Epic satsar på konsol framför pc

Medlem

Ni som säger att utvecklare väljer konsol framför PC för att det är mindre piratkopiering där har nästan rätt...

Utvecklare väljer konsol framför PC för att konsol är en stabil platform med hårdvara som inte ändrar på sig. Det är mycket enklare att utveckla till det, vilket drar ner kostnaden. Sedan säljer konsolspelen lite bättre (vilket inte är så konstigt med tanke på alla dåliga portar å brist på nyskapande som finns) för där kan Mamma, Pappa, Mormor, Morfar köpa spel till sina barn och barnban genom att bara veta att han har en Xbox, Wii eller PS3. Istället för hur bra dator/grafikkort han/hon har.

Skrivet av MaXMC:

Utvecklare väljer konsol framför PC för att konsol är en stabil platform med hårdvara som inte ändrar på sig.

Det där är inte något som jag sett från min plats inne i branschen.

dnm
Medlem

Gears of War (PC) och UT3 fick ganska bra tidningsrecensioner, men när användarna själva ger poäng är det en del lägre. Men svårt att säga hur mycket sånt spelar in.

Man kan ju hoppas det då Gears of War (PC) har haft många fel.
Konstigt att de inte fixar att man förlorar alla checkpoints (dvs game saves). Inte alla får detta fel. Jag förlorade dem flera gånger. Okej om det händer precis när det kommit ut.
Nån smäll då och då kan man ta. Men att fortfarande inte ha fixat nu när det funnits sen release. Jag klagade tills jag fick lämna tillbaks GoW till butiken.


signatur
Skriv svar