Xbox 360 öppnar upp för en hel värld av indiespel

Robot
Xbox 360 öppnar upp för en hel värld av indiespel
Flakmonkey
Xbox 360 öppnar upp för en hel värld av indiespel

Riktigt trevligt Frågan är ju hur bra spelen verkligen kommer vara, men att möjligheten finns för hemmasnickare är ju aldrig något negativt.

Medlem

The dishwasher är hur coolt som helst.

Medlem

Helt klart kul för de som vill sitta och göra spel till en annan platform än PC. En konsol är ju också än plattform som än vänligare mot "amatörspel" i 2D då det finns lite av en retrostatus över det hela vilket ett 2D PC-spel inte han på samma sätt.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Krävs det ett XNA medlemskap för att ladda hem och testa dessa?

Inaktiv
Skrivet av Ishra:

Krävs det ett XNA medlemskap för att ladda hem och testa dessa?

Nej.

Medlem

Då måste jag vara dålig på att leta, vart hittar jag dessa spel? Testade leta efter Little Gamers men lyckades inte hitta det.

Inaktiv

Man måste först ladda ner en liten plugin kallad "XNA Creators Club" på några megabajts. Efter det dyker en tabb med det namnet upp i spelbiblioteket, vilken man kan gå till och därifrån ladda XNA-spel.

The Dishwasher var precis lika kul som jag hade hoppats på! Längtar till fulla versionen.

Medlem

Dishwasher Ninja var ju riktigt trevligt iallafall. Lite knepigt att hänga med i kombosarna men det är ju mest en vane sak. <3


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Sokkan:

Man måste först ladda ner en liten plugin kallad "XNA Creators Club" på några megabajts. Efter det dyker en tabb med det namnet upp i spelbiblioteket, vilken man kan gå till och därifrån ladda XNA-spel.

The Dishwasher var precis lika kul som jag hade hoppats på! Längtar till fulla versionen.

Ja, testade det, och när jag startar den så säger den att jag inte har något medlemskap.
Så mitt intryck att man inte behövde medlemskap för att testa kanske var fel, får skaffa det sen.

Inaktiv

Jag har inget medlemskap annat än Live Guld. Kanske det som krävs?

Medlem

Nejdå, det har jag.
Får kolla vidare, säkert något enkelt man missar.

Medlem

Ishra allt jag gjorde var att leta upp XNA creators club på XBL och sen går man in på sitt egna Games Library och letar fram kategorin XNA. Där får man trycka Y så får man listan på existerande spel.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Tack!
Haha, missade helt att man skulle trycka på Y, som sagt, var något jätteenkelt jag missade

1
Skriv svar