The Witcher Enhanced Edition

Medlem

va tråkigt för mig O_o jag älskar sånt och har eländet redan!

Inaktiv
Skrivet av FZ:

Många hyllade det till skyarna för dess öppna, levande värld men lika många sågade det vid fotknölarna, ofta på grund av det sexrelaterade innehållet. Utvecklarna bakom spelet, CD Projekt, meddelar att de tagit till sig kritiken, finputsat spelet och nu tänker släppa en förbättrad version av det.

Hur många är det som har sågat spelet av de grunderna? FZ.se är den enda site som har gjort det vad jag känner till. Boomtown nämnde i 4 rader att de tyckte att sexmaterialet var onödigt, men spelet sågades inte för det.

Vidare får nyhetsskribenten det till låta som att CD Projekt har tagit till sig av just den kritiken och förbättrat spelet genom att ta bort det föregående nämnda material.

Låter mest som att FZ försöker få sin sneda recension till att vara ett slags konsensus som råder i resten av världen när det i själva verket förhåller sig så att spelet oftast fick kritik pga av dess buggar och de extremt långa laddningstiderna.

Detta är nu fixat och ett exemplar av The Witcher EE ska inhandlas snarast.

Medlem
Skrivet av FZ:

När The Witcher dök upp i höstas fick det blandad kritik. Många hyllade det till skyarna för dess öppna, levande värld men lika många sågade det vid fotknölarna, ofta på grund av det sexrelaterade innehållet.

Skrivet av peak_performance:

Sedan vet jag inte om lika många sågade det i fotknölarna - den enda sida jag kan komma på direkt är FZ, tycker mig minnas någon mer också men kan inte peka ut den - annars tror jag att snittrecensionerna är riktigt bra för det.

81% på metacritic. Väldigt få regelrätta sågningar...

Detta känns som ett givet köp - långa laddningstider och kass dialog är de faktorer som avskräckt mig tidigare. Fler sådana utvecklare tack!


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Så, har de tagit bort sexmaterialet eller inte?

Inaktiv
Skrivet av Pliskin:

Så, har de tagit bort sexmaterialet eller inte?

Nej, inte vad jag kan läsa från pdf:en. Bara förbättringar, fixar och nytt material.

Medlem
Skrivet av Nimman:

va tråkigt för mig O_o jag älskar sånt och har eländet redan!

"och för de som redan köpt spelet kommer en nedladdningsbar uppdatering att finnas tillgänglig. "

du får varje fall en bit av kakan, sedan är det ju upp till dig själv om du vill köpa CE-versionen så du även får de resterande godbitarna.

Tycker detta är jättebra av CDP, visar att de bryr sig om sin produkt, att de inte bara övergav det och började utveckla på nästa spel med undanflykten "det var ju vårt första spel".

De visar vägen för vad många andra utvecklare borde ha gjort förlängesedan.

Pansarknekt
Skrivet av Kovski:
Skrivet av Nimman:

va tråkigt för mig O_o jag älskar sånt och har eländet redan!

"och för de som redan köpt spelet kommer en nedladdningsbar uppdatering att finnas tillgänglig. "

du får varje fall en bit av kakan, sedan är det ju upp till dig själv om du vill köpa CE-versionen så du även får de resterande godbitarna.

Tycker detta är jättebra av CDP, visar att de bryr sig om sin produkt, att de inte bara övergav det och började utveckla på nästa spel med undanflykten "det var ju vårt första spel".

De visar vägen för vad många andra utvecklare borde ha gjort förlängesedan.

Håller med. Värmer i det annars så bistra spelvärlden (cry me a river of tears)


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Very Nice, det här är ju en "special edition" som verkligen är värt namnet.

Medlem

till utvecklarna, om jag haft pengar så hadde bokningen varit garanterad redan nu.


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem

Ha! Jag var helt säker på att projektet hade gått förlorat. Hoppas andra utvecklare förstår den positiva responsen från oss utsugna konsumenter.

Medlem

Härligt när spelbolag aktivt försöker bättra sig för våran glädje.
Hurra!

Medlem

Najs. Kanske blir ett köp.


signatur

Bengebolle

Medlem

Även om dem skulle tweaka spelet till max så skulle det ändå inte starta på min dator. Bort med alla shaders!


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

ah, kanske kan bli ett köp då.

Medlem

Spelet är redan grymt bra!!

Men visst en putsad version är alltid najs

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Även om dem skulle tweaka spelet till max så skulle det ändå inte starta på min dator. Bort med alla shaders!

Du spelar inte mycket spel längre va?

Medlem

Ser glatt fram emot den nya versionen, laddningstiderna var i princip mitt enda klagomål. 80% förbättrade tider låter verkligen inte dåligt!

Medlem

då pallar jag kanske lira klart spelet.. blev irriterad på dialogerna med alla _5_ gester som fanns och de kukade laddningstiderna kombinerat med fruktansvärt mycket gå dit slå han och kom tebax vilket ledde till stor irritation.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Jag hade aslånga laddningstider på min 1 gigabyte RAM...Så jag skaffade 2 gigabyte mer och woosh! Inga mer laddningsproblem

Medlem

Ja nu jävlar passar det bra att komma med en förbättrad version. Kunde dom inte ha meddelat några veckor tidigare innan man hade köpt spelet Vill ju ha allt det andra som man inte får med patchen


signatur

Mucha shaka paka

Medlem
Skrivet av Raid25:

Jag hade aslånga laddningstider på min 1 gigabyte RAM...Så jag skaffade 2 gigabyte mer och woosh! Inga mer laddningsproblem

jag hade 2 gig ram och hade värsta laddningstiderna, pallade aldrig köra klart skiten pga det..
kanske jag orkar med denna version...

12
Skriv svar