StarCraft patchat - Blizzard tar bort CD-skyddet

Robot
Medlem
StarCraft patchat - Blizzard tar bort CD-skyddet

Gött, skulle vara trevligt om de fixade så att det var lättare att LANa SC också. Hade problem med portar eller liknande senast vi prövade så att alla inte kunde se varandra.

Inaktiv

Det kommer garanterat öka antalet spelare online. Väldigt smart drag av Blizzard för att få lite extra momentum inför Starcraft 2.

Inaktiv
Skrivet av eldrak:

Gött, skulle vara trevligt om de fixade så att det var lättare att LANa SC också. Hade problem med portar eller liknande senast vi prövade så att alla inte kunde se varandra.

Beror nog antagligen mest på att det var felkonfigurerat.

Medlem

Hoppas starcraft2 kommer utan sånt skräp , tycker det bara förstör spelkännslan när cdn surrar och längre ladnings tider blir det också. Det kräver ju cdkey ändå, borde räcka där online delen är så stor.

Medlem
Skrivet av Todt:

Hoppas starcraft2 kommer utan sånt skräp , tycker det bara förstör spelkännslan när cdn surrar och längre ladnings tider blir det också. Det kräver ju cdkey ändå, borde räcka där online delen är så stor.

Ja, precis.

Tycker man borde ha det som med Steam kanske.
Kanske

KANSKE

Medlem
Skrivet av Mooe:
Skrivet av Todt:

Hoppas starcraft2 kommer utan sånt skräp , tycker det bara förstör spelkännslan när cdn surrar och längre ladnings tider blir det också. Det kräver ju cdkey ändå, borde räcka där online delen är så stor.

Ja, precis.

Tycker man borde ha det som med Steam kanske.
Kanske

KANSKE

Håller med , enligt mig känns cd skivan antik, att behöver använda den när man spelar känns ännu mer "lo-tech" . Tro mig att de flesta spel komer säljas som de gör hos steam idag. Det är ju betydligt billigare också.

Medlem

Grymt bra av Blizzard.
Herregud vad dom känns som ett genuint BRA företag

Medlem

CD-skyddet är bara irriterade för dem som betalar för spelet. Varför spenderar man då pengar och tid på att implementera det?

Medlem

Inget nytt då man inte behöver dvdn i när man ska spela CoH.

Hoppas dem släpper en liknande patch till Warcraft III med.

Medlem
Vila i frid

Håller med Nic2, kan de inte fixa det till Wc3 också? Iofs har jag för tillfället gjort en egen kopia av skivan jag köpt, som jag mountar via daemon tools, men det börjar bli tröttsamt.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Brukar också göra kloner av skivorna när jag ska spela Sc/Wc etc. betydligt smidigare än att byta skivor manuellt.

Medlem

Är detta en signal på att SC2 kommer snart?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Man kan sedan länge spela utan skiva om man har en smutta datorvana, men nu kan allmänheten njuta också om geneme man förstår hur man kopierar och byter namn på en fil.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Härligt då kan man börja ta bort sitt skript

Medlem
Skrivet av Nic2:

Inget nytt då man inte behöver dvdn i när man ska spela CoH.

Hoppas dem släpper en liknande patch till Warcraft III med.

"January 15th, 2008 - The producer has gotten back to me and the patch for Warcraft III will be moved up on the priority list. They also have intentions of including a no CD patch prior to the gameplay patch. The no CD patch could be finished as early as January 28th. I should also be getting an estimated time of completion for the gameplay patch shortly. In addition, at the convenience of the development team, I also hope to interview one of the producers on the process of patch creation. "

http://www.battle.net/forums/war3/thread.aspx?fn=war3-general...

Måste säga att detta är ett extremt bra initiav av Blizzard, hoppas verkligen att fler spelutvecklare följer i deras fotspår.
Det är väldigt drygt att ha flera gamla spel installerade och behöva vara tvungen att byta skivan varje gång man vill starta upp något.

Medlem

Vet ni vad, det FINNS faktiskt mini-ISOn och liknande ni kan mounta med lämpligt program, typ daemon tools.... om ni nu tycker det är så irriterande att byta DVD/CD.

Medlem

Inte en dag för tidigt, gogo Blizzard


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Vet ni vad, det FINNS faktiskt mini-ISOn och liknande ni kan mounta med lämpligt program, typ daemon tools.... om ni nu tycker det är så irriterande att byta DVD/CD.

Ja, det är min nuvarande lösning när jag ska spela Warcraft III, men det är ju desto bättre att det går upp för spelutvecklarna att det bara är irriterande att behöva stoppa in en annan skiva bara för att starta ett spel.

Tummen upp för Blizzard som sagt, hoppas resten också hakar på.

Medlem

Inte en sekund för tidigt. Fler utvecklare borde göra detta så man slipper trixa med imagefiler och no-cd cracks på sina lagligt inköpta spel. Jag har inget emot att köpa mina spel på cd-skivor, föredrar faktiskt det framför nerladdningsvarianter som t.ex. Steam då jag får något fint att ställa i hyllan, men att behöva fippla med skivorna varje gång man ska spela är bara jobbigt. Varför inte ha ett sådant skydd initialt och sedan plocka bort det via en patch efter några veckor. Har fått för mig att piratkopieringen är som störst när spelet är nytt.

Medlem
Skrivet av Nic2:

Inget nytt då man inte behöver dvdn i när man ska spela CoH.

Hoppas dem släpper en liknande patch till Warcraft III med.

CoH ftw

Som många redan sagt så tror jag också att fler företag väljer att sälja spelen online istället för producera massa DVD:er.

Det CD-lösa samhället anyone??!

Medlem

Är ju så i CoH och WH 40k dark crusade.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Är även så i Supreme Commander och Unreal Tournament 3, känns som allt fler spelföretag börjar fatta att sådana skydd är meningslösa.

Medlem

japp även prey har fått sitt cd skydd borttaget med den senaste patchen från 3drealms

verkar vara en trend


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Epic har ju gjort detta med alla Unreal-spel i en av de första patcherna efter release. (Sedan 1998!) Men helt klart skönt att fler utvecklare hakar på!

Medlem

Inte en dag för tidigt.
Relic tog bort CD-kravet på sina RTS redan för två år sedan, men alltid kul att fler RTS hoppar på.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Dom kunde väl lika gärna ha släppt de som en gratis nerladdning, tvivlar på att de är så många som köper de nu.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Dom kunde väl lika gärna ha släppt de som en gratis nerladdning, tvivlar på att de är så många som köper de nu.

Det låg på 10-i-topp för ett par månader sedan när de körde sin stora reklam-drive för Blizzard-klassiker.

1
Skriv svar