mitt liv VAR perfekt.

Medlem
mitt liv VAR perfekt.

Jag heter Johan.
För ett halvår sedan var mitt liv perfekt.

Idag har jag som då ett jobb, ett hus, div grejor, ja allt man behöver och lite till.
Mitt liv kunnde vara perfekt än idag, men det är det inte.

För 6mån sedan jobbade det på att jag skulle bli far, jag och min tjej, som jag tänkte gifta mig med i sommar om hon blev gravid.
för 6månader sedan var mitt liv utstakat och allt var som i en dröm, ett helt perfekt liv.

För 3månader sedan, blev jag lämnad.
Jag blev lämnad av min dröm, mitt allt, halva jag, min tjej, min kvinna.
Jag har mått konstant dåligt av att leva själv sedan 3månader.
Ennda som gläder mig idag är att hon inte blev gravid.

Hon vill inte prata med mig, säger att hon behöver ha tid för sig själv, vara ifrån mig.
Lätt för henne att säga, hon har ju redan en ny... en gubbe som bor i england, men låt oss lämna det där, för jag är fel kille att vara objektiv på den punkten..

Jag har gått ifrån att vara väldigt lycklig, att ha haft min framtid klar, jag har planerat mitt liv i 10tals år framåt.
Vi köpte ett hus ihop för att bilda familj, förlovade oss, ja allt var helt underbart.
Sen hände nått, jag är inte helt oskylldig jag heller, men jag förstog aldrig hur pass alvarligt det var,, jag misstolkade dig.
Jag har lärt mig en otroligt stor läxa, att aldrig ta en kvinna förgiven.

Mitt självförtroende har fått sig ett hammar slag, mitt hjärta har fått ett knivhugg.
Min tjej var min första riktiga tjej, 4.5år långt förhållande.
Det är långt det.
Det jag har svårt att förstå är, hur kan man efter så lång tid säga "jag gör slut"
jag ville kämpa på. jag ville göra allt, jag är inte hel utan henne, jag är halv.

Jag har gått ifrån en stark man, med klar syn på livet, till ett litet nervrak som gråter flera gånger i veckan, ser på gamla bilder och förstår inte vad det är som händer, efter 3mån så känns allt fortfarande som en ond mardröm.

När kommer man må bättre igen?
Hur vet jag när jag är redo att "jaga" en ny kvinna?
hur vet jag att jag kan göra det, att jag kan gå vidare?
nu vill jag inte ha en annan kvinna utan "min" hon har ju stulit mitt hjärta.
NÄR ååå när kan jag gå vidare, jag önskar så starkt att jag kunde gå vidare, jag orkar inte med att leva så här, jag har aldrig förr i mitt liv fått en sån härn stor smäll.
Jag är en person som tänker 10x innan jag gör nått för att undvika att göra misstag i mitt liv. Och nu har ett kommit, ett otroligt stort misstag, det tar hårt, jag är absolut inte van vid det här.

Jag är både, ledsen, arg och besviken på mig själv.

Ni som läser det här, ta ALDRIG en kvinna förgivet, gör allt ni kan för henne varje dag, varje timme, varje minut.

avslut - Johan.

#blogg


signatur

R.I.P The_maxx

Skribent
mitt liv VAR perfekt.

Kvinnor är djävulens påfund! Skämt åsido... Något jag aldrig förstår är ett fenomen som jag tycker bara existerar hos det motsatta könet. Tjejer kan göra slut helt plötsligt när det känns som bäst och sen säger att de behöver tid för sig själva. En vecka senare har de en ny kille. Hur går det till? Jag har aldrig sett det fenomenet hos en kille. Är det bara så att det är lättare för en tjej att hitta en ny partner? Men jag menar, redan efter en eller två veckor?

Medlem

Tråkigt att höra Johan, men om hon nu gjorde såhär mot dig får du tänka positivt det finns någon där ute för dig som passar bättre och som inte gör såhär.

@Bastard
Jo många kvinnor gör lite hur som helst när som men det finns många som inte gör det också, dra inte alla över en kant.

Medlem

Johan, glöm aldrig att ditt liv kommer bli perfekt igen. Kanske inte med samma tös, men någon kommer göra så att du känner dig hel igen och fram till dess måste du klara vara hel på egen hand...


signatur

NinjaSkitz.

Medlem

En låt som alltid funkar.

Alltid.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av bastard:

Kvinnor är djävulens påfund! Skämt åsido... Något jag aldrig förstår är ett fenomen som jag tycker bara existerar hos det motsatta könet. Tjejer kan göra slut helt plötsligt när det känns som bäst och sen säger att de behöver tid för sig själva. En vecka senare har de en ny kille. Hur går det till? Jag har aldrig sett det fenomenet hos en kille. Är det bara så att det är lättare för en tjej att hitta en ny partner? Men jag menar, redan efter en eller två veckor?

Precis, hon ville "vara singel, så skönt det ska bli"
efter 1-2veckor hade hon en ny kille.. och under imo mystiska omständigheter.

kvinnor.....

faan dom får ju skit lätt nya killar, bara visa brösten eller flörta så poff.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Skitz:

Johan, glöm aldrig att ditt liv kommer bli perfekt igen. Kanske inte med samma tös, men någon kommer göra så att du känner dig hel igen och fram till dess måste du klara vara hel på egen hand...

Tack, jo jag hoppas det, även om det är jobbigt nu.
Klara sig på egen hand som du säger, det är precis det jag inte vill, jag vill varat två, inte en.
Fast det kanske är bra för mig. Även om det inte känns som så nu.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Har du skrivit om din historia på flashback? Tyckte delen med gubben i England kändes igen väldigt väl från något jag läste för någon vecka sedan.

Du får vara glad över att hon ej blev gravid så får du ta dig upp i sadeln så småningom. Nu har du en utmärkt chans att bara vara dig själv och enbart göra saker du tycker är roligt.

Medlem
Skrivet av Mahlberg:

Har du skrivit om din historia på flashback? Tyckte delen med gubben i England kändes igen väldigt väl från något jag läste för någon vecka sedan.

Du får vara glad över att hon ej blev gravid så får du ta dig upp i sadeln så småningom. Nu har du en utmärkt chans att bara vara dig själv och enbart göra saker du tycker är roligt.

Nej det har jag inte gjort, men tråkig att höra att de finns flera
jag hatar wow... tjejer får kontakt med så många idioter......

absolut, otroligt glad att hon inte blev gravid.
Göra saker själv är lite svårt, faktist, man är ju så van att vara två.
Men man försöker iallafall, göra saker själv, även om det ofta känns tråkigt, är det bra att göra saker har jag märkt, tvinga sig till det lixsom.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Har varit i samma situation som dig.
Jag trodde aldrig livet skulle kunna bli bra efter att min flickvän lämnade mig.

Men idag är jag tacksam för det, jag lärde mig av erfarenheten när jag mötte den kvinna som jag planerar resten av mitt liv med. Jag gör mitt bästa för att inte ta henne för givet...

Ge inte upp, det finns många fiskar i havet. Du kommer hitta den rätta. Ta den tid du behöver bara och stressa inte in dig i något förhållande bara för att få tröst.

Inaktiv

Johan, det där fixar du!
Visst känns det som att marken rasat under en, men sakta och säkert blir det bättre
Skylla på tjejer i allmänhet eller wow för den delen kan man ju inte. Vi är inte mer än människor. Som zauii säger; det finns någon bättre som väntar, I know it!

Flakmonkey

Aoh trist att höra Johan och även om det är en klyscha så kan jag bara säga att tiden läker alla sår. Det blir fortfarande ett ärr, men som du själv säger så lär man sig av det här och ärren påminner en om vad man ska tänka på nästa gång. För en nästa gång kommer det att bli - det är jag helt säker på.

Medlem
Skrivet av MrSomeone:

Har varit i samma situation som dig.
Jag trodde aldrig livet skulle kunna bli bra efter att min flickvän lämnade mig.

Men idag är jag tacksam för det, jag lärde mig av erfarenheten när jag mötte den kvinna som jag planerar resten av mitt liv med. Jag gör mitt bästa för att inte ta henne för givet...

Ge inte upp, det finns många fiskar i havet. Du kommer hitta den rätta. Ta den tid du behöver bara och stressa inte in dig i något förhållande bara för att få tröst.

"skönt" att höra av folk som har varit i samma situation som jag själv.

Det är lite synd att vissa saker måste man lära sig den hårda vägen.
Det har jag oxså tänkt på, ta det lungt och inte springa in i första bästa tjej jag ser, mycket viktigt att man kommer ihåg.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Whatsupdog:

Johan, det där fixar du!
Visst känns det som att marken rasat under en, men sakta och säkert blir det bättre
Skylla på tjejer i allmänhet eller wow för den delen kan man ju inte. Vi är inte mer än människor. Som zauii säger; det finns någon bättre som väntar, I know it!

Mmm, men det är lätt att hitta enkla saker att skylla på.. Men wow faan, utan det skulle hon iallaflall inte känna han.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Aoh trist att höra Johan och även om det är en klyscha så kan jag bara säga att tiden läker alla sår. Det blir fortfarande ett ärr, men som du själv säger så lär man sig av det här och ärren påminner en om vad man ska tänka på nästa gång. För en nästa gång kommer det att bli - det är jag helt säker på.

Jo jag förstår att tiden kommer göra mig gott, även om det är en plågsam vän.
Mitt hjärta kommer för alltid vara skadat, jag hoppas vid allt som jag håller kärt att en ny kvinna kan fylla mig med en ny lycka.

Det bästa som ni säger man kan göra, är att ta tillvara det man har lärt sig, och lita på tiden.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Ledsen att höra det. Gör ont som faen, jag vet. Haft två "längre" förhållanden (3 och 4,5 år) och det tar lång tid innan jag kunnat gå vidare. Men det måste få göra ont och man måste få sörja.

Tyvärr brukar första kärleken sluta i sorg, det är lite så man lär sig. Och även om du tror att hon är den bästa för dig så finns det troligtvis någon som passar dig bättre.

Just det där att man tar någon för given känner jag igen, för min del slutade det med att hon var otrogen. Nu försöker jag visa min uppskattning på ett tydligare sätt.

Jag känner med dig. Skaffa en hobby, häng mer med kompisar och se till att du inte tänker för mycket på henne (jag vet det e svårt).


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Skrivet av Nocturne:

Ledsen att höra det. Gör ont som faen, jag vet. Haft två "längre" förhållanden (3 och 4,5 år) och det tar lång tid innan jag kunnat gå vidare. Men det måste få göra ont och man måste få sörja.

Tyvärr brukar första kärleken sluta i sorg, det är lite så man lär sig. Och även om du tror att hon är den bästa för dig så finns det troligtvis någon som passar dig bättre.

Just det där att man tar någon för given känner jag igen, för min del slutade det med att hon var otrogen. Nu försöker jag visa min uppskattning på ett tydligare sätt.

Jag känner med dig. Skaffa en hobby, häng mer med kompisar och se till att du inte tänker för mycket på henne (jag vet det e svårt).

det är jätte skönt att höra flera som sitter/satt i samma båt.
Är lättare att tro att allt kommer lösa sig då.
Låter som du har lärt dig en läxa, så som jag har gjort.

Mm jag försöker pilla med div allt möjligt nu, tillochmed LEGO ^^


signatur

R.I.P The_maxx

Skägg.
10 Chambers

Jag lider med dig isman, tråkat att höra.


signatur
1
Skriv svar