Där fick man för att man är blödig...

Inaktiv
Där fick man för att man är blödig...

När jag hade införskaffat Red Faction: Guerilla till min käre PS3 hos GAME tidigare idag (där jag för övrigt fick 350:- för Wanted, tänk på det alla ni som klagar i begagnat spel-tråden. Växjö is the shit.) kom det fram en tjej till mig utanför gallerian, 15-16 bast, öststatlig härkomst, och räcker mig en ros.
Först trodde jag att jag fick den bara sådär, som en del av en kampanj eller nåt, för hon sa inget så jag gick nästan därifrån, men efter typ 3 sekunder fick jag en lapp också. "Min-bror-är-sjuk-och-mina-föräldrar-dog-i-en-bilolycka-snälla-hjäp-mig"-stuket.
Så jag tänker såklart att hon blir utnyttjad av någon organiserad liga och att jag inte borde ge henne några pengar, men vad fan, jag har ju inte ett hjärta av sten liksom och i min enfald tänker jag att hon kanske, kanske för behålla en liten del av pengarna själv.

Så jag frågar: "How much?"

Hon rycker bara lite på axlarna.

Letar upp en tia och en femma i plånboken, då 20 kronor är min smärtgräns och jag inte hade någon 20-lapp på mig.

Ger pengarna till henne, då säger hon: No, 20. 20 crowns.

(så nu hade hon helt plötsligt ett pris)

Jag: No, I don´t have a 20-bill on me.
Hon: But you have change.
Jag: No, I don´t.
Hon: Ok.

Så hon stoppar på sig pengarna OCH SEN TAR HON TILLBAKA ROSEN OCH BARA GÅR DÄRIFRÅN!

Kvar står jag, med hakan nere i marken.

"GE HIT MIN ROS *ANNARS BRÄNNER JAG DIG DIN JÄVLA HORA*!" ville jag skrika efter henne.
Ge henne en örfil ville jag.
Lära henne veta hut ville jag.

Men vi snackar ändå mitt inne i centrala Växjö. Så jag lät bli.

Jag är en sån person som brukar ge personer lite pengar om de ber om det, men det här var min andra tråkiga erfarenhet av personer av utländsk härkomst. Så nu är det slut med det. Hädanefter är det bara svenska tiggare som får ta emot mina slantar, förutsatt att de verkar legitima.

*=Internskämt, inte så hårt som det låter.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
Där fick man för att man är blödig...

That cracked me up!


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem
Skrivet av AshTray:

That cracked me up!

Medlem
Skrivet av Soltorkad3:
Skrivet av AshTray:

That cracked me up!


signatur

How do I get out of this chicken s**t outfit?

Inaktiv

Kul att några uppskattade det iallafall.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Inaktiv

Usch. En knäppis ringde på dörren en gång och hade en sån där lapp. Det var första, och enda gången jag var med om det. Jag blev väldigt förvånad och stod still ett tag innan jag mumlade och stängde dörren.
Nästa gång det händer tänker jag gapa "FUCK OFF!".

1
Skriv svar