Starbreeze gör "klassisk EA-franchise"

Medlem
Skrivet av tripax:

Magic Carpet 3

Tänkte precis skriva samma sak, hade både 1an och 2an en gång i tiden 8)

KoP
Medlem

Battlechess!!!

Medlem

Ultima Underworld är ju en gammal klassiker som skulle må bra av en uppföljare.

Medlem
Skrivet av Margy:

Ultima Underworld är ju en gammal klassiker som skulle må bra av en uppföljare.

Men så har väl inte EA något med UU att göra? Namnet torde tillhöra Eidos som köpte upp Looking Glass Studios.

Medlem

Syndicate som förgångarn till Syndicate Wars? Jag hade Syndicate Wars som jag älskade. Blev riktigt svårt efter ett tag kommer jag ihåg, men jag var ju pytteliten på den tiden då också. Skulle vara riktigt skoj om det blir just Syndicate.

Medlem

ett nytt starflight vore trevligt


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

nu är de bara en fråga om tid innan Starbreeze går samma väg
som dice har gjort

Medlem
Skrivet av asker:
Skrivet av Margy:

Ultima Underworld är ju en gammal klassiker som skulle må bra av en uppföljare.

Men så har väl inte EA något med UU att göra? Namnet torde tillhöra Eidos som köpte upp Looking Glass Studios.

Looking Glass Studios ägde inte rättigheterna till Ultima. Visst, de utvecklade spelet men Origin gav ut det.

Origin skapade och ägde Ultima, och sedan köpte EA dem.

Medlem

om dom gör system shock 3 måste dom slänga in system shock 2 i samma spel så att man får pröva på det också


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

I och med att EA lovat att inte lägga sig i så mycket kan det bli något riktigt nice

Medlem
Skrivet av zijn:

nu är de bara en fråga om tid innan Starbreeze går samma väg
som dice har gjort

Vad menar du? Att dom vill tjäna pengar? Det skulle jag också vilja göra som utvecklare.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Bluevortex:

om dom gör system shock 3 måste dom slänga in system shock 2 i samma spel så att man får pröva på det också

Bioshock är ju sagt vara det "spirituella" System Shock 3.

Fast jag får ju säga att Bioshock inte är i närheten av att vara lika läskigt som SS2. (Bara Penumbra ep1 + 2 har jag tyckt varit läskigare att spela).

Så ett System Shock 3 hade varit sweet.

Medlem

tänkte också på road rash! hoppas det blir det fan va kul man har haft med det 1 2 och 3 med sina polare på sega

Inaktiv

Jag tänkte mest att om man kollar på vad Starbreeze gjort förut så kan det ge en hint om vilken genre eller typ av spel som EA vill att de gör.

Enclave I/II
Knights of the Temple
Riddick
Darkness

Medlem

syndicate var en bra gissning, iaf så hade det varit jävligt trevligt.

Medlem
Skrivet av Leffe-Bengan:

Space Hulk Space Hulk Space Hulk Space Hulk!

THQ äger fortfarande licensrättigheterna till alla Warhammer 40k-spel i datorvärlden, så det kan uteslutas.

Däremot låter väl inte Syndicate helt orimligt.
Molyneux pratade om en next-gen-version av Syndicate redan 2006
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=144507

En annan förhoppning kan vara Populous, Dungeon keeper eller Ultima Online.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Ti.
Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Ti.:

Schysst att pengagrisen EA satsar på Starbreeze. Ser ingen fara med att det är EA som anlitar Starbreeze - de har redan insett att deras taktik (att styra utvecklingen från EA) inte fungerar. EA pröjsar och Starbreeze utvecklar - låter riktigt smutt, tycker jag.

Den som betalar bestämmer.

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=23634

Inaktiv

klassisk EA-franchise? det borde vara något i stil med <speltitel här> <årtal här> :evil::D

EDIT: Haha ja ge oss ett nytt Road Rash, fast det kan man väl bara drömma om


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Bara för att de säger att de ska hålla lite lösare i kopplet betyder inte att de ger upp beslutsfattandet.
Att den som håller i pengarna även fattar de slutgiltiga besluten är universell sanning som gäller i hela branschen, och EA lär knappast vara det första företag som bryter regeln.

Det verkar som många har en riktigt skev bild av hur utvecklar-förläggar-relationer ser ut. Man tror att förläggaren enbart är en riskkapitalist som förser utvecklaren med pengar. I själva verket så består utvecklingsteamet av folk från både förläggaren och utvecklaren, och de som sitter högst upp i hierarkin är från förläggaren.

Medlem

ja det finns väl åtminstone några här som vet vad för spel som avses? Tycker inte det är nåt fel på att göra spel för EA. Det beror väl helt på hur spelet blir och inte vem som betalar för det. Visst vore det ju roligt för mångfalden med lite fler bolag än bara EA på marknaden men...vem bryr sig. Alla företag försöker skapa sig ett monopol samtidigt som de pratar om vikten av en fri marknad. kapitalister alltså...en lustig bunt hycklare.


signatur

back in the day we did'nt have no oldschool.

Medlem

Syndicate är väl ändå Bullfrog om jag inte minns fel, skulle inte klassa det som klassisk EA titel? Var EA distributör åt Bullfrog redan då det var väl i och med Syndicate Wars som EA kom in i bilden och då sög spelet.

Medlem

Tiberium, kanske?

Inaktiv
Skrivet av SuperTank:

Dungeon Keeper, snälla!

Skrivet av Phosphor:

Ja! Dungeon keeper!!! Snälla!:)

Jag hade jublat om det hade varit Dungeon Keeper.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

En Archon remake vore superfint!


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Medlem

Verkar som Road Rash skulle jag tro.

Medlem

Tydligen ont om bra idéer igen...

Medlem

Road Rash! Asgrymme, det får vi hoppas på... Hoppas de enbart gör remakes till musiken isf. Men man kan väl inte få allt.


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

12
Skriv svar