Rymdpangaren Scorpion försenad & filmad

Robot
Rymdpangaren Scorpion försenad & filmad
Medlem
Rymdpangaren Scorpion försenad & filmad

Verkar inte ha nåt nytt att erbjuda.

Medlem

Ghost in the Shell vibbar av musiken, dock hjälper inte det till att göra trailern bra. Känns som en youtube triler och spelet i sig ser riktigt dåligt ut.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Ghost in the Shell vibbar av musiken

Det -är- GitS musik.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Verkar som man ska krama ihjäl fienden... skjuter han ihjäl en enda person på över 2 meter?...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Nu blir jag nästan lite förbannad, undrar vem jag ska maila för att påpeka att de använder musiken, och om de använder den utan tillåtelse hoppas jag de blir stämda som fan. ;P

Inaktiv

bland det sämsta jag sett


signatur

Jag är ett PS3 fan. Jag hatar Xobx 360, inte för att det är dåligt, utan för att det är helt jävla värdelöst.

Medlem

moget o sno musik

Medlem

Sitter just nu och skriver ett mail till Production I.G.
Men är det ett kommersiellt projekt/produktion så tycker jag att de fan kan göra egen musik dock.

Medlem

Jag tror inte att Production I.G. har copyright på musiken utan att det snarare är kompositören Kenji Kawai som har den. Sen kan dem faktiskt ha licenserat musiken. Ett känt exempel där en trailer har filmmusik är gears of war reklamen som gick på tv.

You hated "Kreed"..
Despised "You are empty"..
And now you are given the chance to think even less of Russian game developers!

Medlem
Skrivet av omgponies:

Jag tror inte att Production I.G. har copyright på musiken utan att det snarare är kompositören Kenji Kawai som har den. Sen kan dem faktiskt ha licenserat musiken. Ett känt exempel där en trailer har filmmusik är gears of war reklamen som gick på tv.

Absolut, men då Kenji Kawai har skrivit musiken specifikt för Ghost in the Shell och production I.G. som hållit i all produktion av GITS så tvivlar jag att de sålt vidare rättigheterna. Låten som används i Gears of War reklamen går inte riktigt att jämföra då det (enligt vad jag vet) "bara" är en helt vanlig låt och inte en specialkomponerad för den reklamen.

Om man ska jämföra det med något liknande som HAR återanvänts så är det musik från Braveheart som använts i bland annat de olika trailers för Sagan om Ringen filmerna.
Jag kan tyvärr inte namnet på låten, och jag kan inte heller styrka mitt minne att det har funnits i andra trailers, men jag vet definitivt att musiken är från Braveheart från början.

Detta låter tyvärr lite som ett påhopp, det är tyvärr inte menat och hoppas att du inte tar för illa upp.
Men GITS är bäst (serierna då...) och så skall det förbli. :>

och för övrigt:

Skrivet av Grön:

You hated "Kreed"..
Despised "You are empty"..
And now you are given the chance to think even less of Russian game developers!

lol.

Medlem

Okej, ska man ändå sno musik, tycker jag man ska sno någon som passar vad man tänkt klippa ihop. Kollade flera gånger att det inte var min spelare som fått fnatt och bytt spellista (trots att den för stunden var pausad).
Jaja, dessa no more than a few years ago's default-shooters behövs väl ändå på sätt och vis för jämvikten.
Föga troligt att man ens testar det dock, om de inte kommer med något övertygande vill säga. I deras "USP" så att säga. x)


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Ser ut som vilket annat FPS som helst.

Medlem

Ser ut som vilken medioker FPS pangare som helst i dagens läge. Likheten med F.E.A.R är ju rätt slående dock som skribenten påpekar. Men å andra sidan så finns det ju en uppsjö av ww2 spel som är rätt lika varandra, så det gör nog inte så mycket. Jag kan dock inte påstå att jag är direkt imponerad.

Av musiken att döma, så tror jag nog att de har tillstånd. Vore rätt korkat annars


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

FEAR, Riddick och Alien3 (utan monster) - i en härlig blandning, kan bli hur mycket kalkon som helst, eller inte... Det är bara upp till bevis när spelet är klart. Musiken i trailern förde tankarna till mellanöstern, om det är en vettig kompositör har jag ingen åsikt om, men det kändes aningen malplacerat.

Medlem

Tycker det ser mer ut som Doom3 än FEAR... Iaf fienderna och miljöerna. Angående musiken så är väl ryssland rätt slappa på copyright så det är fullt möjligt att de bara snott musiken utan att kolla och chansen att det blir rättsliga efterföljder är nog noll.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Ser ut att bli ett ganska bra spel.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av Spectral:

Verkar inte ha nåt nytt att erbjuda.

och den grafiska stilen påminde för mycket om Doom 3 och FEAR.

edit:
okeej... Gissa vilket spel...
http://www.fz.se/bilder/arkiv/i/i4hqksb97eynftw308cdazx5ro2m1...

Medlem

Sämsta trailer på länge.. Bara massa korta glimtar som flashar förbi, och det ända man ser är hur man skjuter folk

MFC
Medlem

Vad är detta?...

1. Ser ut som ett dåligt examensarbete
2. Sämsta jag sett på länge (o då talar jag inte om grafiken...)
3. WTF!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Spelets början, Pang pang pang, spelets slut

Tror verkligen inte det här kommer va nå bra .. hjärndött FPS

Medlem

Bara jag som gillar obskyra titlar från öst?


signatur
1
Skriv svar