Nya rykten om Crysis till PS3

Robot
Medlem
Nya rykten om Crysis till PS3

åhåhåhå, meeee like!

Medlem

Tekniska skäl? Ja då lär väl Ps3:an faktiskt vara mer kraftfull, tvärtemot vad många fanboys hävdar, om ryktet är sant dvs. För det lär ju vara lättare att konvertera till Xbox från PC? Nåja jag vet ine så mycket om tekniken bakom allting.

Jag längtar ändå mer efter Killzone 2 och Far Cry 2, det här blev lite för likt CS för mig.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

"Av tekniska skäl blir det ingen Xbox 360-version." låter ju minst sagt lite skumt. Nåväl, om det visar sig att det här mer än enbart rykten låter jag framtiden utse. Vore det sant så är det helt klart intressant.

Medlem

"uppdaterad" aka nedgraderad?

Medlem

"Only the mighty Killzone 2 could possibly hold a candle to this shooter"

slutade läsa när jag såg det där ;p

Medlem

(Av tekniska skäl blir det ingen Xbox 360-version)

Kan vara att 360 inte har blueray. Kanske behövs en Blueray skiva för att få plats med allt.

Inaktiv
Skrivet av Plimp:

(Av tekniska skäl blir det ingen Xbox 360-version)

Kan vara att 360 inte har blueray. Kanske behövs en Blueray skiva för att få plats med allt.

jupp, det är ju sånt som kommer hända förr eller senare, oavsett vad folk säger,
vanlig dvd skiva kommer inte hänga med så mycke längre i väldigt krävande spel,

hade ms haft med HD-DVD från början, när 360 släpptes för 2 år sen.
Då hade först och främst HD-DVD haft 2 års försprång mot Blu-Ray och säkert helt tagit över + att 360n hade kunnat köra i stort sett vilka spel som helst.

Visst 360n hade vart svindyr då, liksom när ps3 kom,
men priser går ner fort så 360n hade mycke troligt haft det pris den har nu, även med HD-DVD inbyggd.

Medlem

XB360 saknar stöd för DX10 om jag inte missminner mig, vilket är ett måste om man ska kunna njuta av den vackra grafiken som Crysis till PC erbjuder.

Medlem

DX10 är absolut inget måste, grafikskillnaden i dx9 och dx10 är minimal. och 360 har väl ett visst dx10-stöd aka stöd för vissa funktioner som dx10 består av, sen att 360 inte har kraft nog för crysis är en annan sak.

Medlem

Men (nu är jag lite osäker här) är inte mestadels av dx10 bara effektiviseringar av redan existerande funktioner i dx9? Så har jag uppfattat det iaf... undrar vad det där tillförde diskussionen.. hmm.. tror jag går o äter istället

Medlem
Skrivet av Boulund:

Men (nu är jag lite osäker här) är inte mestadels av dx10 bara effektiviseringar av redan existerande funktioner i dx9? Så har jag uppfattat det iaf... undrar vad det där tillförde diskussionen.. hmm.. tror jag går o äter istället

mer eller mindre ja, mer effektivt = fler/mer avancerade effekter kan de kräma på med = snyggare

Medlem

Som sagt lite osäker, så jag kan mycket väl ha fel.

Medlem
Skrivet av Noken:

XB360 saknar stöd för DX10 om jag inte missminner mig, vilket är ett måste om man ska kunna njuta av den vackra grafiken som Crysis till PC erbjuder.

Skillnaden är minimal mellan DX10 och DX9 i crysis, du kan tweka DX9 så den i princip får alla effekter som finns i DX10 och tjäna ungefär 10fps.

DX10 är en jävla gimmick än sålänge i min uppfattning iallafall.

Medlem
Skrivet av Plimp:

(Av tekniska skäl blir det ingen Xbox 360-version)

Kan vara att 360 inte har blueray. Kanske behövs en Blueray skiva för att få plats med allt.

Har för mig att crysis ligger på ungefär 6 gig installerat på hårddisken sista ja hade det inlagt, och en DVD till 360 ligger på 8,5 gig.

Medlem

gammalt skit som lolboxen kan gå hem


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Här har ni en utförlig jämnförelse mellan PS3 och Xbox 360

http://www.hardcoreware.net/playstation-3-vs-xbox-360-one-yea...

Där är det även "vetenskapligt" bevisat i både praktik och teori att 360n sitter på ett starkare grafikkort vilket medför bättre grafik.

Läs gärna allting, den är väl värd de X antal minuterna

Inaktiv
Skrivet av skalmania:

Här har ni en utförlig jämnförelse mellan PS3 och Xbox 360

http://www.hardcoreware.net/playstation-3-vs-xbox-360-one-yea...

Där är det även "vetenskapligt" bevisat i både praktik och teori att 360n sitter på ett starkare grafikkort vilket medför bättre grafik.

Läs gärna allting, den är väl värd de X antal minuterna

Deras vetenskapliga bevis är att många av multiplattform spelen ser bättre ut på xbox?

Jag vill ha tillbaks mina X antal minuter din satans timewaster.

Medlem

det finns för och naktdelar med de 2 konsolerna och det enda jag kan tänka mig att crysis inte klarar av 360:n är pga ps3ans blueray idag...kan hända att det kan vara det om det är sant.
Grafiken har inget med saken att göra skulle jag nästan kunna säga till 100%

Medlem

Eftersom de har gått back på försäljningen till PC(sjukt höga systemkrav) så är de smart att släppa de till PS3, vilket jag tror dom gör.

Medlem
Skrivet av DrOnd:
Skrivet av skalmania:

Här har ni en utförlig jämnförelse mellan PS3 och Xbox 360

http://www.hardcoreware.net/playstation-3-vs-xbox-360-one-yea...

Där är det även "vetenskapligt" bevisat i både praktik och teori att 360n sitter på ett starkare grafikkort vilket medför bättre grafik.

Läs gärna allting, den är väl värd de X antal minuterna

Deras vetenskapliga bevis är att många av multiplattform spelen ser bättre ut på xbox?

Jag vill ha tillbaks mina X antal minuter din satans timewaster.

Njae inte riktigt va , du kan ju jämnföra fillrate, pixel processing power,vertex processing power, och memory architecture.
Sen är det faktiskt så att verkligen ALLA multiplattformsspel ser bättre ut till 360n kontra ps3an. Bara att kolla upp diverse spel på gametrailers.com och jämnföra själva

Medlem
Skrivet av Noken:

XB360 saknar stöd för DX10 om jag inte missminner mig, vilket är ett måste om man ska kunna njuta av den vackra grafiken som Crysis till PC erbjuder.

Med de andra poängerna(dx9/10) utredda så återstår en sak, DirectX överhuvudtaget på en PS3?
Att xbox360 och dx på windows delar mycket är inte direkt okänt men ps3an har inget sådant afaik.

Medlem

Som andra redan sagt, så är jag ganska så säker att det handlar om dvd vs blue-ray. Grafiskt kan det inte vara, för grafikchippet i 360:n är faktiskt lite bättre än på ps3:an. Det som ÄR "tekniskt" bättre på ps3:an är blue-ray. Och om DX10 var skälet, så skulle inte ps3:an heller få den. För ps3:an drivs av OpenGL, så den har inte ens dx9. Så som sagt, det enda tekniska egentligen är blue-ray.

Ps. På pappret så ska Cell processorn vara ett monster, teoretiskt. Men som många utvecklare har sagt så är den inte mycket bättre än den på 360:n, om alls. Den har sina styrkor, men inte som CPU. Cell:en var ju först tänkt som en GPU liknande chip. Förklarar ju varför många säger att AI är svårt på cell?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

ps:3 <333 xbox ägare säger jag HAHAHA;D


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jaja, kul att fler får chansen att spela förra årets bästa FPS IMO

Medlem

Ja lycka till säger jag, kommer bli rent bajs om inte ens 3 ultra 8800 kort klarar hur sjutton ska en ps3 klara detta ? blir det på low details eller ? för minnet är väl det som sätter stop och det har crytek sagt både om 360 och ps3an att det är det största problemet egentligen.

Men sen passar knappast spelet till konsoller..

Medlem
Skrivet av skalmania:
Skrivet av DrOnd:
Skrivet av skalmania:

Här har ni en utförlig jämnförelse mellan PS3 och Xbox 360

http://www.hardcoreware.net/playstation-3-vs-xbox-360-one-yea...

Där är det även "vetenskapligt" bevisat i både praktik och teori att 360n sitter på ett starkare grafikkort vilket medför bättre grafik.

Läs gärna allting, den är väl värd de X antal minuterna

Deras vetenskapliga bevis är att många av multiplattform spelen ser bättre ut på xbox?

Jag vill ha tillbaks mina X antal minuter din satans timewaster.

Njae inte riktigt va , du kan ju jämnföra fillrate, pixel processing power,vertex processing power, och memory architecture.
Sen är det faktiskt så att verkligen ALLA multiplattformsspel ser bättre ut till 360n kontra ps3an. Bara att kolla upp diverse spel på gametrailers.com och jämnföra själva

kanske för att dom utvecklas till M$boxen först?
kolla in dom exklusiva spelen till ps3:an innan du dra förhastade slutsatser.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av skalmania:

Njae inte riktigt va , du kan ju jämnföra fillrate, pixel processing power,vertex processing power, och memory architecture.
Sen är det faktiskt så att verkligen ALLA multiplattformsspel ser bättre ut till 360n kontra ps3an. Bara att kolla upp diverse spel på gametrailers.com och jämnföra själva

Pixelshading,bandwidth?
Dom är olika bra på olika saker vilket gör en jämförelse besvärlig.
Tror inte heller att vi har fått se några riktiga specs på RSX, de flesta verkar tro att det är ett 7800.

Att jämföra multiplattormsspel är helt ovidkommande eftersom de exklusiva spelen ser bättre ut till båda systemen.

Medlem

enligt denna källa så kommer det bara till 360 http://www.superplay.se/nyheter/article185386.ece


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv

Anledning till detta är ju dock att utvecklarna inte har lärt sig att utnyttja kraften i ps3:an. Det är nog svårt att programmera till 3kärnor, hur blir det inte då med 7st?
Slänger du upp det bästa 360 har mot det bästa ps3 har så är skillnaden obefintlig.

Skriv svar