Speltoppen vecka 6

Robot
Medlem
Speltoppen vecka 6

finns det fler PS3 än 360 i sverige eftersom DMC4 denna vecka och tidiagre Burnout sålt bättre på PS3?


signatur

Spelar just nu: Burnout Pradise, Ratchet & Clank: ToD
PSN: Stenbaeck

Medlem

Det finns fler Xbox i sverige, tro mig.

Men dem som spelar Xbox kanske inte köper lika mycket spel.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

har inte alla call of duty 4 snart?

Medlem
Skrivet av Nimman:

har inte alla call of duty 4 snart?

Tänkte precis samma sak fast om WoW. Nån gång måste marknaden bli mättad på det spelet :). Ytterliggare en exp på väg också. Avråder alla från att köpa skiten :). Dags att satsa på andra mmorpg nu!

Medlem

World in Conflict förtjänar en plats högt upp. Redan när det var nytt kostade det ju bara 279kr + att det var årets bästa spel förra året!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=108319

Medlem

Grejt lista, kul att det går bra för DMC 4

Medlem
Skrivet av emartin:

finns det fler PS3 än 360 i sverige eftersom DMC4 denna vecka och tidiagre Burnout sålt bättre på PS3?

Tror det mer handlar om att många har moddade 360 och helt enkelt struntar i att köpa spelet när det funnits ute 2-3 veckor innan release på piratescenen.

Medlem

Att Crysis ligger på femte plats är nästan lite förvånande efter klagomålet på att det sålt dåligt. Fast, det gällde i USA där PC inte är lika populärt som här i europa.

Inaktiv

Eller så är dom inte helt befriade från intelligens där borta och hoppar att köpa dåliga spel...
Men med tanke på Crysis löjligt höga hårdvarukrav förvånar det att så många hoppas på att kunna lira det.

Medlem
Skrivet av bf07:

Eller så är dom inte helt befriade från intelligens där borta och hoppar att köpa dåliga spel...
Men med tanke på Crysis löjligt höga hårdvarukrav förvånar det att så många hoppas på att kunna lira det.

Det kanske är därför det säljer så bra så pass lång tid efter att det släpptes. Det är först nu folk har råd att köpa datorer som klarar av att spela Crysis och då köper man det bara för att kunna visa för polarna att datorn klarar av det...


signatur

Spelar just nu: Burnout Pradise, Ratchet & Clank: ToD
PSN: Stenbaeck

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Det finns fler Xbox i sverige, tro mig.

Men dem som spelar Xbox kanske inte köper lika mycket spel.

Det är bara att inse att piratverksamheten är en bidragande orsak,
3 av dom jag känner som har bra betalda jobb och har 360,

dom har helt enkelt chippat / flashat sina 360s och tankar spel för glatta livet,
dom köper inte ett endaste spel.

Och man kan ju inte undgå att höra på jobbet eller när man går i stan folk som skryter för sina kompisar hur fort dom fick laddat ner senaste 360 spelet.

ptr
Medlem

det roliga är att CS ligger i toppen PC-toppen är ju totalt skrattretande.

Medlem

hela känslan försvinner om man chippar sin konsol.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

ptr
Medlem
Skrivet av WarpGuN:

hela känslan försvinner om man chippar sin konsol.

för att?

Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av WarpGuN:

hela känslan försvinner om man chippar sin konsol.

för att?

För att iaf jag skulle tappa känslan för spelen om man kan ladda ner allt gratis.
Ett spel man köper engagerar man sig mer på, för man har köpt det och vill verkligen klara av det.

Laddar man ner högvis med spel varje vecka då blir det mer slentrian och man lägger inte ner så mycke själ i det.
Tycker iaf jag och ser även det på mina kompisar som är värsta pirater, dom uppskattar inte spelen lika mycke som jag som köper mina spel.

ptr
Medlem
Skrivet av straxdax:
Skrivet av ptr:
Skrivet av WarpGuN:

hela känslan försvinner om man chippar sin konsol.

för att?

För att iaf jag skulle tappa känslan för spelen om man kan ladda ner allt gratis.
Ett spel man köper engagerar man sig mer på, för man har köpt det och vill verkligen klara av det.

Laddar man ner högvis med spel varje vecka då blir det mer slentrian och man lägger inte ner så mycke själ i det.
Tycker iaf jag och ser även det på mina kompisar som är värsta pirater, dom uppskattar inte spelen lika mycke som jag som köper mina spel.

men om du bara skulle ladda hem ett spel i månaden skulle det vara precis lika tillfredställande som om du köper ett spel i månaden, eller hur? Förstår hur du menar för det är inte många som bara laddar ner ett spel i månaden, men själva spelet i sig är ju till 100% likadant som om du hade köpt det.

Medlem
Skrivet av straxdax:
Skrivet av ptr:
Skrivet av WarpGuN:

hela känslan försvinner om man chippar sin konsol.

för att?

För att iaf jag skulle tappa känslan för spelen om man kan ladda ner allt gratis.
Ett spel man köper engagerar man sig mer på, för man har köpt det och vill verkligen klara av det.

Laddar man ner högvis med spel varje vecka då blir det mer slentrian och man lägger inte ner så mycke själ i det.
Tycker iaf jag och ser även det på mina kompisar som är värsta pirater, dom uppskattar inte spelen lika mycke som jag som köper mina spel.

håller med 100%


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av straxdax:
Skrivet av ptr:
Skrivet av WarpGuN:

hela känslan försvinner om man chippar sin konsol.

för att?

För att iaf jag skulle tappa känslan för spelen om man kan ladda ner allt gratis.
Ett spel man köper engagerar man sig mer på, för man har köpt det och vill verkligen klara av det.

Laddar man ner högvis med spel varje vecka då blir det mer slentrian och man lägger inte ner så mycke själ i det.
Tycker iaf jag och ser även det på mina kompisar som är värsta pirater, dom uppskattar inte spelen lika mycke som jag som köper mina spel.

men om du bara skulle ladda hem ett spel i månaden skulle det vara precis lika tillfredställande som om du köper ett spel i månaden, eller hur? Förstår hur du menar för det är inte många som bara laddar ner ett spel i månaden, men själva spelet i sig är ju till 100% likadant som om du hade köpt det.

Jo det är sant, och egentligen så är det här med att downloada spel och sånt som kommer ta över mer och mer.
Det skulle vart smidigt om man kunnat downloada ett helt nytt spel legalt för ett mycke lägre pris än att köpa det i en affär, och själv bränna ut spelet på dvd.
Varje spel skulle ha en kod som gör att man inte kan sprida det vidare.

ptr
Medlem
Skrivet av straxdax:
Skrivet av ptr:
Skrivet av straxdax:
Skrivet av ptr:
Skrivet av WarpGuN:

hela känslan försvinner om man chippar sin konsol.

för att?

För att iaf jag skulle tappa känslan för spelen om man kan ladda ner allt gratis.
Ett spel man köper engagerar man sig mer på, för man har köpt det och vill verkligen klara av det.

Laddar man ner högvis med spel varje vecka då blir det mer slentrian och man lägger inte ner så mycke själ i det.
Tycker iaf jag och ser även det på mina kompisar som är värsta pirater, dom uppskattar inte spelen lika mycke som jag som köper mina spel.

men om du bara skulle ladda hem ett spel i månaden skulle det vara precis lika tillfredställande som om du köper ett spel i månaden, eller hur? Förstår hur du menar för det är inte många som bara laddar ner ett spel i månaden, men själva spelet i sig är ju till 100% likadant som om du hade köpt det.

Jo det är sant, och egentligen så är det här med att downloada spel och sånt som kommer ta över mer och mer.
Det skulle vart smidigt om man kunnat downloada ett helt nytt spel legalt för ett mycke lägre pris än att köpa det i en affär, och själv bränna ut spelet på dvd.
Varje spel skulle ha en kod som gör att man inte kan sprida det vidare.

yups! det vore så himla guld jag önskar att fler "riktiga" spel släpptes över PSN för då hade jag definitivt köpt spel oftare.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av straxdax:
Skrivet av ptr:
Skrivet av WarpGuN:

hela känslan försvinner om man chippar sin konsol.

för att?

För att iaf jag skulle tappa känslan för spelen om man kan ladda ner allt gratis.
Ett spel man köper engagerar man sig mer på, för man har köpt det och vill verkligen klara av det.

Laddar man ner högvis med spel varje vecka då blir det mer slentrian och man lägger inte ner så mycke själ i det.
Tycker iaf jag och ser även det på mina kompisar som är värsta pirater, dom uppskattar inte spelen lika mycke som jag som köper mina spel.

håller med 100%


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av straxdax:
Skrivet av ptr:
Skrivet av WarpGuN:

hela känslan försvinner om man chippar sin konsol.

för att?

För att iaf jag skulle tappa känslan för spelen om man kan ladda ner allt gratis.
Ett spel man köper engagerar man sig mer på, för man har köpt det och vill verkligen klara av det.

Laddar man ner högvis med spel varje vecka då blir det mer slentrian och man lägger inte ner så mycke själ i det.
Tycker iaf jag och ser även det på mina kompisar som är värsta pirater, dom uppskattar inte spelen lika mycke som jag som köper mina spel.

håller med 100%

Det kan ju också vara så att ni lagt ut drygt 600 kr på ett spel och sedan övertalar ni er själva om att det är bra ;)... Tråkiga spel ÄR tråkiga oavsett om de är köpta eller hemladdade.

Medlem

Haha
Playstation 2 plats 4 Ace Combat the belkan war!^^ tufft


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

1
Skriv svar