Wii-versionen av Okami plåtad

Robot
Sim
Medlem
Wii-versionen av Okami plåtad

De har ju redan våldtagit det genom att porta det till Wii, vart är Clover Studios ni aper!


signatur

Arff

Inaktiv

Äntligen ett måste o införskaffa!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av Sim:

De har ju redan våldtagit det genom att porta det till Wii, vart är Clover Studios ni aper!

Vad fasen snackar du om?

Medlem
Skrivet av Sim:

De har ju redan våldtagit det genom att porta det till Wii, vart är Clover Studios ni aper!

En apa.
Flera apor.

Sim
Medlem
Skrivet av raslon:
Skrivet av Sim:

De har ju redan våldtagit det genom att porta det till Wii, vart är Clover Studios ni aper!

Vad fasen snackar du om?

först utvecklar Clover Studios världens absolut bästa spel och så lägger capcom ner studion och nu släpper capcom det igen, nej fy fan!


signatur

Arff

Medlem

w00t? har dom lagt ner Clover? Det har jag helt missat. Dom jävlarna.
Dock har jag inget emot att få det till Wii, eftersom spelet är grymt bra och min ps2 sjunger på sista refrängen.

Bubu, inget mer viewtiful joe.

Medlem
Skrivet av Wikipedia:

Sales

Okami sold 200,000 copies in North America in 2006, grossing approximately USD$8 million and ranking as the 100th best selling game of the year in the region.[85] By comparison, Okami sold 66,000 copies in Japan for 2006.[86] While it was initially thought that poor sales of Okami and God Hand (another Clover title released in the same time frame) were the cause of the closure of Clover Studio,[87][29] it was later revealed that three key developers within Capcom and Clover Studios, Shinji Mikami (Resident Evil series), Hideki Kamiya (Devil May Cry series), and Inaba, had left the company,[87][88] and the studio was dissolved, such that "now all the resources should be used more effectively and more efficiently since they are centralized."[87] Inaba, Mikami, and Kamiya went on to form the video game development company "Seeds Inc",[89] later merging with a company called "ODD" to become "Platinum Games".[90]

Lite info till alla.

1
Skriv svar