Toshiba lägger ner HD-DVD-satsningen

Medlem

HD DVD var ju regionsfritt vilket inte Blu-Ray var + att HD DVD hårdvaran billigare

Blu-Ray har vilka fördelar då (förutom att alla filmbolag nu stödjer dem) ?


signatur
Medlem

I'm blu(e) dabadidabadai

Medlem
Skrivet av Lith:

HD DVD var ju regionsfritt vilket inte Blu-Ray var + att HD DVD hårdvaran billigare

Blu-Ray har vilka fördelar då (förutom att alla filmbolag nu stödjer dem) ?

Blu-Ray har stödet + plats för 10 gig mer på skivan än HD-DVD.

Och det där med regionsfritt löser sig nog,
När dom vanliga dvd spelarna kom så dröjde det inte länge innan det kom ut maskiner som man kunde fixa så att dom blev regionsfria.

Inaktiv

Någon nämde porren. De har absolut ingen påverkan idag eftersom de mesta porren ses över nätet.

Blu-Ray har högre kapacitet på skivorna.
Förutom högre kapacitet så erbjuder BluRay mer avancerade möjligheter för interaktivitet med sin Java Plattform.

Sedan så har BR även okomprimerat ljudspår

Medlem
Skrivet av lasershock:

Rätt konstigt att det mer konsumentfientliga formatet vann.

Konsumentfientligt hur?

Medlem
Skrivet av Lith:

HD DVD var ju regionsfritt vilket inte Blu-Ray var + att HD DVD hårdvaran billigare

Blu-Ray har vilka fördelar då (förutom att alla filmbolag nu stödjer dem) ?

Regionsfriheten på BD är helt upp till den som ger ut filmen, ca hälften av mina filmer är importerade och regionsfria, tex Resident evil trilogin, Stargate och 5th Element.

Medlem

Bara jag som anser att detta "krig" tog slut på fel sätt?
Jag menar, det är väl ändå vi konsumenter som ska avgöra sånt här, inte av att den ena sida köper till sig segern.

Men som sagt "I krig och kärlek är allt tillåtett, förutom senapsgas, slag under bälet eller mördar bävrar"

Aaaanyhow, kul att Sony äntligen "vinner" ett formatkrig.

Inaktiv

Tyckte det var ganska solklart redan för 1-2år sen, HD-DVD har aldrig varit en vinnare i mina ögon. Sen förresten hur snabba är ni egentligen med nyheter?


signatur

Jag är ett PS3 fan. Jag hatar Xobx 360, inte för att det är dåligt, utan för att det är helt jävla värdelöst.

Medlem

Det här gör att jag kommer köpa en PS3 när den kommer med 45nm tekniken.

Medlem

http://www.blu-ray.com/news/?id=1007

Föga förvånande, men en kul nyhet iaf!


signatur

“All thinking people are atheists.”

123
Skriv svar