Provspela Speedball 2

Medlem
Provspela Speedball 2

Intressant. Nu ska vi se om man har lika kul med det här som det tidigare spelet till Amiga 500.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Hmmm. Flopp, rent tekniskt, på min burk. Ökar jag upplösningen så minskas bara ytan som renderas. 1280x1024 gav mig en liten ruta i övre vänstra hörnet att titta på...

Men det lilla av spelet som jag trots allt såg (...) så var det väl lite roande. Mindre finess än andra sportspel, men det finns nog en del 'special-moves' eller liknande... kan man ju hoppas på iaf...


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Shimo, just den där buggen har jag inte sett... men spelet förövrigt är otroligt buggit, och på dom mest skumma sett.

Saker som att helt plötsligt placeras kameran över arenan, tittandes rakt ner... och så zoomar den ut... och ut... och ut. Tills hela Arenan är bara en prick mitt i skärmen. Detta på den senaste patchen, dom har fixat otroligt många buggar innan och det finns fortfarande massor skumma buggar kvar.

Hur som så är spelet misslyckat ändå, tekniska buggar åsido. Detta bara för att det gamla spelet på Amiga fortfarande idag är roligare att spela. Inte för att nämna att grafiska designen på det gamla var mycket mer unik och intressant.

Hade velat ha orginala Speedball 2 Brutal Deluxe, på XP/Vista... med online multiplayer = 22x bättre än det här Speedball spelet.

Medlem

Hmm... "på gång". Spelet finns ju redan att köpa i fullversion över Steam!

Jag tycker liret funkar helt okej, lite för få svenskar som spelar bara.


signatur

<LoM> söker fler roliga, galna, svenska WAR-lirare @ Karak-Hirn, Destruction.

Medlem

TANKAR


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

jag har orginalspelet på mega drive det är mycket roligare


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Hade samma problem som Shimo. Ändrar man till 1024 så försvinner buggen. Inte för att det hjälper dock... Spelet är tokdåligt ändå IMO. Jag trodde inte man kunde förstöra en klassiker med så enkel spelmekanism som Speedball... men ack så fel jag hade.

Medlem

Hu, hoppades på att detta skulle vara något. Nå blir till att dra hem demot och kolla själv.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

KoP
Medlem

Nä usch.. det är classic versionen man ska lira..

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Shimo, just den där buggen har jag inte sett... men spelet förövrigt är otroligt buggit, och på dom mest skumma sett.

Saker som att helt plötsligt placeras kameran över arenan, tittandes rakt ner... och så zoomar den ut... och ut... och ut. Tills hela Arenan är bara en prick mitt i skärmen. Detta på den senaste patchen, dom har fixat otroligt många buggar innan och det finns fortfarande massor skumma buggar kvar.

Hur som så är spelet misslyckat ändå, tekniska buggar åsido. Detta bara för att det gamla spelet på Amiga fortfarande idag är roligare att spela. Inte för att nämna att grafiska designen på det gamla var mycket mer unik och intressant.

Hade velat ha orginala Speedball 2 Brutal Deluxe, på XP/Vista... med online multiplayer = 22x bättre än det här Speedball spelet.

Skulle du med bildexempel kunna visa hur den gamla designen var mer unik och intressant?
För för mig låter det just nu bara som att du överdriver rejält. Lite bevis hade varit trevligt tack.

Medlem

ostmjuk, nej jag överdriver inte. Det är vetenskapligt uträknat att det det gamla spelet var exakt 22x bättre än det nya.

Hur som... alla Bitmap Brothers gamla spel hade en egen stil. Klara färger och karaktärer med ansiken som dom var skurna ifrån sten. Titta på The Chaos Engine spelen eller Speedball 2: Brutal Deluxe.

Titta på här screenshoten till exempel:
http://tinyurl.com/38hogv

Nya Speedball's stil skilljer sig inte vidare mycket från typ Deathrow på Xboxen (som förövrigt oxo var roligare).

Medlem

Men speedball 2 hade också snål färgskala och körde istället på många nyanser av blågrått, vilket bilderna du länkat till visar. Sedan är faktiskt planen mycket mer detaljerad i nya speedball (inte just yttre ringen av den men spelplanen och hela övriga arenan). Och detaljerna på gubbarna är ju i toppklass. Du drar nog i mitt ben va?

nyklassisk stil

Medlem

Saggar ju ner datorn så det visslar om det, menyer och själva spelet rör sig knappt framåt alls

Surt =\


signatur
1
Skriv svar