Mass Effect till PC i maj

Medlem

"Beskedet om en PC-lansering är dock inte de enda goda nyheterna - denna upplaga kommer innehålla en rad förbättringar. Bland annat anpassas både kontrollschemat och användargränssnitt till PC[...]"

Dedär ser jag ABSOLUT INTE som nån liten bonus, "en rad förbättringar".. att anpassa ett spel för plattformsbyte är en självklarhet i mina ögon..

Som att börja sälja en racing-bil som vanlig personbil och säga "som en bonus kommer vi att göra den duglig för vanliga vägar så vanligt folk kan köra med den" >_<

Inaktiv
Skrivet av Mabec:
Skrivet av John:
Skrivet av Mr. Bravo:

Källa fattas btw!

Det behövs ingen källa, allt som FZ skriver är sant och fakta.

Och taget från Playing.se ?
https://www.playing.se/view.phtml?id=329591&f=1

Hade du varit uppmärksam så hade du vetat att detta står på fler sidor än FZ, och finns ingen anledning att ljuga direkt. Som sagt, pressmeddelande.

Förövrigt är detta riktigt bra nyheter för mig då jag planerar att köpa en ny burk i april någon gång och slipper därmed behöva spara ihop till en HDTV för att ha en anledning att hämta ner mitt 360 från föräldrarnas hus.


signatur
emp
Medlem

Förra årets överlägset mest överskattade spel. Love is blind antar jag. PC-versionen lär dock bli bra.

Medlem

Va fint, det var kanon kul till 360 och kan tänka mig att spela igenom det en gång till fast på pc. Om jag har en ny burk tills dess vill säga.

Inaktiv
Skrivet av q0rra:

Suck, varför blir man inte förvånad när det gäller EA?

Som om MS skulle ha något emot detta. Windows är rätt viktigt för de också:P


signatur
Inaktiv

jasså.. ska bli nice at spela ;D


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Yes jag är glad då jag inte har en 360 eller vill ha.

Inaktiv

Mass Effect är utan tvekan det bästa spelet på länge. Borde dock vara xbox 360 exklusivt.

KoP
Medlem
Skrivet av Krigshot:

Mass Effect är utan tvekan det bästa spelet på länge. Borde dock vara xbox 360 exklusivt.

Äsch, varför då? Kul att flera få ta del av Mass effect. Ska snart påbörja 3:e genomspelningen.

Medlem
Medlem
Skrivet av Krigshot:

Mass Effect är utan tvekan det bästa spelet på länge. Borde dock vara xbox 360 exklusivt.

ehh, varför då?!?!


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Mabec:

Och taget från Playing.se ?

Nej. Taget från ett pressmeddelande från EA i USA, strax efter korrigerades inforutan till ett pressmeddelande vi fick från David Becker på svenska EA.

Känns det som dugliga källor, eller ska vi filma exakt hur vi arbetar...?

Fö fan, arbetar ni? Filma gärna

Medlem

Hoppas att det inte blir Vista exklusivt.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av Mr. Bravo:

Källa fattas btw!

Det behövs ingen källa, allt som FZ skriver är sant och fakta.

Haha, jag tvekar inte på att det ni skriver är sant. Källa brukar liksom vara bra att ha för att kunna sprida vidare nyheten till annat folk och communitys, som inte pratar svenska.

I övrigt så tycker jag det var en lite knasig kommentar. Finns det en länkbar källa så ska den ju självklart anges. Det gör ni ju alltid annars?

Jaja, skitsamma.

Medlem

Fan vad man min glad, nu kan man säga åt sina konsol spelande polare att dra åt helvete för nu kommer det på data.

Vilket straff att behöva spela ett spel som använder så många knappar på ett tangentbord...

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Vilket straff att behöva spela ett spel som använder så många knappar på ett tangentbord...

uhh?
Ere mkt knappar som används kör jag hellre på tangentbord än en liten konsol dosa med inget utrymme för annat på.

Medlem

Haha, hatet mellan pc spelare och konsollspelare. Själv har man alla next-gen konsoller och 2 datorer (varav den ena säkert är bättre än många av användarnas här).

Spel är spel, oavsett format. Samt, underskatta inte konsollerna, bra krejjer detta serru!

Medlem
Citat:

Ny inventeringsfunktion som gör det lättare för spelarna att hålla redan på och välja rätt utrustning samt att modifiera vapen och skyddsutrustning.
Nytt decryption-minispel.

Tack! Fullkomligt hatar att gå igenom alla prylar man har för att sälja/omni-gel'a, tar sjukt lång tid om man vill spara vissa saker.

Redaktör
Skrivet av Mr. Bravo:

Källa brukar liksom vara bra att ha för att kunna sprida vidare nyheten till annat folk och communitys, som inte pratar svenska.

I övrigt så tycker jag det var en lite knasig kommentar. Finns det en länkbar källa så ska den ju självklart anges. Det gör ni ju alltid annars?

Källa finns ju i nyheten - pressreleasen nertill. Först la vi in den engelska, sen den svenska. Vi är svenskspråkiga, därför känns det senare mer relevant.

Och vi länkar inte alltid till externa källor, ibland återger vi innehållet och nämner varifrån det kommer. Så gör de flesta nyhetsmedier.


signatur
Medlem
Skrivet av seppuko:

Haha, hatet mellan pc spelare och konsollspelare. Själv har man alla next-gen konsoller och 2 datorer (varav den ena säkert är bättre än många av användarnas här).

Spel är spel, oavsett format. Samt, underskatta inte konsollerna, bra krejjer detta serru!

Bra att veta att du har alla nexgen konsoller samt en bra dator.. Jag anteckanar här.. mycket intressant att veta..


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

En hel värld av piratkopierare hurrar

Medlem

Nice! =D


signatur

Owl'rly?

Medlem

Sweet, blir till att lira om det på PC också förmodligen ^^
En rad förbättringar men ni listar bara bättre grafik samt att dom ÄNDRAR notera ÄNDRAR, inte FÖRBÄTTRAR, utan ANPASSARkontroller och GUI till PC. Det är väl något man bara ska förvänta sig med bioware eftersom dom gjort så med alla sina forna spel?
Vore kul om de la till lite extra material eller iallafall den downloadable content som kommer till 360 i... mars? kommer inte ihåg

GG iaf


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem
Medlem

Ååååhh, längtar ju så ><.

Medlem

Skaffar man ju bara för det grymma namnet:up:

Medlem

360:n är nu överflödig.

KoP
Medlem
Skrivet av Hubbe:

360:n är nu överflödig.

Sure Burt..

Medlem

Jag förstår inte hur folk kan vara förvånade över att spelet släpps till PC också?....men det är nog sant som någon sa, piraterna kommer att göra slarvsylta av spelet eftersom det enbart handlar om singleplayer.

Jag har Xbox360 och Mass Effect men kommer ändå köpa spelet för att kunna lira det i 60FPS med full upplösning och max AA. Det enda som drog ner betyget på Xbox var ju framesen som var katastrofalt dålig ibland.

Skriv svar