Bantningspiller eller jogging

Medlem
Bantningspiller eller jogging

Ja som vanligt så har jag gått och blivit fet igen.
Det är skrattretande att jag varje år får för mig att springa och går ner i vikt och sen ett år senare så är det dax igen.

Den bästa metoden var ett bantningspiller för några år sedan, men visst blev man lite knäpp av det här pillret, det ska jag inte sticka under stolen.
Men oj, det var värt det, jag gick snabbt ner i vikt fast jag satte i mig skräpmat varje dag.
Första månaden har jag för mig att jag gick ner 14 kg och sedan ytterligare 10 kg nästa månad, sen slutade jag med dessa piller och började sakta men säkert gå upp i vikt igen. Nu finns inte dessa piller på Apoteket längre då tydligen en skara personer tog självmord när de knaprade dessa, not so nice.
Året därpå joggade jag och gick ner ca 12-14 kg första månaden och sen skadade jag knät.

Men nu är det i alla fall hög tid att komma igång med årets metod: Alli (http://www4.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/Sidor/...)

Dessa tabletter är inte lika starka som de jag tog för några år sedan, men sen samtidigt så har inte dessa piller varningstexten: "blödningar, domningar, njursvikt, depression" HA!

Jag ska börja med dessa nu och då kombinera det med träning på gymmet.

Nu hoppas jag att detta fungerar för handen på hjärtat så orkar jag inte med jogging i skogen i år igen. Det är ju så förbannat tråkigt (och jobbigt) att knata runt som en idiot i fula skor.

OBS! Jag rekommenderar inte att någon i hela världen ska ta piller för att gå ner i vikt. Det finns alltid biverkningar (inget här i livet är gratis).
Det är bara jag som är lat och dum.

#blogg

Medlem
Bantningspiller eller jogging

jag började bli överviktig förra året, varit stolt över min kropp i tonåren tills för att par år sen då jag inte kunde träna pga skada och lustigt nog varme allergi.

löst men inte kommit igång med nån träning.

Förra året kunde man se en ölmage, panik fick jag och började träna igen, dock så gick inte jag ner i vikt utan jag har fortsatt gå upp, för att jag tränat enbart muskler och inte kondition, försökte springa men det är pinsamt så jag sprang bara tidigt på morgonen när man bara stötte på lite folk, höll inte länge.
hoppat hopprep ett bra tag, men det är också rätt krävande då man inte kan hålla på länge förrän det blir för jobbigt, antingen benen eller armarna som ger upp, hälarna blir stela ibland med.
Nu senare så cyklar jag, jag har cyklat ett par veckor nu och jag såg resultat rätt snabbt. mina love handles har nästan försvunnit, skaffade mig en ordenligt cykel nu för bara 1000 kr på blocket och det är riktigt kul att vara ute, var nästan lite ledsen över att det regna idag annars hade jag varit ute.
Även om det är lite jobbigt vid starten då det känns som det är bara motvind, kör nära 2 mil när jag kör och hoppas klara några av dom där backarna utan att vara halft död när jag kommer till toppen.

piller skulle jag aldrig ta, efter att enbart satsa på att göra 10 situps om dagen vilket man gör mer och mer av när man känner att man orkar och ser resultat så har jag närmast six pack nu, det som är kvar är att göra av med med underhuds fettet som döljer muskerna så man kan vara inf på stranden också, men det kommer väl, dock lär jag inte gå ner närmnvärt i vikt just för att jag kör med en del muskel träning.

för alla som tänker träna, sätt låga krav men träna ofta, gör en plan som passar er och gärna hemma där det är lätt åtkommligt, maskiner är onödiga. hopprep är som sagt bra men det är tungt innan man kommer igång, noviser ska köra 30 sec sen pause.
Kan man cykla så är det absolut bästa tror jag.

Medlem

LCHF + inlines. Det körde en polare på i knappt tre månader juni-augusti förra året och tappade runt 20 kg.

Medlem

110g kexchoklad (2st sådana normalstora) ~565 kalorier

Gå/jogga (85kg, 1timme!) : ~540kalorier

eller

Löpning 8,4 km/h (7,1 min/km, 85kg 30min): ~405kalorier.
+ Tyngdlyftning, lätt (85kg 30min): ~135
totalt ca 540.

Eller! Så skippar man den där extra chokladkakan.
En stor fet god kebabpizza med såser å hela kittet går loss på närmare 2000kalorier, i detta tempot så måste man jobba arselet av sig (4timmar) för att förbränna den. Något som jag gärna spenderar på att spela spel istället

Medlem

"Det finns inga genvägar" Bra kost och motion så går man ner till sin idealvikt. Jag tror du behöver se över vad du stoppar i dig, skräpmat heter så av en anledning.

För oändlig kunskap om träning/vikt/mat och sånt: www.kolozzeum.com/forum


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Vi "feta" borde peppa varandra, det är svårare att gå ned ju äldre man blir, det enda man kan göra är att äta rätt och motionera; finns inga genvägar, och piller, det är bara skräp...

Medlem

Ja fy fan för det här med vikt, jag är dum i huvudet när det gäller sånt här (det går i släkten) för jag har någon rubbad kroppsuppfattning som tycker att 80 kg är 10 kg för mycket (jag är 1.80 - 1.83). Men senast när jag gick ner i vikt (från 88 -> 79) så gjorde jag det psykiskt i princip, sa till mig själv varje dag att jag ville bli tunnare och vips så blev jag det efter några månader, gick en hel del på jobbet då. Men nu har man stannat av igen, har promenerat 2 timmar nästan varje dag i 8 månader och de senaste 2 så har jag inte käkat godis eller chips och dylikt men ändå är jag kvar på mina 80.

Kroppen är fan inget tempel, den är bara ett stort jävla mysterium!

Lycka till med viktminskandet!


signatur
Medlem

Slashneed, det tyder på att du ligger på energibalans, vill du gå ner mer så måste du minska på energi-intaget. Det många gör fel är att de inte anpassar sig efter den "nya" förbränningen, alltså nu när du ligger runt 80 så behöver du inte lika mkt energi som förut och måste alltså justera dina matvanor för det.

En annan mkt viktig sak är att VARIERA träning, kroppen lär sig att optimera (minimera) energiåtgången vid återkommande motion. Så eftersom du nu har gått så pass mkt så är din kropp optimerad för det, prova att byta ut några gångpass mot annan idrott så ska du se att det kommer att ske ändringar.

80 kg på 1.83 m är inte så farligt, såvida du inte är helt otränad... men det tror jag inte! Kämpa på gubbs! Jag är ingen träningsexpert men hör av er om ni vill ha tips eller lite motivation!


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Skrivet av Nocturne:

"Det finns inga genvägar"

I och med att han tappade 24kg genom piller så finns det tydligen genvägar..

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Nocturne:

"Det finns inga genvägar"

I och med att han tappade 24kg genom piller så finns det tydligen genvägar..

I och med att han gick upp det mesta igen därefter så var det en senväg... om man går ner så är det väl för att man vill stanna på den nya vikten?


signatur

Tempus fugit.

Inaktiv

ät bra mat istället så löser det sig med vardgaspromenader


signatur

To swing is not to Wii.

Medlem

Som tidigare nämnt är cykling en härlig form av träning, väldigt skonsamt för kroppen. Cyklar ganska mycket nu (runt 3 mil per dag) och det ger effekt.

Att poängtera är att man inte skall träna endast för att gå ner vikt utan snarare för hälsans skull. Annars finns risken att man slutar träna när man nått idealvikt och då går man upp igen.


signatur

Bengebolle

Inaktiv

En sak borde du göra läsa etiketten innan du kan få blödningar i ändtarmen av dessa samt problem med hjärtat och andra små saker inte helt utan biverkningar dessa heller
Dock mycket bättre än dem andra får jag hålla med om, dock är det som med allt annat man måste fortsätta äta dessa om man vill behålla sin vikt om man nu ska äta snabbmat och så som jag själv göra hahaha.


signatur

Schack Attack

Medlem

Röra sig, finns tamefan inga genvägar.. bara äta rätt och vid rätt tidpunkter samt motionera, för motionerar du hur mycket som helst men ändå äter säg helt fel och skåpsäter / nattäter , hjälper inte motionen ett skit.

1
Skriv svar