Warhammer 40k: Soulstorm-demo hos FZ
Tyckte spelet var jäkla dåligt.
Gubbarna är helt bakom flötet, ber dom gå åt ett håll så står dom antingen still eller springer i en klump med andra gubbar.
Edit: Edit edit edit, inte bra att skriva så sent
Pathfinding har aldrig varit DoWs starka sida, spelar mycket Dark Crusade och ska man flytta en större enhet, typ tank, så får man snällt se till att den inte har något i vägen och helst lägga upp en serie kommandon så den tar den väg man vill.
Hoppas de lyckas bättre med just den aspekten till DoW2, för annars älskar jag spelen!
Gaming since 1986 and still going strong!
Hmm... Minirecension:
Tutorialen är din standard DOW Tutorial men fokuserar på Dark Eldar. Helt Ok. Gillar att man kan trycka ESC för att skippa frammåt i tutorialen och om man har byggt något innan tutorialen ber om det så funkar det ändå.
Mission 1: Rent ut sagt skittråkigt, förstår killen tidigare i tråden som blev uttråkad. Det är ett rent skirmish uppdrag som inte ens slutar när man dödat alla på kartan. Dessutom är det en jobbig karta.
Mission 2: Ett storymode uppdrag, som vanligt den coola berättarrösten i laddningssekvensen och sedan ett ganska svårt uppdrag med Space Marines som är på en hela tiden.
Tyvärr så lider det här uppdraget av något som alla resursbaserade RTS:er lider av, efter ett tag så har du så mycket resurser att du bara kan mata ut enheter å på så sätt trötta ut din motståndare.
Dark Eldars verkar bli sådär att spela i kampanjen, de hade ingen riktig power-enhet å deras Commander var rätt värdelös utan sina specialkrafter.
Souldpoints: Jaha, ännu en resurs att samla på. Dessutom var ju krafterna inte sådär jätteanvändbara, men man är tvungen att använda dem eftersom ens enheter är så värdelösa utan dem.
Slutsats: Jag ser ändå fram emot expansionen då det finns 8 andra raser att spela
Nu tillbaka till att spela Dark Crusade (denna gång som Imperial Army)
Spännande! Jag älskar hela DoW-serien, så jag ser varmt fram mot att tanka ner detta och prova!
Visst vore det trevligt med en 2:a. Å andra sidan, de har ett bra koncept i DoW, och det är fint att få fortsatt nytt innehåll till ett bra koncept. En tvåa måste ju vara oerhört mycket mer, helst ett nytt tag på hela spel-idén, och då jag gillar läget som det är nu, gillar jag expantioner.
Jag kan inte säga annat än att demot var en besvikelse. Eller snarare att Dark Eldar är en besvikelse. Lite tråkiga var de allt - och enheterna var ju lite sådär också. Man får lite känslan av att det är nån sorts hopkok av enheter man sett förut, men med nya "powers".
Tutorialen var fenomenal - perfekt tutorial, så borde andra spel göra sina tutorials!
Mission ett var ju totalt värdelös. Relativt högt tryck från Space Marines i början men sen tappade de all kraft och ens resurser bara regnade in i allt för stora mängder för att man skulle hinna göra av dem dem.... Till min fasa tog uppdraget inte slut när jag dödat alla fiender på kartan (flugit runt banan flera gånger för att hitta resterande fi) och tagit över alla points som fanns. Totalt värdelöst. Inga objectives, ingenting. Bara.... tomt... Dryg bugg iaf.
Soul Essence tycker jag dock är ett fint tillägg för att göra rasen lite annorlunda, men som någon annan påpekade är krafterna lite kassa. Några känns till och med helt onödiga. En smart grej för att balansera den nya rasen utan att ge den überpowerunits som dock faller lite på att det är lite tråkigt utan überpowerunits lol
Angående motorn tycker jag att de gör helt rätt i att hålla sig kvar vid den gamla motorn. Den är ju fenomenal! Snygga texturer, flyter som en dröm på nästan vilken dator som helst och är helt enkelt en fröjd att spela DoW-miljön i. Det var mina åsikter iaf