Städerna från Lost Odyssey filmade

Robot
Medlem
Städerna från Lost Odyssey filmade

Vad är fimade? Fimpade? Filmade?

Förresten? Var det inte Microsoft som sade att en DVD skiva är tillräckligt för nya HD spel?

Vilket var/är det första spelet som spränger en DVD skiva på 360n?

Inaktiv

eller så sket dom i att optimera spelet de minsta varför det är så stort... fast det har väl dom flesta speltillverkare börjat att skippa nu när alla har så stora hårddiskar och så snabb uppkoppling

Medlem

4 skivor låter najs
Många, MÅNGA speltimmar förväntas

Medlem

Spelet borde inte få släppas om det lider av de ohälsosamma lång laddningstiderna och då många framedropsen, som jag har sett och läst från olika nyhetskällor och videoklipp.

men ack så intressant spelet ändå verkar vara, även om det inte tillför något nytt under solen.

Medlem

en dvd räcker. men när det kommer till JRPG så är det väldigt naturligt att dessa spel är otroligt långa(40h+). Lost Odyssey har otroligt många mellansekvenser som ibland kommer upp i 20minuter, samt att den är på tre språk. Sen att man måste byta DVD efter 10h spelande är ju inget som någon människa kan klaga på.

Jag hade hållt med om att om gta hade varit på flera skivor och att man hade varit tvungen att byta dvd stup i kvarten när man kom in i ett nytt område lr dylikt, men så är det ju inte heller.

Men för övrigt kan jag säga att Lost Odyssey är det bästa spelet någonsin när det kommer till känslor. Jag har faktist gråtit flera gånger nu under spelet gång, vilket aldrig har hänt förut i spelsammanhang.


signatur

Everyday I worry all day

Medlem
Skrivet av Angelino:

Men för övrigt kan jag säga att Lost Odyssey är det bästa spelet någonsin när det kommer till känslor. Jag har faktist gråtit flera gånger nu under spelet gång, vilket aldrig har hänt förut i spelsammanhang.

Kul att höra någon säga det. Eftersom det är det som flera recensioner klankar ner på, att man aldrig får några känslor för varken storyn eller karaktärerna.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

För mig tog det 60 timmar att spela ut, gjorde alla bonusar osv, men det fanns helt klart mer än 60 timmar, gjorde inte alla småa sidouppdrag osv.

Storyn är helt underbar, jag tänker inte spoila något utan den som vill veta får spela helt enkelt, men man blir inte besviken, från första sekvensen är man fast

Ska fan köpa spelet ENBART för den flippade designen. Gubbarna med lökringar på hjälmarna är lätt värda 600 spänn.

Medlem

Det var sådär.
Kan skriva mina tankar om det lite snabbt.

Älskar JRPGs och det här var rätt mediokert tyvärr.
Var riktigt hypad när man började spela i introt och första fighterna, sedan som storyn gick vidare tycker jag spelet blev sämre och sämre tyvärr.
Tycker karaktärsdesignen är riktigt oskön, Kaim och kidsen är väl de som håller det uppe på en okay nivå.

Hade gillat spelet betydligt mer om Jansen inte funnits med.
Okay att ha comic relief it ett spel om det bara rör sig om en eller ett par sköna kommentarer, eller genomgående smart humor (typ portal), men det här är bara larvigt.

Jansen ska alltid dra så otroligt "corny" lines, i 95% av varje cutscene.
Så gott som ALLT han säger ska vara roligt.
Tyvärr så ryser man bara av hans kommentarer.
Bara några exempel från the top of my head, utan att spolia nått;
När han är i en utsatt situiation och 100tals pilbågsskyttar siktar på honom, och sitationen och stämingen i spelet är riktigt bra och spänd, börjar han springa fram och tillbaks och skriker i en skämtsam röst
"Cant hit a moving target, they cant hit a moving target right?!"

När man hittar en liten kille som spyr ut lila rök och verkar vara besatt, återigen stämingen riktigt bra, drar han en
"Puberty is weird"

När man blir attackerad av sjömonster, återigen är man spänd på en svår fight, kommer osköna;
"We dont like seafood"
akompanjerat av riktigt grym stressig boss musik...

Allt detta i den mest irriterande "sitcom" rösten någonsin.

Jag hade gillat spelet en hel del bättre om han inte var med, eller snarare om han var normal eller kunde hålla sig med bara ett par kommentarer.
Jag visade spelet för en kompis här om dan när jag kom hem för nån vecka sedan (bor i hong kong där jag också skaffade spelet), och visade en del jag aldrig spelat ens, och sa bara
"kolla nu på jansen"
Direkt kommer en ny cutscene.
Jansen drog själv klart, inte en, utan 3-4 sjukt cheesy lines.

Det är ju tyvärr så att japansk humor inte riktigt fungerar för västerlänningar.
Snackat med ett par av mina kollegor och vänner i Hong Kong, och de fullständigt ÄLSKAR Jansen och hans kommentarer..
Japaner, kinser och koreaner är det jag snackar om.

Spelet är ju absolut inte dåligt, det är skön fighting mechanics och det är ju precis det man förväntar sig av ett klassiskt rpg.
Men det är någonting som är "off" bara...svårt att sätta ett finger på det.
Jag står inte ut med karaktärerna, Tolten, Jansen, Seth, Gongora..storyn är väldesignad, novellerna är mycket bra skrivna men jag tycker det där lilla extra saknas bara, djupet och känslan.

Jag var överlycklig när spelet släpptes här, och att det fanns Engelskt språk att sätta på.
Jag är en sån som lirar om de gamla final fantasy spelen till ps1 och ps2 rätt ofta, och tanken på att få lira nått helt nytt i väntan på FF13 var mäktig.

Gillar man JRPGs så är spelet klart värt att spela igenom, speciellt om man endast äger en 360, där det inte finns någon som kan jämföras med det ens.

Jag tror man inte ska ha för höga förväntingar av det dock, det är ett helt okay spel, men ojämnt.
Vissa stunder är det riktigt bra och drar in en, för att sedan bli riktigt uselt.

På pluskontot kan man sätta bossfighterna, vilka är roliga, rätt svåra och orginella.
Tycker man inte kan klaga på grafiken direkt heller som vissa gjort, jag tycker spelet är snyggt, inget snack om det.
Spelet är också annorlunda, mycket mörkt och deprimerande ofta.

Laddningstiderna jag läst så mycket om störde faktiskt knappt mig alls, tycker inte det var värre än tex Mass Effect.

Gillar man JRPGS och har en 360 borde man lätt spela igenom det i brist på annat.
Tycker inte det är något att höja till skyarna och är övertygad om att recensioner kommer peka på samma brister.
Peace:)

Medlem

Har beställt från VGP, borde dyka upp imorn, fan vad jag längtar

Medlem

skrämmande att så många nya spel lider av framerate drops.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

1
Skriv svar