Turning Point: Fall of Liberty filmat

Robot
Medlem
Turning Point: Fall of Liberty filmat

Don't ruin it by talking! :evil:


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

America!, fuck yea! säger ja

Medlem

men va fan.. vem vill rädda Usa?

Medlem

Givetvis är alla amerikanare patrioter som självfallet skulle slås mot en hel arme själva för att rädda sitt land!

Usch för amerikans patriotism, stinker.

Medlem

gissar på att han är en amerikanare och det är inte jag så vad ska jag slåss för?

Medlem

Jag kan inte bestämma mig om det här spelet är något att se fram emot, eller inte.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Kan fortfarande bli ett kul Run N' Gun


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av Nimman:

gissar på att han är en amerikanare och det är inte jag så vad ska jag slåss för?

Kände likadant efter filmen och fick även extremnationalististiska vibbar från talaren. Craig som syns i andra filmer är den bättre berättaren tycker jag.
Sedan snackar man i en annan trailer om "a puppet leader was installed"
Lite kul för jag läste för ett tag sedan att USA år 1953 störtade en demokratiskt vald ledare, Mohammed Mossadeq, i Iran och installerade Shahen, en diktator, för att få kontroll över landets oljetillgångar. Han var ledare i 25 år medan Mossadeq fängslades och satt nog inne tills han dog.
Situationen är den omvända alltså.

Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Nimman:

gissar på att han är en amerikanare och det är inte jag så vad ska jag slåss för?

Kände likadant efter filmen och fick även extremnationalististiska vibbar från talaren. Craig som syns i andra filmer är den bättre berättaren tycker jag.
Sedan snackar man i en annan trailer om "a puppet leader was installed"
Lite kul för jag läste för ett tag sedan att USA år 1953 störtade en demokratiskt vald ledare, Mohammed Mossadeq, i Iran och installerade Shahen, en diktator, för att få kontroll över landets oljetillgångar. Han var ledare i 25 år medan Mossadeq fängslades och satt nog inne tills han dog.
Situationen är den omvända alltså.

Japp och idag vill de bomba Iran


signatur
Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Nimman:

gissar på att han är en amerikanare och det är inte jag så vad ska jag slåss för?

Kände likadant efter filmen och fick även extremnationalististiska vibbar från talaren. Craig som syns i andra filmer är den bättre berättaren tycker jag.
Sedan snackar man i en annan trailer om "a puppet leader was installed"
Lite kul för jag läste för ett tag sedan att USA år 1953 störtade en demokratiskt vald ledare, Mohammed Mossadeq, i Iran och installerade Shahen, en diktator, för att få kontroll över landets oljetillgångar. Han var ledare i 25 år medan Mossadeq fängslades och satt nog inne tills han dog.
Situationen är den omvända alltså.

De som tror att det där är någonting att hänga i granen behöver läsa på lite.
Deras inblandning i "icke väst"-länder är snarare regel än undantag, framföralt i sydamerika. Det finns faktiskt, tvärtemot populär uppfattning, en anledning till att många lyssnar på exempelvis Chávez. Som vidare läsning för de intresserade så kan jag rekommendera "Confessions of an Economic Hit Man" (ISBN 0-452-28708-1) av John Perkins, alternativt video-googla lite.
För övrigt en rätt så bra grund för ett spel.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Nimman:

gissar på att han är en amerikanare och det är inte jag så vad ska jag slåss för?

Kände likadant efter filmen och fick även extremnationalististiska vibbar från talaren. Craig som syns i andra filmer är den bättre berättaren tycker jag.
Sedan snackar man i en annan trailer om "a puppet leader was installed"
Lite kul för jag läste för ett tag sedan att USA år 1953 störtade en demokratiskt vald ledare, Mohammed Mossadeq, i Iran och installerade Shahen, en diktator, för att få kontroll över landets oljetillgångar. Han var ledare i 25 år medan Mossadeq fängslades och satt nog inne tills han dog.
Situationen är den omvända alltså.

De som tror att det där är någonting att hänga i granen behöver läsa på lite.
Deras inblandning i "icke väst"-länder är snarare regel än undantag, framföralt i sydamerika. Det finns faktiskt, tvärtemot populär uppfattning, en anledning till att många lyssnar på exempelvis Chávez. Som vidare läsning för de intresserade så kan jag rekommendera "Confessions of an Economic Hit Man" (ISBN 0-452-28708-1) av John Perkins, alternativt video-googla lite.
För övrigt en rätt så bra grund för ett spel.

Det låter på dig som att det jag säger inte är värt att nämna när du säger "inget att hänga i granen". Men jag refererar till en händelse i spelet och ett årtal som också nämns i spelet 1953.

Tack för tipset (antar jag?) Visst, man har läst att USA hittat på det ena och andra här och där, I bl.a. Afghanistan, Chile.

dofilusåkaffe: Ja man bara väntar på att något skall hända där :/

edit: flöbb

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Det låter på dig som att det jag säger inte är värt att nämna när du säger "inget att hänga i granen". Men jag refererar till en händelse i spelet och ett årtal som också nämns i spelet 1953.

Tack för tipset (antar jag?) Visst, man har läst att USA hittat på det ena och andra här och där, I bl.a. Afghanistan, Chile.

Det var absolut inte så jag menade men nu när du påvisar synpunkten så har jag förståelse för att min kommentar kunde tolkas på det sättet. Förlåt mig min plumpenhet.

Det jag menade med kommentaren var att de har gjort så mycket mer och betydligt fulare saker än Iranjobbet som är ganska (hoppas jag) allmänt känt. Kan också erkänna att jag inte gjorde kopplingen till spelet vilket så här i efterhand, nu när du har nämnt den, var tämligen uppenbar.

Är du intresserad av sådana grejer eller bara vill ha koll på läget så tycker jag att du ska ta dig en titt på böckerna han har skrivit, i alla fall "Confessions of an Economic Hit Man".

Noterar även med viss glädje din nya avatar
Hade du för mycket tid över eller byter du mellan olika med jämna mellanrum?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Men, jag som ville vara nazi och invadera USA ist för att vara amerikan och slåss i europa. Eller som här, i amerika:(


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

1
Skriv svar