Futuremark startar spelföretag

Robot
Medlem
Futuremark startar spelföretag

Godlike (med rösten från UT)

Ser fruktansvärt vackert ut!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Kul med lite rymdskepp igen. Tyckte alltid det där flygande fartyget i de två senaste 3dmark var rätt gay.

Medlem

Ser underbart ut, kan nog gissa på att dom kommer att göra något spel som har men Sci-Fi och göra.


signatur

Owl'rly?

MFC
Medlem

gissningsvis ett spel som ser bra ut som screenshots men som spel suger...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Ser helt okey ut... minst sagt

Medlem

Hohohohohooooo.

Deras spel som de kommer att göra kommer säkert att kräva mera än Crysis och Assassin's Creed tillsammans

Medlem
Skrivet av Petah:

Hohohohohooooo.

Deras spel som de kommer att göra kommer säkert att kräva mera än Crysis och Assassin's Creed tillsammans

Ok.


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Avstängd

Finfint, det kommer säkert vara bra grafik men jag tror inte det kommer vara någon vidare story.

Medlem
Medlem

Då var ju i alla fall mitt behov av en ny skrivbordsbakgrund löst...


signatur

"Now you can see I've taken a hit to my head. It's nothing serious, but I am bleeding badly." -OFP2

Medlem

http://www.fz.se/bilder/arkiv/i/iyxn82s7beaz6wqdmhpf0j94uvot5... O_O
Shit.... dags att köpa ny dator igen...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Medlem

Alltid trevligt med ett nytt spelföretag Mysiga bilder btw, ska bli kul att testa på det sen när det släpps.

Medlem
Skrivet av KrejzY:

Finfint, det kommer säkert vara bra grafik men jag tror inte det kommer vara någon vidare story.

Du känner producenterna, manusförfattarna och regissörerna personligen, eller? De som gör tekniska lösningar för pixelskyffling, kladdar själva texturerna, programmerar AI-algoritmer och utvecklar client/server-lösningar för multiplayer _är oftast inte ensamma_ inom dessa områden, än mindre troligt SAMMA individer i dessa grupperingar? Tjena, finns gott om manusförfattare tillgängliga när Lollywood strejkar.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av Bill:
Skrivet av Petah:

Hohohohohooooo.

Deras spel som de kommer att göra kommer säkert att kräva mera än Crysis och Assassin's Creed tillsammans

Ok.

Detta inlägg är lika nödvändigt som ditt.. Det vill säga, nada.

Medlem
Skrivet av KrejzY:

Finfint, det kommer säkert vara bra grafik men jag tror inte det kommer vara någon vidare story.

I pressreleasen står det följande:

Although the new studio will demonstrate its ability to seamlessly integrate the latest technologies into its engines, its mission is to build world class games that bring new and entertaining game play to gamers.

Borde innebära att de inte bara satsar på grafik.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av Petah:

Hohohohohooooo.

Deras spel som de kommer att göra kommer säkert att kräva mera än Crysis och Assassin's Creed tillsammans

Den tanken slog mig också. Vi får väl se hur pass skalbara deras spel blir.

Skall bli intressant att se vad de har att komma med. Den grafiska kompetensen finns ju, men det är ingen garanti för att det kommer att bli bra spel. Men man får väl hoppas att dem lyckas rekrytera bra folk och kan få ut några riktigt snygga och riktigt bra spel.

Medlem

De får gärna göra Home world 3 Tänkte på bilderna.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Petah:
Skrivet av Bill:
Skrivet av Petah:

Hohohohohooooo.

Deras spel som de kommer att göra kommer säkert att kräva mera än Crysis och Assassin's Creed tillsammans

Ok.

Detta inlägg är lika nödvändigt som ditt.. Det vill säga, nada.

Det är lite svårt att tyda vad det du är du skojar om här och om du verkligen tror att spelet kommer att vara tungt.
Det skulle man kunna tro (att det blir tungt) men glöm inte för vilket ändamål 3D mark skapats. Man har medvetet gjort det krävande för att pressa datorsystem. Optimering som vanliga spel behöver har sannolikt inte varit med under utvecklingprocessen. Det gör nog tvärt emot och slänger på extra effekter, okomprimerade material och polygoner.

Rätta mig någon om jag har fel.

edit: Vantage såg ju toppennice ut

Och som med allt annat nytt skall det bli kul att inte kunna starta det på min dator.

Medlem

En bakvänd Remedy n Futuremark deal alltså

Medlem

ok.. ett företag vars uppgift har varit att få allas übervärstingdatorer att gråta och hacka ska nu göra spel istället

Medlem

oj...jag hade bara ram i minimikraven

Medlem
Skrivet av Petah:

Hohohohohooooo.

Deras spel som de kommer att göra kommer säkert att kräva mera än Crysis och Assassin's Creed tillsammans

Vadå? Dom brukar väl kunna optimera kod?

*paus*

BWAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHHA


signatur

1338 - One Step Above

1
Skriv svar