En snabbvisit på DH

Inaktiv
En snabbvisit på DH

I söndags kväll efter jobb fick jag nån galen snilleblixt att åka upp till DH. Planen var att åka på måndagen, men ödet föll så pass timat att en kompis skulle köra lastbil förbi Jönköping, så jag hoppade på. Förresten, det är SJUKT coolt att åka lastbil. Hade aldrig gjort det men det var en upplevelse

Väl framme i Jönköping stod jag utanför Biltema och väntade på min kära vän Rikkii. Det var inte mycket att titta på där. Väg åt ena hållet, väg åt andra hållet. Men jag hittade en bankomat, så helt dumt var det inte.

När vi kom hem till Rikkii var det i stort sätt bara rätt ner i sängen men sova, what is this? Sova is for weaklings, mycket bättre att titta på dålig tv... Vem vet när vi somnade, men det spelar ingen roll, det är vad jag möttes av på morgonen som var det fina...

Tydligen skulle det borras hål genom tak och golv överallt. Trodde mest han skulle borra i sin buttcrack. Och detta var efter att han dragit upp sina shorts...

Jaja, vi slöade och kom aldrig iväg, men när vi väl gjorde det tog vi en runda inom Willys precis vid Elmia. Och ja, det var kö till Powerking vilket kanske inte var helt oväntat. Ju närmare Elmia vi kom, desto fler spår upptäckte vi...

Men så mycket Willys tjänar på Powerking betalar det nog igen sig om de snor några vagnar här och där (hoppas jag, jag var faktiskt oskyldig).

Väl inne på DH var det VARMT. Och inte mycket syre. Och smutsigt... Började känns mig väldigt gammal mitt i allt där och funderade på vilken dammsugare som hade klarat detta kaos. Och efter ungefär fem minuter blev jag trött på "HALLÅÅÅÅÅÅÅ???".

Rikkii går på John Bauer-gymnasiet i Jönköping så han var en liten darling och drog med mig bort till deras bås och där fanns Linux-kunniga pojkar och män. *smyger fram notebooken* -Youtube funkar inte! Och vilken tjej älskar inte att se män i arbete. Speciellt när det är min dator de fixar Det hela fick förevigas, speciellt när de kopplat in tangentbord, skärm och mus till min lilla älskling.

Men det tog tid, en efter en droppade de av efter att ha försökt fixa min lilla vita skönhet.

Fick den lätt snyggaste t-shirten på DH också. Om jag var 15 skulle jag lätt valt John Bauer!

Sen gjorde vi annat smått och gott, men vi blev trötta och Rikkii skulle ändå flytta sina saker hem den kvällen så vi åkte hem. Försökte sova ett par timmar men jag har ingen aning om hur det gick. Blev hämtad kl ett på natten för att styra hemåt Helsingborg med lastbilen. Tror jag blev lite trtt där en stund runt fyra, för jag såg plötsligt två vita kor som var jätteglada. På en helt tom gräsmatta... Men faktiskt fanns det kor på andra ställen!

Väl hemma i Helsingborg fick jag följa med och lasta av, men då hade solen gått upp ordentligt och jag var pigg som en lärka. Var skönt att vara uppe med solen för en gångs skull, även om det kändes som den aldrig riktigt gick ner den natten.

Allt som allt var det lätt värt sömnbristen, kändes itne så klockan åtta igår morse när jag gick upp och duschade för att vara på jobb klockan tio, men sömnbrist är temporärt

#blogg


signatur

To swing is not to Wii.

Inaktiv
En snabbvisit på DH

This blogg defo gets många tummar upp av rikkii! helgad vare morgon borrningen!

Inaktiv

tjoohoo


signatur

To swing is not to Wii.

1
Skriv svar