rättvisa.

Ti.
Medlem

Schysst att pengagrisen EA satsar på Starbreeze. Ser ingen fara med att det är EA som anlitar Starbreeze - de har redan insett att deras taktik (att styra utvecklingen från EA) inte fungerar. EA pröjsar och Starbreeze utvecklar - låter riktigt smutt, tycker jag.

Medlem

Space Hulk Space Hulk Space Hulk Space Hulk!

Skrivet av Ti.:

Schysst att pengagrisen EA satsar på Starbreeze. Ser ingen fara med att det är EA som anlitar Starbreeze - de har redan insett att deras taktik (att styra utvecklingen från EA) inte fungerar. EA pröjsar och Starbreeze utvecklar - låter riktigt smutt, tycker jag.

Den som betalar bestämmer.

Medlem

System shoock Tjalalalala!! Vore ju onekligen gottemos.

Och allt skitsnack om att sälja sin själ till djävulen etc...

EAs tredjeparts-avtal har ju nästan utslutande slutat väl, t ex Orange box och Crysis, så det ska ni nog inte oroa er för.

Inaktiv

Starbreeze som gjort Darkness och Riddick. Det är väl inte helt otroligt att de får göra System Shock 3. Speciellt med tanke på att EA är intresserat av pengar, och de såg att Bioshock sålde bra. Och eftersom Bioshock är närsläktat med System Shock så revivar de sin gamla franchise.

Medlem
Skrivet av Buio:

Starbreeze som gjort Darkness och Riddick. Det är väl inte helt otroligt att de får göra System Shock 3. Speciellt med tanke på att EA är intresserat av pengar, och de såg att Bioshock sålde bra. Och eftersom Bioshock är närsläktat med System Shock så revivar de sin gamla franchise.

Har dom inte redan valt utvecklare till System Shock 3?

Medlem
Skrivet av Latex:

Syndicate och DK kan väl ändå inte kallas för klassiska EA-spel? Jag ser dom som klassiska Bullfrog spel.
Phosphors kommentar var lite misstänksam.

Vadå misstänksam, får man inte önska sig uppföljare eller?


signatur

---
Boo!

Medlem
Skrivet av Latex:

Syndicate och DK kan väl ändå inte kallas för klassiska EA-spel? Jag ser dom som klassiska Bullfrog spel.
Phosphors kommentar var lite misstänksam.

Nu får man nog se genom EA´s ögon, och dom ser det säkert som klassiska EA-spel.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv
Skrivet av Latex:

Har dom inte redan valt utvecklare till System Shock 3?

Jag har inte hört nåt om det iaf.

Medlem

Magic Carpet 3

12
Skriv svar