FZ Poll: Har du sjukskrivit dig för att spela?

Robot
FZ Poll: Har du sjukskrivit dig för att spela?
Medlem
FZ Poll: Har du sjukskrivit dig för att spela?

Alternativen medger inte separation av skolkare och "riktiga" sjukskrivningar, tror att det skulle vara fler i den första gruppen(skolungdomar).

Och nej, inga sjukskrivningar för att spela. Man får sova mindre eller nåt sånt...

Medlem

Gäller det skolan också? Isåfall sjukskrev jag mig över 200 timmar i 8an. Inget bra exempel, följ inte det!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Som det är formulerat så innefattar det skolan, sannolikt så blir resultatet främst baserat på 'skolungdom'....

Medlem

Tyvärr måste jag väl säga JA och jag kommer garanterat att göra det igen...

Medlem

Hmm vet inte vilket alternativ som passar mig riktigt. Jag har inte stannat hemma enbart för att jag ville spela, men ibland har det varit en rejält bidragande orsak när jag känt mig lite krasslig.

Om man jobbar så är det inte värt pengarna att ta en karensdag bara för att spela. Funderade dock på det så sent som i morse.

Bt
Medlem

Ringde in mig som sjuk till skolan för att kunna varva KOTOR före alla klasskamrater.

Kommer jag inte göra igen men ångrar mig inte.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Nej det har jag inte, och kommt nog inte heller. Med tanke på att det är jobbet jag sjukskriver mig ifrån som finanserar mitt spelande, så blir det ett fint dilemma där. Samt för bra samvete för det med

Inaktiv

Det är inte riktigt värt att sjuksriva sig för att kunna spela, tänk på alla mina elelver som jag tvunget måste vara en bra förebild åt!

Men jo, det har hänt i mina yngre dagar att man satt hemma och lirade Red Alert 95

Medlem

Klart det hänt under skolåren. Inget jag ångrar, nej. Om jag kommer att göra detta när jag har ett jobb? Nej, förmodligen inte.

Medlem

Det är ju ett avdrag på 5% på månadslönen om man skulel få för sig en sån sak...så nej. Men däremot har jag sett till att vara på första lämpliga tåget hem för att kunna fortsätta.

Och jag kan berätta om att en exkollega på ett tufft IT-företag stängde av mailservern till DenStoraKundens™ system för att han fick för dålig ping i Quake på kvällen och glömde starta igen innan han gick hem. De fick skylla på driftstörningar dagen efter då det upptäcktes.

(daterat till nånstans där mitt i ITbubblan)


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Har hänt att det har varit väldigt stressande perioder i jobbet. När en sådan äntligen är till ända så räcker oftast inte en eller två dagar för att varva ned och i sådana lägen har det hänt att jag har sjukskrivit mig och tagit en "personlig dag". Inte sällan fyllda med spel, kan tilläggas.

Detta gör jag dock inte längre eftersom arbetsgivaren fullständigt skiter i vad personalen både tycker och rekommenderar, vilket i sin tur medför att jag inte längre bryr mig om det går åt helsike.
Väldigt befriande att inte behöva bry sig längre. Har gjort underverk med min mentala balans

Skulle någon tycka att det är viktigare att spela än att jobba så skulle jag hur som helst inte bry mig särskilt mycket om det händer någon gång ibland. Om det anses som "ok" av de flesta att sjukskriva sig för fotboll och OS så tycker jag inte att de har rätt att gnälla om spel heller.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Kan väl hända att jag skiter i nån föreläsning ibland men att sjukskriva sig för att spela kommer inte på fråga. Känner ett tyngre ansvar inför jobbet eftersom min frånvaro där går ut över andra.

Inaktiv

Lite skämmit att säga detta men , jag har ''skolkat'' i 3 veckor streck , de hotade att stänga ner mitt studiebidrag osv , så jag valde att sluta skolka:P ...... nej min morsa visste inte om detta pga av utlands resa ... spelet jag spelade var cod 4 ,, men det var inte pga spelandet som jag skolkade av , utan jag kände att jag inte orkade

Medlem

När Aion släpps lär jag vara frånvarande (sjukskriven eller ej) i någon vecka. Antagligen så är jag ledig ändå, så det diffar väl.

Sålänge det inte har några långvariga konsekvenser så är det väl inte så hemskt farligt, i mitt fall missar jag plugg, vilket är lätt att ta igen.

Medlem

I plugget? Ja det hände en hel del. Nu i arbetslivet är det lite svårare då man förlorar ca 1500:- på att va borta en natt. Fast då jag ytterst sällan är sjuk på riktigt så sjukskriver jag mig ibland när det känns som tyngst och jobbigast på jobbet, som jag sen kan kompa för att inte förlora pengar. Har komp i överflöd, så det är ingen förlust heller direkt.

Spel är iof inte någon huvudanledning här, men spelar är väl det man gör när man väl sitter hemma och "hostar"

Qus
Medlem

Inte ifrån jobbet, men när jag gick i skolan hände det då och då.

Inaktiv

Från jobb har jag inte sjukskrivit mig för att spela men när jag pluggade så har jag definitivt gjort det

Medlem

Aldrig gjort varken från skola eller jobb det är svinaktigt beteende som jag inte supportar .

På samma sätt som folk som sjukskriver sig när dom är för bakfulla för att komma till jobbet samma där

Däremot har jag inga problem om man tar ut ledighet ex semester .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

På samma sätt som folk som sjukskriver sig när dom är för bakfulla för att komma till jobbet samma där

Va?!


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Om det anses som "ok" av de flesta att sjukskriva sig för fotboll och OS så tycker jag inte att de har rätt att gnälla om spel heller.

Word.

Medlem

Nej. Aldrig livet. i min synsika värd är det v-folk som gör sånt och folk som varken har moral eller självkontroll.

nu blir det åka av..


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av demagog:

Och jag kan berätta om att en exkollega på ett tufft IT-företag stängde av mailservern till DenStoraKundens? system för att han fick för dålig ping i Quake på kvällen och glömde starta igen innan han gick hem. De fick skylla på driftstörningar dagen efter då det upptäcktes.

Hahah, klockrent.

Jag har inget minne av att ha skolkat eller sjukskrivit mig för att spela ett spel någon gång under min skolgång. Men jag skulle nog kunna göra det.

Att sitta och bygga upp förväntningar och vänta på att lektionen ska ta slut hör ju till tycker jag. Man tar den enkla vägen om man skolkar/sjukskriver sig. Jag skulle fan få ångest om jag skolkade/sjukskrev mig endast för ett spel, skulle kännas väldigt konstigt.

Medlem

Sjukskriva sig för att spela, nej. Skolka, ja.

Medlem

Haha, lätt.


signatur

// Peace

Medlem

Inte direkt endast för att spela. Jag sjukskrev mig för jag inte palla med skolan.. och det var ofta. Man spelade mest för man inte hade något annat och tänka på.. eller för att man inte ville tänka på något.

Dock hoppade man av den skolan för länge sen


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Har varken skolkat eller sjuksskrivit mig för att spela, kan ju ha med att jag inte lirar MMOG

Medlem

Man ska sjukskriva sig om man är sjuk, inget annat!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Skolka gjorde man ju för mindre saker än att spela spel, bortfall från lönen känns dock inte alls lika hett.

Inaktiv

Jag har som följd av att jag har gått och lagt mig på tok för sent varit för trött för att gå upp dagen efter och jobba. Men Ja, jag har varit "sjuk" för att spela. Det gäller dock bara en dag och den får man betala själv på gott och ont.

Skrivet av demagog:

Och jag kan berätta om att en exkollega på ett tufft IT-företag stängde av mailservern till DenStoraKundens? system för att han fick för dålig ping i Quake på kvällen och glömde starta igen innan han gick hem. De fick skylla på driftstörningar dagen efter då det upptäcktes.

(daterat till nånstans där mitt i ITbubblan)

Oj, liknande saker händer lite överallt. Hade ett jobb under slutet på den första IT-bubblan där vi så gott som varje lunch spelade CS eller Day of Defeat. Ibland blev det halva eftermiddagen.

12
Skriv svar