Nytt från DICE: Battlefield Heroes

Robot
Medlem
Nytt från DICE: Battlefield Heroes

WTF?


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Känns lite som ett försök att sno lite av TF2 spelarna, fast denna grafik stilen kan man inte få för mycket av


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Längtar redan :D:D

cmd
Medlem

najs


signatur

Lead Gameplay Designer @ Digital Illusion CE
-- Alla mina inlägg är privata och har inget med min arbetsgivare att göra --

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Känna lite som ett försök att sno lite av TF2 spelarna, fast denna grafikstilen kan man inte få för mycket av

håller med


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Jag förväntar mig inte ett toppmodernt, innovativt AAA-spel.
Jag misstänker att detta bygger på samma spelmekanik och teknologi som tidigare BF-spel, bara att de har gjort ny grafik och nya banor. Ett lågrisk-projekt med låg budget för att EA vill experimentera med nya sätt att distrubera spel.
(ändå mycket creds till dem för att de är villiga att se bortom traditionella försäljningsformer)

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Känns lite som ett försök att sno lite av TF2 spelarna, fast denna grafik stilen kan man inte få för mycket av

Känns svårt att inte dra den kopplingen.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

TF2 inspirerat or what?
hoppas fan dom gör ett BF i stil med BF2. Annars är det skandal. Gör ett modernt krigsspel..!!

Medlem

jasså det var gratis...haha...blev upprörd i förtid...:P får hoppas på en bf3a i frostbite motorn till slutet av året

Medlem

Mjnjaaa, tror iofs inte det är så mycket casual-spelare som spelar tf2... och om dom gör det så vettefan om det har med grafiken att göra.

Medlem

pjeew, tänkte först att det var bad company dom hade förstört. Men när det slog mig att det var ett nytt spel blev det genast intressant.

Ska bli kul och se hur detta ska sluta.

Medlem

det är gratis så varför inte!


signatur

Steam: wizzler

Medlem

Tror det blir ett WWII, för de har ju bilder på en Sherman stridsvagn på hemsidan. Men vapnet gubbe uppe till vänster ser ju ut som en M-16 så man vet aldrig. Rena spekulationer..

Nu när jag tänker efter kanske det blir lite mer orealistiska vapen och kanske några modifierade sådana? tex stridsvagnar med 2 kanoner som sitter ihop. finns en sådan på hemsidan som liknar en tiger

Medlem

Tror det kan bli ett riktigt coolt koncept! Gillar TF2 grafiken dock gillade jag inte spelet så mycket, men som en bf1942 veteran så tror jag att BF:H kommer bli ett riktigt grymt, visst hype. Men ja gillar konceptet med TF2 inspirerad grafik och (kanske) andravärldskriget "style" och att det är gratis gnäller man inte på aja ska bli roligt o se hur det kommer att bli

Medlem

Vart hittar ni informationen om att man får "betala för aim"?


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

@Strumpa, det är ingen M16. Det är en Thompson.. M16s är inte delvis trä Så antagligen blir det WW2. Men vem vet?

Annars så kan bli kul att slappspela om man inte har något annat att göra


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem
Skrivet av gryzor:

Vart hittar ni informationen om att man får "betala för aim"?

Det stod något i NY Times-artikeln om att man kan få betala för att låsa upp nya vapen i spelet. Eftersom att spelet i sig är gratis. Och bättre vapen med mindre rekyl blir bättre precision.

Medlem
Skrivet av Strumpa:

Tror det blir ett WWII, för de har ju bilder på en Sherman stridsvagn på hemsidan. Men vapnet gubbe uppe till vänster ser ju ut som en M-16 så man vet aldrig. Rena spekulationer..

Nu när jag tänker efter kanske det blir lite mer orealistiska vapen och kanske några modifierade sådana? tex stridsvagnar med 2 kanoner som sitter ihop. finns en sådan på hemsidan som liknar en tiger

Tycker definitivt att vapnet ser ut som en Thompson.

Medlem
Skrivet av zZGurraZz:
Skrivet av Strumpa:

Tror det blir ett WWII, för de har ju bilder på en Sherman stridsvagn på hemsidan. Men vapnet gubbe uppe till vänster ser ju ut som en M-16 så man vet aldrig. Rena spekulationer..

Nu när jag tänker efter kanske det blir lite mer orealistiska vapen och kanske några modifierade sådana? tex stridsvagnar med 2 kanoner som sitter ihop. finns en sådan på hemsidan som liknar en tiger

Tycker definitivt att vapnet ser ut som en Thompson.

Jo jag håller me, träet finns int på m16 + så ser inte tigern ut att ha 2 kanoner, om du nu menar ikonen för Screenshot

Medlem

Jag tyckte med att det såg ut som en Thompson först men när jag kollade på vapnet igen på denna bilden så tycker jag det ser ut som en blandning.
http://www.battlefield-heroes.com/screenshots.asp

@Deeeeep, joo det tycker jag. kanonen har ju två hål längst fram iallafall. och ja jag menade screenshot ikonen

Inaktiv

ser mer ut som en blanding mellan ak-47 och m16

Skrivet av Strumpa:

Jag tyckte med att det såg ut som en Thompson först men när jag kollade på vapnet igen på denna bilden så tycker jag det ser ut som en blandning.
http://www.battlefield-heroes.com/screenshots.asp

Nu tror jag de skiter i historisk korrekthet när de gör ett cartoon-spel, men flygplanet skvallrar mer om tidsåldern än något annat.

Medlem

Strumpa: Det där är väl bara "concept-art" till en framsida på en tidning

Sen, detta är ju inte BF3. Förhoppningsvis (och förmodligen..) utvecklar de ett BF3 till PC, något som framtiden får avgöra.

Och upplåsningssystemet med nya vapen finns ju reda i BF2/BF2142 så det blir väl absolut inget konstigt eller nytt. Matcher lär väl ändå spelas utan "unlocks" så att säga.

Medlem

Verkar som ett bra LAN-spel, det är gratis, enkelt för nya spelare och förmodligen väldigt roligt.


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Skrivet av Z4XXOR:

Verkar som ett bra LAN-spel, det är gratis, enkelt för nya spelare och förmodligen väldigt roligt.

Om de lyckas göra det "easy to learn, hard to master"...annars är risken att det blir tråkigt efter en timme för att det inte finns något djup.

Medlem

TF2 är ju inte direkt enkelt och förhoppningsvis blir inte det här heller helt självklart. Problemet med väldigt enkla FPS-spel är att dom inte alls är tilltalande för n00b_01 för n00b blir hela tiden ägd av betydligt skickligare spelare, precis som i svårare spel. Därför gäller det att göra balanserade spel där n00b kan göra nytta på ett eller annat sätt.

Hursomhelst, det blir säkert skojs.

Det är en thompson och det är en tiger. Hålet som det pratas om är mynningsbromsen och inte en till pipa: Tiger, Thompson

Medlem

lol.. vilken jävla TF2-ripoff

Medlem

Va faen är detta ett skämt eller?

Hade hellre sätt ett BF3!

Medlem

Som en TF2 och en Battlefield fan så ser jag fram mot detta. Jag hoppas även att gratismodellen slår igenom.

12
Skriv svar