Mad Catz lanserar HDMI till samtliga 360-modeller

Robot
Mad Catz lanserar HDMI till samtliga 360-modeller
Medlem
Mad Catz lanserar HDMI till samtliga 360-modeller

"HTML 1.3-kompatibel"... he he.

Medlem

Tycker jag verkar trevligt, har inte lust att köpa en ny konsoll bara för att få HDMI men detta är ju ett bra alternativ.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

"HTML 1.3" Någon som skrivit fel? Ska väl vara hdmi 1.3?

Medlem

Yeah, har också den äldre modellen och med den LCD TVn jag kör (en 720p som börjar bli några år på nacken) så flimrar det ovanligt mycket ibland när man kör Komponent. Hade samma problem på PS3an men när jag fick tummen ur och köpte en HDMI -> DVI (som sagt, tvn har några år på nacken så fanns inga hdmi på dem, bara dvi) så försvann flimret med en gång.

Förhoppningsvis blir det samma resultat med denna lilla manicken till X360, frågan är bara när den kommer till sverige och till vilket pris...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Tja med denna adapter så blir det alltså

Komponent -> HDMI -> TV

Alltså kvaliten blir inte bättre en den svagaste länken, och i detta fall komponent, alltså du får Analog konventerat till Digital.... Alltså kvalites förlusten har redan inträffat.

Köpa denna addon är som att gå på en 100%ig nit.

Medlem

får ju ett spel för de priset

Inaktiv

Som redan nämnts av t.ex MugiMugi, så ger det ju ingen kvalitetsvinst alls, inte helt otroligt att man kanske förlorar lite. Kör VGA till min LCD-TV, och det är helt ok. Kan inte se någon alls anledning att köpa den här prylen utom i kanske extrema fall, låter mest som ett sätt att utnyttja konsumenters okunskap.

Medlem

lönt. vad ska man med den till. Kan ju endast vara bra om man bara har HDMI ingång på det man ska koppla upp den mot annars helt meninglös.

Medlem

HDMI är ju ett skämt det är inget mer än DVI med ljud i samma kabel alltså en helt onödig standard, de hade lika gärna kunnat fortsätta med dvi så hade man sluppit detta jävla strul.

Inaktiv
Skrivet av BlackBurn:

HDMI är ju ett skämt det är inget mer än DVI med ljud i samma kabel alltså en helt onödig standard, de hade lika gärna kunnat fortsätta med dvi så hade man sluppit detta jävla strul.

Men då skulle de inte kunna lägga till massor med onödigt DRM som redan knäckts

Medlem

Nej precis När ska de fatta att piraterna alltid kommer ligga steget före de? Lägg pengarna på annat istället som schysst bonusmaterial eller dylikt som får folk att vilja köpa filmen.

KoP
Medlem
Skrivet av Jokkocze:

"HTML 1.3" Någon som skrivit fel? Ska väl vara hdmi 1.3?

Internetskadad.

Medlem

Äsch jag tror jag klarar mig med Komponentkabel

Medlem

Vore rätt ironiskt om det skulle släppas nåt liknande till Wii.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Vore rätt ironiskt om det skulle släppas nåt liknande till Wii.

Ironiskt? Pröva helt omöjligt.

Medlem
Citat:

Som lök på laxen ger tillbehöret därtill flerkanaligt Dolby Digital-ljud.

Är inte det bra då?

Wiktionary


signatur

"This was not in the manual I did not read!"
The Book of N00b - Johan "BMBM" Kylander

1
Skriv svar