Catalyst 8.2 ute

Medlem
Catalyst 8.2 ute

haha.....när släpptes senaste juni 2007 lr? ATI suger

Medlem

De släpper Catalyst varje månad,så senaste släpptes i Januari.
Själv orkar jag inte uppdatera längre,är ju så minimala förändringar.

Inaktiv

@Hannu87

öö... näe.. förra månaden?

Medlem
Skrivet av Hannu87:

haha.....när släpptes senaste juni 2007 lr? ATI suger

Hmm förklara då varför dom har det kraftfullaste grafikkortet på marknaden ? =S

Medlem
Skrivet av Hannu87:

haha.....när släpptes senaste juni 2007 lr? ATI suger

ATI släpper en uppdatering varje månad. Fanboi ftw.

Sen finns bra och dåliga saker med både NVidia och ATI


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jaså så 8:an är ute, får väl tanka ner den då, har inte brytt mig om att uppdatera sen 7.11. Ati's drivrutiner har jag aldrig haft några som helst problem med och det är mer än jag kan säga om Nvidias som har kraschat min dator två gånger.


signatur

- (y) tack för ditt stöd!

Medlem

Mitt X1950 Pro har inte gått att uppdatera sedan jag köpte det förra sommaren för då går inte XP att starta. Har haft ett helvete varenda gång jag försöker uppdatera drivrutinerna. Spelar ingen roll om jag gör det på en ren Windows-installation, kraschar ändå.

Medlem

NVidia må ha de kraftigaste korten för tillfället men ATi har bättre bildkvalitet

Orkar inte länka till källor, men så är det i alla fall


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av norrby89:
Skrivet av Hannu87:

haha.....när släpptes senaste juni 2007 lr? ATI suger

Hmm förklara då varför dom har det kraftfullaste grafikkortet på marknaden ? =S

Nja, kollar man på dessa benchmarks på Toms Hardware ligger nvidias kort på topp.
http://www.tomshardware.se/grafikkort/interaktiv_jamforelse/i...

Hannu87. För din egen skull hoppas jag att 87 inte står för 1987, ditt födelseår alltså. Ja menar tänk sicken skam att fälla en sådan kommentar och vara 20+ .

Inaktiv
Skrivet av Johan:

Mitt X1950 Pro har inte gått att uppdatera sedan jag köpte det förra sommaren för då går inte XP att starta. Har haft ett helvete varenda gång jag försöker uppdatera drivrutinerna. Spelar ingen roll om jag gör det på en ren Windows-installation, kraschar ändå.

Har också en x1950 pro och lider av samma problem, man blir tvungen att köra med äldre drivrutiner om det ska fungera.:(

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av norrby89:
Skrivet av Hannu87:

haha.....när släpptes senaste juni 2007 lr? ATI suger

Hmm förklara då varför dom har det kraftfullaste grafikkortet på marknaden ? =S

Nja, kollar man på dessa benchmarks på Toms Hardware ligger nvidias kort på topp.
http://www.tomshardware.se/grafikkort/interaktiv_jamforelse/i...

Hannu87. För din egen skull hoppas jag att 87 inte står för 1987, ditt födelseår alltså. Ja menar tänk sicken skam att fälla en sådan kommentar och vara 20+ .

De har inte med 3870 x2..

Medlem
Skrivet av Hannu87:

haha.....när släpptes senaste juni 2007 lr? ATI suger

du kanske var uppkopplad senast i juni 2007 ? vi andra har t.om laddat ner de månatliga drivisarna.

kul att en noob fick ta första posten....lol


signatur

Make a hole !

Medlem

Jag vet inte vart ni är och läser, men ATi HD 3870 X2 är det snabbaste grafikkortet på marknaden, och dessa 8.2 har med stöd för det.

Det finns bra med nvidia och ati kort, båda ger toppen kort. Jag sitter själv på ett HD2900XT, men rekommenderade starkt nvidias 8800GT till alla mina kompisar. Ultra och GTX har jag tyckt varit för dyra nu på senare tid, men de kortet lär fasas ut närsomhelst nu när Geforce 9 kommer och ska ta upp kampen mot ATi om tronen för snabbaste GPU.

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av norrby89:
Skrivet av Hannu87:

haha.....när släpptes senaste juni 2007 lr? ATI suger

Hmm förklara då varför dom har det kraftfullaste grafikkortet på marknaden ? =S

Nja, kollar man på dessa benchmarks på Toms Hardware ligger nvidias kort på topp.
http://www.tomshardware.se/grafikkort/interaktiv_jamforelse/i...

Hannu87. För din egen skull hoppas jag att 87 inte står för 1987, ditt födelseår alltså. Ja menar tänk sicken skam att fälla en sådan kommentar och vara 20+ .

De har inte med 3870 x2..

Oj, Ett riktigt monster Kände inte till det.

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av Johan:

Mitt X1950 Pro har inte gått att uppdatera sedan jag köpte det förra sommaren för då går inte XP att starta. Har haft ett helvete varenda gång jag försöker uppdatera drivrutinerna. Spelar ingen roll om jag gör det på en ren Windows-installation, kraschar ändå.

Har också en x1950 pro och lider av samma problem, man blir tvungen att köra med äldre drivrutiner om det ska fungera.:(

7.12 och 8.1 funkade inte med mitt x1950pro men överraskande nog så funkade 8.2

Medlem
Skrivet av lasershock:

7.12 och 8.1 funkade inte med mitt x1950pro men överraskande nog så funkade 8.2

Nice, ska testa med mitt x800, hoppas datorn inte smälter.

Medlem

Ni med problem med ATi catalyst drivarna, tar ni hem hela drivrutinspaketet inkl. CCC?

För själv så tar jag bara hem "Display driver only" och kör sen med "ATi Tray Tool" och det fungerar alldeles utmärkt.

Har ett Asus EAX X1950Pro/256 PCI-e


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av Johan:

Mitt X1950 Pro har inte gått att uppdatera sedan jag köpte det förra sommaren för då går inte XP att starta. Har haft ett helvete varenda gång jag försöker uppdatera drivrutinerna. Spelar ingen roll om jag gör det på en ren Windows-installation, kraschar ändå.

Har också en x1950 pro och lider av samma problem, man blir tvungen att köra med äldre drivrutiner om det ska fungera.:(

Har haft samma kombo själv och har aldrig upplevt några problem av det slaget. Har ni uppdaterat XP fullt ut och testat bara drivisen?

Posta fullständig dataconf med mjukvara i hårdvaruforumet så kan ni säkert få hjälp.

Kan även tillägga att ATI/AMD rekommenderar att man använder komponenter från samma paket vid uppdatering. De olika komponenterna är anpassade efter varandra så att bara uppdatera en av komponenterna görs på egen risk.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av CampKing:

Ni med problem med ATi catalyst drivarna, tar ni hem hela drivrutinspaketet inkl. CCC?

För själv så tar jag bara hem "Display driver only" och kör sen med "ATi Tray Tool" och det fungerar alldeles utmärkt.

Har ett Asus EAX X1950Pro/256 PCI-e

CCC suger. Det kräver mer av datorn.
Jag håller med CampKing om att "ATi Tray Tool" räcker.

Medlem

CCC är ett stort skämt + buggigt . . . tyvärr


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av CampKing:

CCC är ett stort skämt + buggigt . . . tyvärr

Hur då?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:
Skrivet av CampKing:

CCC är ett stort skämt + buggigt . . . tyvärr

Hur då?

Tja, drar man igång CCC så kan det komma upp en massa felmedddelenaden. Håller man på och miklar i CCC (om det trots allt startar) så kan det bli error och en massa konstigheter osv osv.

Sen så drar det en massa kraft från burken helt i onödan. Vi snackar alltså om ett program som man ställer in grafiken med, inte ett program som ska utföra en massa beräkningar eller nåt annat tungt prollekrävande.

Jag ledsnade på CCC för länge sen och kör nu idag med ATT. Snabbt och kvickt samt mycket enklare.


signatur

Jäh!

Medlem

OK.
Har du hittat någonting som funkar så är det ju bara att gratulera. Har alltid kört utan CCC eftersom jag gillar att slimma. Kör dock med det sedan drygt en vecka då jag har skaffat en ny skärm som man kan vrida på och därför vill ha möjligheten att även vrida bilden
Kan säga att jag inte har haft några som helst problem med CCC, blev lite orolig när du skrev så där


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Ja jag har lessnat på CCC. Den kanske är bättre idag, har faktiskt inte provat. Men jag föredrar helt klart ATT.


signatur

Jäh!

Inaktiv

jag laddar ner hella drivrutinspaketet och CCC från ATI och det funkar skit bra och jag har 8.2 å har ett graffekort HD 3850 funkar skit bra kör fult på alla spel


signatur

Maximus Formula|Cooler Master 700W|E8400 @ 3.00 Ghz @ 4.1Ghz|Corsair H50| Corsair 6400 DDR2 4GB KIT 800Mhz @ 912Mhz|9800GT 512Mb

Inaktiv
Skrivet av CampKing:
Skrivet av Svartsmurfen:
Skrivet av CampKing:

CCC är ett stort skämt + buggigt . . . tyvärr

Hur då?

Tja, drar man igång CCC så kan det komma upp en massa felmedddelenaden. Håller man på och miklar i CCC (om det trots allt startar) så kan det bli error och en massa konstigheter osv osv.

Sen så drar det en massa kraft från burken helt i onödan. Vi snackar alltså om ett program som man ställer in grafiken med, inte ett program som ska utföra en massa beräkningar eller nåt annat tungt prollekrävande.

Jag ledsnade på CCC för länge sen och kör nu idag med ATT. Snabbt och kvickt samt mycket enklare.

det där är bara skit snack. det har alldrig hänt för mig. du kanse har en skit dator som huller på att göra sitt ha ha loser


signatur

Maximus Formula|Cooler Master 700W|E8400 @ 3.00 Ghz @ 4.1Ghz|Corsair H50| Corsair 6400 DDR2 4GB KIT 800Mhz @ 912Mhz|9800GT 512Mb

Medlem
Skrivet av ragge100:
Skrivet av CampKing:
Skrivet av Svartsmurfen:
Skrivet av CampKing:

CCC är ett stort skämt + buggigt . . . tyvärr

Hur då?

Tja, drar man igång CCC så kan det komma upp en massa felmedddelenaden. Håller man på och miklar i CCC (om det trots allt startar) så kan det bli error och en massa konstigheter osv osv.

Sen så drar det en massa kraft från burken helt i onödan. Vi snackar alltså om ett program som man ställer in grafiken med, inte ett program som ska utföra en massa beräkningar eller nåt annat tungt prollekrävande.

Jag ledsnade på CCC för länge sen och kör nu idag med ATT. Snabbt och kvickt samt mycket enklare.

det där är bara skit snack. det har alldrig hänt för mig. du kanse har en skit dator som huller på att göra sitt ha ha loser

Det är inte alls skitsnack pysen, vi var många som retade oss på CCC. Ta reda på fakta först innan du är spydig. Losers som dig brukar komma med korkade inlägg utan att veta vad dom snackar om . . . lite lågintelligent faktiskt.


signatur

Jäh!

Inaktiv
Skrivet av CampKing:
Skrivet av ragge100:
Skrivet av CampKing:
Skrivet av Svartsmurfen:
Skrivet av CampKing:

CCC är ett stort skämt + buggigt . . . tyvärr

Hur då?

Tja, drar man igång CCC så kan det komma upp en massa felmedddelenaden. Håller man på och miklar i CCC (om det trots allt startar) så kan det bli error och en massa konstigheter osv osv.

Sen så drar det en massa kraft från burken helt i onödan. Vi snackar alltså om ett program som man ställer in grafiken med, inte ett program som ska utföra en massa beräkningar eller nåt annat tungt prollekrävande.

Jag ledsnade på CCC för länge sen och kör nu idag med ATT. Snabbt och kvickt samt mycket enklare.

det där är bara skit snack. det har alldrig hänt för mig. du kanse har en skit dator som huller på att göra sitt ha ha loser

Det är inte alls skitsnack pysen, vi var många som retade oss på CCC. Ta reda på fakta först innan du är spydig. Losers som dig brukar komma med korkade inlägg utan att veta vad dom snackar om . . . lite lågintelligent faktiskt.

jag vet vad jag pratar om och du värkar inte göra det och det där problem är med CCC när var det och vilcken värskon då?


signatur

Maximus Formula|Cooler Master 700W|E8400 @ 3.00 Ghz @ 4.1Ghz|Corsair H50| Corsair 6400 DDR2 4GB KIT 800Mhz @ 912Mhz|9800GT 512Mb

Medlem

Om du vet vad du pratar om varför är du då spydig?


signatur

Jäh!

12
Skriv svar