Warhammer 40k: Soulstorm-demo hos FZ

Medlem
Warhammer 40k: Soulstorm-demo hos FZ

detta ska laddas ner nu!!!

Medlem

Det var... stort


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Öh, va? När? Hur? Varför? Helt överasskad! Tackar!

Medlem

Varit skeptisk sen jag hörde att det skulle komma, vi får väl se nu om jag fortsätter va skeptisk eller inte.

Inaktiv

Är det ett Stand-Alone smakprov eller måste man ha Fullversionen?


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Nej du behöver inte ha fullversionen

Inaktiv

edit: insåg att vi båda fick med spelet vid köp av company of heroes

dom andra demos som finns till warhammer, innehåller dom någon LAN funktion? vi är två som är sugna på att lira lite...denna gjorde det inte desvärre

Medlem

Körde lite igenom BAttle Two, måste ändå säga att dom lyckas bra att få tillbaka den gamla DOW känslan.
Dock så har jag inget större intresse för Dark Eldar.

Dom fick ner lite min skeptiska syn på expansionen.
Blir ett givet köp när det kommer.

Medlem

Hah... kedjade lättklädd slavflickor på däcket på min Dais of Destruction... jag gillar Dark Eldar redan

Medlem

Ok, nån som tankat det och kan berätta om det är en CGI intro film eller bara in-game som i Dark Crusade?

Medlem

"in-game" som DC

Medlem

Blir tydligen ett ganska bra kampanjläge i fullversionen iaf, blir ett klart köp för min del iaf


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

lägg upp en torrent snälla!?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Ok, nån som tankat det och kan berätta om det är en CGI intro film eller bara in-game som i Dark Crusade?

Var en väldigt kort In-game film, hoppas den är längre när spelet är klart, den var riktigt grym.

Medlem

Single-player kommer bli väldigt intressant med flera planeter att fightas över, supply lines, wargear mm godis. ^^

Medlem

väldigt lätt :/

Inaktiv

Usch jävla darkeldar, pisstråkig ras! usch usch! sluta spela efter 3 minuter! xD

Jag vill ha en Black Templars dedikerad kampanj! xD


signatur

Krossa rasismen! eller ah... vandalisera lite... typ..
// vänliga hälsningar Antifacistisk aktion.

Medlem

Tyckte spelet var jäkla dåligt.

Gubbarna är helt bakom flötet, ber dom gå åt ett håll så står dom antingen still eller springer i en klump med andra gubbar.

Edit: Edit edit edit, inte bra att skriva så sent

Medlem
Skrivet av Petah:

Tyckte spelet var jäkla dåligt.

Gubbarna är helt bakom flötet, ber dom gå åt ett håll så står dom antingen still eller springer i en klump med andra gubbar.

Edit: Edit edit edit, inte bra att skriva så sent

Pathfinding har aldrig varit DoWs starka sida, spelar mycket Dark Crusade och ska man flytta en större enhet, typ tank, så får man snällt se till att den inte har något i vägen och helst lägga upp en serie kommandon så den tar den väg man vill.
Hoppas de lyckas bättre med just den aspekten till DoW2, för annars älskar jag spelen!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Måste testat.. Verkligen älskat alla andra warhammer...

spec DoW...

Medlem

älskar dark eldar, de är lätt en av de häftigaste raserna i warhammer universumet. hoppas de är lika härliga i DoW.

Medlem

Tack för svaren... får nog ta å testa det här iaf...
Det där med flera planeter etc lät ju skoj...

Medlem

Detta är ju bara helt fantastiskt!
Ser fram emot det här med stor tillförsikt

Medlem

Hmm... Minirecension:
Tutorialen är din standard DOW Tutorial men fokuserar på Dark Eldar. Helt Ok. Gillar att man kan trycka ESC för att skippa frammåt i tutorialen och om man har byggt något innan tutorialen ber om det så funkar det ändå.

Mission 1: Rent ut sagt skittråkigt, förstår killen tidigare i tråden som blev uttråkad. Det är ett rent skirmish uppdrag som inte ens slutar när man dödat alla på kartan. Dessutom är det en jobbig karta.

Mission 2: Ett storymode uppdrag, som vanligt den coola berättarrösten i laddningssekvensen och sedan ett ganska svårt uppdrag med Space Marines som är på en hela tiden.
Tyvärr så lider det här uppdraget av något som alla resursbaserade RTS:er lider av, efter ett tag så har du så mycket resurser att du bara kan mata ut enheter å på så sätt trötta ut din motståndare.

Dark Eldars verkar bli sådär att spela i kampanjen, de hade ingen riktig power-enhet å deras Commander var rätt värdelös utan sina specialkrafter.

Souldpoints: Jaha, ännu en resurs att samla på. Dessutom var ju krafterna inte sådär jätteanvändbara, men man är tvungen att använda dem eftersom ens enheter är så värdelösa utan dem.

Slutsats: Jag ser ändå fram emot expansionen då det finns 8 andra raser att spela

Nu tillbaka till att spela Dark Crusade (denna gång som Imperial Army)

Medlem

Eldar... Bah pansy ass elves in space....


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Dawn of War är utdaterat. Ge oss en 2:a istället.

Medlem

det var roligt att lira dark eldar, fast det är roligare i verkligheten tycker styrningen i spelet drar ner väldigt på helheten. oerhört störande att styra sina gubbar. annars var det fint. älskar verkligen dark eldar!

Inaktiv

Spännande! Jag älskar hela DoW-serien, så jag ser varmt fram mot att tanka ner detta och prova!

Visst vore det trevligt med en 2:a. Å andra sidan, de har ett bra koncept i DoW, och det är fint att få fortsatt nytt innehåll till ett bra koncept. En tvåa måste ju vara oerhört mycket mer, helst ett nytt tag på hela spel-idén, och då jag gillar läget som det är nu, gillar jag expantioner.

Medlem

Jag kan inte säga annat än att demot var en besvikelse. Eller snarare att Dark Eldar är en besvikelse. Lite tråkiga var de allt - och enheterna var ju lite sådär också. Man får lite känslan av att det är nån sorts hopkok av enheter man sett förut, men med nya "powers".
Tutorialen var fenomenal - perfekt tutorial, så borde andra spel göra sina tutorials!
Mission ett var ju totalt värdelös. Relativt högt tryck från Space Marines i början men sen tappade de all kraft och ens resurser bara regnade in i allt för stora mängder för att man skulle hinna göra av dem dem.... Till min fasa tog uppdraget inte slut när jag dödat alla fiender på kartan (flugit runt banan flera gånger för att hitta resterande fi) och tagit över alla points som fanns. Totalt värdelöst. Inga objectives, ingenting. Bara.... tomt... Dryg bugg iaf.

Soul Essence tycker jag dock är ett fint tillägg för att göra rasen lite annorlunda, men som någon annan påpekade är krafterna lite kassa. Några känns till och med helt onödiga. En smart grej för att balansera den nya rasen utan att ge den überpowerunits som dock faller lite på att det är lite tråkigt utan überpowerunits lol

Angående motorn tycker jag att de gör helt rätt i att hålla sig kvar vid den gamla motorn. Den är ju fenomenal! Snygga texturer, flyter som en dröm på nästan vilken dator som helst och är helt enkelt en fröjd att spela DoW-miljön i. Det var mina åsikter iaf

1
Skriv svar