Mer info om Red Faction: Guerrilla

Robot
Medlem
Mer info om Red Faction: Guerrilla

Kommer ihåg när Red Faction(1) kom ut o alla sa hur mycket man kunde förstöra. Slutade väl inte så bra om jag kommer ihåg rätt. Var väl mest att man kunde spränga sig igenom berg och inte genom hus m.m. som det var tänkt.

Avstängd

Gillade Red faction, men det var ett par år sen, får se sen om de lyckas.

Medlem

Tänkte på första Red Faction för någon dag sedan och hur jäkla roligt man hade när man lirade det med polarna. Hoppas 3:an blir bra!

Medlem

Släpps till PC?! Nu för tiden får man vara glad om något nytt spel letar sig fram till PC:n...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Första Red Faction var riktigt roligt med intressant fysik för den tiden, andra spelet blev jag dock besviken på och körde inte mer än demot. Ser fram emot trean och hoppas dagens datorer kan göra spelet rättvisa i form av riktigt sexig fysik-simulering för de förstörbara miljöerna!

/ LordDaimos

Medlem

3ps.. där blev titeln helt ointressant för min del

Medlem
Skrivet av Katana:

3ps.. där blev titeln helt ointressant för min del

T(Third)ps kallas det. Tycker tps börjar bli lite väl uttjatat. Många som började på konceptet efter Gears of war. :\

Medlem
Skrivet av Birchoff:
Skrivet av Katana:

3ps.. där blev titeln helt ointressant för min del

T(Third)ps kallas det. Tycker tps börjar bli lite väl uttjatat. Många som började på konceptet efter Gears of war. :\

...gears of war är inte direkt det första tps spelet någonsin


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

mmm...Red Faction! Sweet memories

Medlem

håller med dom flesta första spelet for sk*t roligt:)
men inte två:an:( får hopaps detta blir bra


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

3e personsperspektiv? Då kan de glömma att jag inhandlar det. Red Faction ska vara förstaperson.

Varför inte göra Half-Life till 3e person? Eller Halo? Ungefär samma våldtäckt. Fan


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem
Skrivet av SkarZnik:

3e personsperspektiv? Då kan de glömma att jag inhandlar det. Red Faction ska vara förstaperson.

Varför inte göra Half-Life till 3e person? Eller Halo? Ungefär samma våldtäckt. Fan

Precis, kan tänka mej att spelet blir skit redan nu. Ettan som var så kul! Kunde skjuta hur snabbt som helst med pistolen man hade med! Vad tänkter sånna här utvecklare? Vi är konserativa medans dom är motsatsen.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

3e person?!? neee där gick det spelet i graven...:(

Medlem

Säg inte det zomg.
Ser folk dagligen som typ säger kom med något innovativt iställe för 3rd person lr 1st person saken är bara den att det är jävligt dåligt valda ord. Vad som gör spelet roligt är snarare temat , gameplay , fysik , grafik , online med mera och speciellt handlingen.

Ska man behöva komma på 4 deminsion person för att folk ska bli nöjda lol.

Medlem

Ser inget negativt med TPS, mer sånt!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Detta var ju ingen god nyhet...

Skrivet av zauii89:

Säg inte det zomg.
Ser folk dagligen som typ säger kom med något innovativt iställe för 3rd person lr 1st person saken är bara den att det är jävligt dåligt valda ord. Vad som gör spelet roligt är snarare temat , gameplay , fysik , grafik , online med mera och speciellt handlingen.

Ska man behöva komma på 4 deminsion person för att folk ska bli nöjda lol.

Kära lilla barn tänk innan du skriver.

Medlem

Jag har tidigare varit väldigt tveksam till shooters i TPS, men Gears of War bevisade ju att det kan fungera väldigt bra.
Andra spel, speciellt dem som kräver lite mer precis styrning av karaktären, som till exempel Tomb Raider, är det ju dessutom svårt att tänka sig som något annat än TPS.

Så jag dissar inte spelet bara för att det är TPS innan jag ens sett eller kännt på det.

Red Faction 2 var för bedrövlig, men nu låter det som om Volition är inne på rätt spår igen; förstörbara miljöer, Mars och gerillakrig.

Tog faktiskt och installerade gamla Red Faction (ettan) häromveckan och spelade igenom det igen. Trots sin ålder ett riktigt schysst spel. De förstörbara miljöerna är lite begränsade i singleplayer - framför allt så är långt i från allt förstörbart och man har ju begränsat med ammunition - men multiplayerläget minns jag att det rockade. De flesta banorna brukade bli närapå helt öppna mot slutet när alla väggar och tak var bortsprängda.
Dock så låste sig spelet så fort jag försökte få igång MP nu. Det är väl också ganska tveksamt att jag skulle kunna hitta någon aktiv server även om det hade fungerat.

Skrivet av RazorShard:

text

Vilka minnen man får! Visst ska man inte förhasta sig men jag tycker verkligen inte att serien vart i behov av ändring av kameraperspektiv. Det är trots allt en stor skillnad på fps och 3e person.

Medlem

1.an var grymt skönt. spelade aldrig 2.an, hoppas att 3.an klarar av att ta tillbaka spelserien till gammal god form.
TPS är jag allt lite tveksam till, iof så kan det vara nyttigt om man vill se om man syns över kanten på det hål man sprängt fram i marken. Men siktet brukar bli lidande i TPS vilket är lite tråkigt fast på konsoller brukar det ju finnas lite hjälpmedel...

Inaktiv

Minns att jag lirade RF (I). Det var grejer det!

Medlem

najs fan måste tanka första red faction 2an sög ju imo, 1an va kung men 2an sög pung

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av zauii89:

Säg inte det zomg.
Ser folk dagligen som typ säger kom med något innovativt iställe för 3rd person lr 1st person saken är bara den att det är jävligt dåligt valda ord. Vad som gör spelet roligt är snarare temat , gameplay , fysik , grafik , online med mera och speciellt handlingen.

Ska man behöva komma på 4 deminsion person för att folk ska bli nöjda lol.

Kära lilla barn tänk innan du skriver.

Men tänk själv?, Bara antar att du är en av dem som aldrig blir nöjd precis som jag beskrev. Det är så mycket mer än bara om det är typ 1st / 3rd person som gör ett spel och folk gnäller på att det inte är innovativt vilket är patetiskt, det är inte på den fronten fantasin ska flöda men på tema fronten och teknik fronten.

"lagd i min carebox är du ".;)

Skrivet av zauii89:

Men tänk själv?, Bara antar att du är en av dem som aldrig blir nöjd precis som jag beskrev. Det är så mycket mer än bara om det är typ 1st / 3rd person som gör ett spel och folk gnäller på att det inte är innovativt vilket är patetiskt, det är inte på den fronten fantasin ska flöda men på tema fronten och teknik fronten.

"lagd i min carebox är du ".;)

Oj vilken dramatisk kontring! Men det där lät nog bra i ditt huvud innan du skrev ner det. Måste fråga dig, var du ens gammal nog för att få spela Red Faction när det kom ut och rockade FPSarnas värld? Du förstår alltså inte att folk blir irriterade när de gör så pass stora ändringar på spel de växt upp med och älskat?... Nej, det är inte patetiskt att gnälla på detta. Folk gnäller lika väl som du skulle göra om någon gjort onödiga ändringar i något du annars skulle få mycket glädje av och dessutom längtat efter, förstår du nu? Samma princip gäller här, för oss inbitna fps-fans som dyrkade originalet. Tror att du svansar runt bland de magiska "innovativa" åren innan 18 och inte är ute efter att ta lärdom av vad folk har att säga dig, eller har jag fel?

Editas. Sedan var faktiskt min första respons på ditt inlägg inte menat att kritisera dina tankesätt utan din önskan till debatt som var lite "offroad" om man tolkar föregående inlägg rätt. Vill inte starta en hårklyvande debatt som inte leder nånvart utan lägger endast upp min syn på det hela. Onödiga ändrigar är inte uppskattat i en bransch som denna där kunderna är minst sagt petiga. Som att bjuda italienare på rätterna deras mamma lagade åt dem som barn men med en helt annan sås, ajajaj! : )

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av zauii89:

Men tänk själv?, Bara antar att du är en av dem som aldrig blir nöjd precis som jag beskrev. Det är så mycket mer än bara om det är typ 1st / 3rd person som gör ett spel och folk gnäller på att det inte är innovativt vilket är patetiskt, det är inte på den fronten fantasin ska flöda men på tema fronten och teknik fronten.

"lagd i min carebox är du ".;)

Oj vilken dramatisk kontring! Men det där lät nog bra i ditt huvud innan du skrev ner det. Måste fråga dig, var du ens gammal nog för att få spela Red Faction när det kom ut och rockade FPSarnas värld? Du förstår alltså inte att folk blir irriterade när de gör så pass stora ändringar på spel de växt upp med och älskat?... Nej, det är inte patetiskt att gnälla på detta. Folk gnäller lika väl som du skulle göra om någon gjort onödiga ändringar i något du annars skulle få mycket glädje av och dessutom längtat efter, förstår du nu? Samma princip gäller här, för oss inbitna fps-fans som dyrkade originalet. Tror att du svansar runt bland de magiska "innovativa" åren innan 18 och inte är ute efter att ta lärdom av vad folk har att säga dig, eller har jag fel?

Editas. Sedan var faktiskt min första respons på ditt inlägg inte menat att kritisera dina tankesätt utan din önskan till debatt som var lite "offroad" om man tolkar föregående inlägg rätt. Vill inte starta en hårklyvande debatt som inte leder nånvart utan lägger endast upp min syn på det hela. Onödiga ändrigar är inte uppskattat i en bransch som denna där kunderna är minst sagt petiga. Som att bjuda italienare på rätterna deras mamma lagade åt dem som barn men med en helt annan sås, ajajaj! : )

Jaja bla bla. Gammal nog? , Jag var ung i mina dar då detta kan jag säga och det ser du väl i och med att jag är född 89. Kommer ändå ihåg spel ända från tiden med Wolfenstein 3d , Duk3d , Doom , Redfaction osv, teknisk synsätt hade jag inte då lol kan jag ju lova.

Men det där med ändringar kan jag säga att jag har stor erfarenhet av, är ett inbitet COD fan sedan det första kom ut 2003 och cod4 för mig var en total fallering , det är ett bra spel osv skitgrymt men inte för de inbitna cod fansen fråga de flesta.

Så yes i know lixom.

Min point vad bara den att folk ska inte skylla på att "it's just another fps , strategy".. för på den fronten äre inte så lätt att vara innovative...

1
Skriv svar